"אייל גולן אינו גאווה לאומית, עוד לא מאוחר לבטל את ההופעה שלו ביום העצמאות"

 

"כל פעם שאני רואה אותו על המסך הלב שלי נשבר לרסיסים. אין יום שבו הדברים שהוא והחבורה שלו עשו לי כשהייתי נערה לא עוברים לי בראש. איך בעקבות הסיפור הזה אני צריכה להיעזר בביטוח לאומי, והוא מוצג כמו איזה גיבור לאומי?".

את השאלה הזאת הפנתה אלינו בימים האחרונים ט', אישה צעירה שאנו מלוות מזה תקופה ואשר תובעת בתביעה אזרחית את אייל גולן, כמה ממקורביו ואת משטרת ישראל בגין הנזקים שנגרמו לה במסגרת הפרשה אשר התפוצצה ברעש גדול בשנת  2013 וזכתה על ידי משטרת ישראל לכינוי המביש "משחקי חברה". השאלה הזו, לצד התחושות הקשות המלוות את ט', כל פעם שגולן זוכה לחיבוק ציבורי, התעוררה הפעם לאור החלטת ערוץ רשת 13 לכלול הופעה של גולן במסגרת שידורי ערב יום העצמאות הקרוב.

שלטים לקראת ההפגנה בראשון. צילום איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית

במסגרת התביעה של ט' את גולן מתוארים מעשיו ומעשי מקורביו כלפי צעירות שהיו מוכרות לרווחה, הוגדרו כנערות בסיכון והגיעו כולן מרקע דומה של מצוקה כלכלית והיעדר משענת משפחתית מיטיבה. על פי כתב התביעה גולן ניצל את מעמדו ואת ההערצה שלהן כלפיו, כדי לדרוש מהן לבצע מעשים מיניים בו ובחבריו ולתעד אותן במהלך המעשים הללו ללא הסכמתן.

דברים אלו מוכרים היטב לערוץ רשת 13 שכן זהו אותו ערוץ בדיוק אשר בחודש יולי האחרון שידר תחקיר של אורלי וילנאי וגיא מרוז בנושא זה ממש. במסגרת אותו תחקיר נחשפו נדבכים מטרידים למדי מחקירת המשטרה את גולן ומקורביו והוא הותיר רושם קשה באשר לאופן התנהלותו של גולן כלפי הצעירות אשר כאמור הגיעו כולן מרקע מוחלש ורק רצו בקרבתו של הזמר הנערץ עליהן. למרות כל זאת, בחרו כעת ברשת להעניק לגולן את הבמה הכי ממלכתית שיש להם להציע – המופע המרכזי של יום העצמאות ה-72 למדינה, מייד לאחר טקס הדלקת המשואות בהר הרצל.  

החלטה מקוממת זאת מתעלמת ממצבם הכלכלי של יתר אמני ישראל שאינם שני העשירים בהם, ומתעלמת לחלוטין מכך שהרף המוסרי המצופה מדמויות הזוכות להצלחה כה גדולה כמו גולן לצד הערצה רחבה, חייב להיות גבוה מן הרף המשפטי-הפלילי. העובדה  כי חקירת המשטרה בעניינו של גולן בהקשר זה נסגרה מחוסר ראיות, ככל הנראה גם בשל רשלנות המשטרה הנתבעת אף היא על ידי ט', אינה מסירה ממנו את הכתם הציבורי. עלינו כחברה השואפת להיות חברה מתוקנת, להתנהל כשערך כבוד האדם הוא נר לרגלנו ואסור לנו לאפשר את האדרת שמו של מי שבוחר לרמוס ברגל גסה את כבודן, נפשן וגופן של נשים צעירות.

לא ברור מה היה הכשל המוסרי שגרם לרשת לקבל החלטה כה מקוממת, אך עדין לא מאוחר מדי לשנותה ולהבהיר שאייל גולן אינו מקור לגאווה לאומית. אלפי נשים וגברים שלחו בימים האחרונים מיילים זועמים לקברניטי רשת בדרישה לביטול השתתפותו של גולן בשידורי יום העצמאות, והם מצידם יכולים עדיין להיענות לדרישה זאת ולהעביר מסר חשוב לציבור בכלל ולצעירות ולצעירים בפרט, כי התנהגותו של גולן ומקורביו כלפי נשים צעירות אינה מקובלות בשום צורה.

ביום ראשון תערך הפגנה מול משרדי רשת 13 בקריאה לביטול ההופעה המתוכננת ליום העצמאות 

***

יש לא מעטות שעבורן הימים האלה הן גיהינום.  כשכולם בבית וגם האלימות נוכחת ביתר שאת. חיה בזוגיות אלימה? מחפשת אזן קשבת? התקשרי עכשיו לקו החירום של ל.א לאלימות ואון לייף 6724* 24/7 בכל השפות. אנונימיות מובטחת 

 

הטרדות מיניותפרשת אייל גולן