נתניהו אמר את מה שהוא באמת חושב: נשים הן בעלי חיים עם זכויות

ראש המשטר בנימין נתניהו חזר אמש מטיסה חשאית לסעודיה ונשא את הנאום הבא בכנס בנושא אלימות נגד נשים בכנסת: "נשים זה לא בעל חיים שאתה יכול להכות בו. והיום אנחנו אומרים שגם בעל חיים אתה לא מכה. אנחנו מבינים שיש תובנה, יש אינטליגנציה, יש קוגניציה ויש רגשות גם לבעלי חיים – אז אנחנו חומלים בצדק. נשים וילדים הם בעלי חיים עם זכויות. הדבר הזה צריך לעבור מהעולם". בהמשך הוא עוד הגדיל והוסיף: "אתה רואה את הנשים האלה כמו חיה מפוחדת שמכים בה כל הזמן והיא מנסה לברוח מפינה אחרת של הכלוב לאחרת"

במשך אלפי שנים גברים דנו בסוגיה המורכבת של מעמדן של נשים ועשו את ההשוואה של מעמד האישה למעמד של חיה אפשר לסחור בה, למנוע ממנה השכלה, להעביד אותה בפרך וכמובן להכות אותה. ההתקדמות שעשתה האנושות ביחסה החומל לחיות, שהרי למדנו שיש להם קוגניציה ורגשות – היא היא הסיבה שיש להפסיק להכות נשים! מכיוון שמעמד הבהמה השתפר, כך מעמד האישה צריך להשתפר.

עמד הקורבן האולטימטיבי, הבן הנרדף של ההיסטוריון שקוע עד צוואר ועובד מסביב לשעון, שכנראה לא הספיק להכין נאום לאירוע כי יש לו דברים חשובים יותר לעשות מלדון באיום פיזי, ממשי, קיומי על חצי מהאוכלוסייה, וחשב לעומק: למה בעצם אלימות כלפי נשים זה רע? ומה שהבליחה מתוך הגמגום הספק מסומם וספק דמנטי הייתה האמת. רק מי שרואה כך את הדברים, היה יכול להוציא נאום ספונטני כזה מעצמו. היו רגעים נדירים אחרים כאלה יש לציין, כמו עם הערבים הנוהרים לקלפיות, כמו הגן המזרחי שקפץ לו, כמו מפיצי המחלות, וכך קיבלנו שנשים הן חיות עם זכויות. כמו ילדים.

האיש שטס לבד לסעודיה והדליף את דבר הפגישה בלי לעדכן את שר הביטחון ושר החוץ לא רואה רק נשים וילדים כ"חיות עם זכויות", כל אזרחי ישראל כולל השרים בממשלתו נובחים, מייללים, פועים, נוהרים ונוהמים באוזני האוטוקרט הנאשם בפלילים. שנגיד תודה שהוא מרשה לנו לצאת מהבית בין סגר לסגר כדי לעבוד כדי לשלם מיסים כדי שהוא יוכל לעשות דילים, למחוק חובות למס הכנס רטרואקטיבית 11 שנה אחורה, ולשדרג לילדיו הבוגרים ואשתו המוכה (לפי עדותה) רכבים.

העלייה הקיצונית ומבהילה של מקרי האלימות במשפחה בתקופת הקורונה, ההזנחה המתמשכת של נושא האלימות כלפי נשים כבר 11 שנה, הלגיטימציה שנתן לה בכך שהקיף עצמו תוקפים לכאורה ואלימות המקלדת, כולל כלפי נשים של בנו הבכור שחי בבית ראש הממשלה – כל אלה לא מעניינים אותו. בדיוק כפי שמיליון מובטלים לא מעניינים או ילדים בחרדה ודכאון שנושרים מהלימודים לא מעניינים אותו, או אזרחים שמטחי טילים הם שגרה עבורם לא מעניינים אותו. ביקום מקביל, במדינות העולם המתקדמות נשים הן לא רק "חיות עם זכויות", אלא מנהיגות. בואי.

אלימות נגד נשיםבנימין נתניהו