פסטיבל ההשחרות על נסרין קדרי הפך למסוכן וצריך לעצור אותו

ב-4 לנובמבר, לפני קצת יותר משבוע, נפלה פצצה. אחרי שנים בהן נסרין קדרי הייתה מיוצגת ומנוהלת ע"י אייל גולן בחברת "ליאם הפקות", היא הודיעה שהיא עוזבת את החברה באופן רשמי ועוברת לניהולו המקצועי של בן זוגה אושר בן דוד. תדהמה. ההודעות שיצאו לתקשורת מטעם שני הצדדים נראו על פניו מכבדות, אייל גולן מסר בהודעת הפרידה: "כבר מהאודישן הראשון בתוכנית 'אייל גולן קורא לך', זיהיתי את הפוטנציאל וצפיתי את ההצלחה הגדולה של נסרין קדרי. זכיתי ללוות אותה יחד עם הצוות המקצועי של ליאם הפקות ולהיות חלק בלתי נפרד מהדרך המדהימה והמשמעותית שעברה ומהישגים חסרי תקדים שצברה במהלך הקריירה. בימים אלה בחרה נסרין לצאת לדרך עצמאית ואני מאחל לה הצלחה". קדרי עצמה אמרה: "קשה לסכם בכמה מילים עשייה מרובה של שנים, שנים של צמיחה וגדילה, שנים של עבודה קשה ופרויקטים ענקיים. לעולם לא אשכח את תחילת דרכי עוד מהאודישן שלי ועד היום. אייל לקח אותי בשתי ידיים חיבק חזק ולא עזב, טיפח, השקיע, דאג והיה מעורב בכל הנעשה בקריירה שלי מאחורי הקלעים. תמיד היה ויישאר עבורי כמו אבא. אני שמחה להתחיל דרך עצמאית אך אין לי ספק שתמיד יהיה שם בשבילי. אני רוצה להודות לליאם הפקות ובפרט לאייל מעומק ליבי שנתנו לי את ברכת הדרך להמשיך הלאה בדרכי העצמאית".

ברגע הראשון היה נראה שהשניים נפרדו בצורה מכובדת ואוהבת עד כמה שניתן בפרידות מהסוג הזה אבל עד מהרה החלו לצוף אייטמים נוספים שרמזו אחרת: "אייל גולן פגוע", נכתב באחד מאתרי התוכן הגדולים, "גולן הופתע מהבחירה שלה ומתקשה להבין מדוע היא עשתה את הצעד הזה", נכתב באחר. ואם חשבתם שכאן זה נגמר אתם טועים כי מאותו רגע כאילו נפתח פסטיבל ההשחרות על נסרין וכמו פטריות אחרי הגשם הזמרת, שעד לאותו שלב קיבלה תמיד סיקור חיובי והייתה אהובת המבקרים, קיבלה בזה אחר זה אייטמים שליליים. פתאום צצו מקורבים שסיפרו שהיא עולה לבמות "מתודלקת" באלכוהול, יודעי דבר שאמרו שהבעיה היא בבן הזוג ושהיא מושפעת, וכאלה שטענו שהיא התנתקה לגמרי ממשפחתה. השיא היה בסוף השבוע האחרון בכתבת ענק בשבעה ימים שהוקדשה כולה להשחרה של נסרין וכותרתה הייתה: "ההצגה חייבת להיפסק". הטענה העיקרית (והשוביניסטית יש לציין) בכתבה: קדרי נהנית מדימוי של אישה חזקה והחלטית אבל היא חסרת מוטיבציה ורק מחפשת גבר להתמסר לו ולבנות איתו משפחה. 

הכתבה שהתפרסה על פני ארבעה עמודים לא פחות, הייתה מלאה בציטוטים של מקורבים כביכול, רובם אם לא כולם מליאם הפקות, שדיברו על ההתנהלות של נסרין עם בני זוג, על פיצוץ שהיה במהלך סיבוב הופעות בארה"ב, על העובדה שהיא בזבזנית ועל כך שבאופן כללי היא טיפוס בעייתי מאוד. לא ברור איך עיתון מכובד כמו ידיעות אחרונות אפשר לכתבה כזו לצאת בכלל אבל כנראה שמערך היח"צ המשומן של גולן ושות' עשה את שלו והצהוב זרם, הזאבים שוחררו ולא משנה שיש אישה בשר ודם מאחורי הפגיעה. הפרידה מבני פרץ והנטישה של איתי לוי כנראה עשו את שלהם ואייל גולן (לכאורה כמובן) החליט להראות שאיתו לא משחקים – ואת מי קל יותר לתקוף אם לא את האישה ש"בגדה וסרחה"?

עדיין לא מאמינים וחושבים שמדובר בצירוף מקרים? תחשבו שוב. ישנו זמר מפורסם בז'אנר הים תיכוני שידוע בחוגים פנימיים בחיבתו לאלכוהול, האם קראתם פעם כתבה אודות ההרגלים שלו? סביר להניח שלא. כשאיתי לוי עזב את ליאם הפקות לא מזמן האם פמפמו לכם שהוא עזב בגלל שהוא הושפע ממקורבים שלחצו עליו? כנראה שלא. יש הרבה זמרים שידועים בחיבתם לבזבוזים ומותרות – האם גם עליהם נכתב שהם "לא מתנהלים בחוכמה"? לא ממש.

נכון, אי אפשר להתעלם מהידיעות אודות מערכת היחסים של נסרין ובן הזוג הדרבוקיסט אושר בן דוד ומהפרסומים על ניידת משטרה שהוזמנה על ידי עוברי אורח שהיו עדים לריב קולני לכאורה, אבל מעבר לעובדה שלא ברור לגמרי מה קורה בן נסרין ובן זוגה, זו גם לא סיבה לתקוף אותה בכל החזיתות אלא בדיוק להיפך.

הגיע הזמן לעצור את מחול השדים הזה כי הפרסום השלילי המוגזם יכול להיות מסוכן ויש בן אדם שעומד מאחוריו. הגיע הזמן שנהיה מודעים ולא נלך שולל רק כי "כתוב" ו"מקורבים אמרו". במהלך השנים האחרונות קיבלנו מפוליטיקאים שיעור חשוב על פייק ניוז ולמדנו שאפשר לעוות ולהבליט מה שרוצים לטובת מי שרוצים. נסרין היא אישה בפני עצמה וזכותה לעשות את הבחירות שלה לטוב ולרע, שום דבר לא השתנה בשבוע וחצי האחרונים מלבד מכמה אינטרסים ואגו גברי שנפגע.

נסרין קדרי