"הן לא אוהבות נשים, אני חושבת שהן שונאות נשים"- מירי מסיקה זו לא הגזמה, זו דיבה

"הפמיניסטיות האלה, אני לא חושבת שהן אוהבות נשים, אני חושבת שהן שונאות נשים כי לסקול אישה אחרת בשם הגנה על איזה רעיון?…" (מ. מסיקה)

מירי מסיקה צילום מסך מהדורת השבת חדשות 13

בואי נפרק את המשפט הזה שלך מירי מסיקה. 'הפמיניסטיות האלה', מי הן אותן פמיניסטיות שאת מבטאת את שמן הקולקטיבי בכזה בוז? מי הן באמת? הן אני, וחברותיי בקבוצת 'בונות אלטרנטיבה', חברות שדולת הנשים, ועמותת כ"ן, ו'איתך מעכי', נשות ויצ"ו ונעמת שנלחמות למען מחנכות הגיל הרך, הנשים שעומדות מאחורי המלחמה בזנות, הלובי למלחמה באלימות מינית, מתנדבות מרכזי הסיוע למען נפגעות תקיפה מינית, חברות 'מבוי סתום', ועוד אלפי נשים בישראל שנאבקות למען שוויון מגדרי ולמען זכויות נשים, נגד תרבות האונס ולמען הגנה על גופן וכבודן של נשים במרחב הציבורי ובמרחב הפרטי, שפועלות יום יום כדי שלך ולי ולבנות שלך ושלי יהיה מקום סביב שולחן קבלת ההחלטות, על הבמה ובמגרש הכדורגל בבית הספר. שיהיה פה שוויון הזדמנויות ושוויון בשכר, ולא ידירו אותן מכיכר רבין, היכל התרבות או מהפארק בעפולה, שיתנו גם להן תקציבים בספורט ובתרבות, שלא יידחקו אותן מאחורה באוטובוס וגם לא יוותרו על השירותים שלהן כשהן מבקשות להתמודד על תפקיד ציבורי, כמרצות באקדמיה או סתם כמדריכות כושר בצה"ל ובעיקר מבקשות ביטחון אישי כדי שכל אישה תוכל סוף סוף להרגיש קצת יותר בטוחה בחוץ ולא פחות מזה בביתה שלה.

אלו הפמיניסטיות שאשכרה נאבקות למען זה אבל פמיניסטיות ופמיניסטים, כן מירי, יש דבר כזה, הם אותם אנשים ונשים שחושבים שלכל אישה יש זכות לבחור ושוויון הזדמנויות. זהו. זה הבסיס ונראה לי שעד לא מכבר גם את התאמת להגדרה הזו, אז להגיד על כל אלו ש'הן לא אוהבות נשים'? 'הן שונאות נשים'? זו לא הגזמה, זו דיבה. כל אחת מאיתנו, אלו שאשכרה פעילות בזה, הולכת לישון וקמה בבוקר תוך שהיא דואגת לנשים. מתוך סיסטרהוד אמיתי, מאהבה ואמונה גם בנשים מוחלשות וגם בחזקות כמוך, כאלו שיכולות לשמש דוגמא אישית, כאלה שיכולות להוביל את השינוי החברתי שאנחנו כל כך מייחלות לו, ולצערי לפעמים עושות ממש ההיפך, כמוך.

'כי לסקול אישה אחרת בשם הגנה על איזה רעיון?' ומה את עשית בדיוק מירי מסיקה שקראת לכולנו 'שונאות נשים'? לא סקלת אותנו בפריים טיים? לא הוספת לשם הרע שממילא יש לא מעטים (ולצערנו גם לא מעטות) שמנסים להוציא לנו? את לא מרגישה שתרמת בזה לשנאת נשים? 

מירי מסיקה ואייל גולן צילום מתוך האינסטגרם

לאינסטגרם שלנו כבר התחברתם? הלינק ממש כאן

טענת שאת רוצה לתקן? כשראיתי את הפרומואים תהיתי אם אכן את עומדת לתקן את הטעות שאת עושה בחיבוק, ההכלה ותעודת הכשרות הזו שאת נותנת לאייל גולן, אותו אחד שנתבע כעת על ידי שתי צעירות, שהיו נערות בסיכון, וטוענות כי הרס את חייהן. את רוצה סוף טוב לנערות האלה כפי שאת אומרת? אז בואי תקשיבי לסיפור שלהן. לדרך בה הן מספרות אותו. וכך כתבה נ' אחת משתיהן למעריציו:

"הרבה שנים לא הבנתי מה הוא עשה לי. לקח לי הרבה שנים להבין עד כמה הוא ערמומי וחסר כל רגש. הרי הוא עשה לי את מה שאבא שלו עשה לנשים; פשוט הדרך שלו הייתה עטופה נורא יפה ב"התעניינות" והמון אלכוהול.

היום אני יודעת שלא עניינתי אותו בכלל, ושהוא ניצל אותי. ניצל ילדה שמעריצה אותו. הוא חילל את הגוף שלי, ויותר גרוע – את הנשמה שלי, הנפש שלי!

בן אדם שלא חסר לו כלום – יש לו בית, רכבים, נכסים, המון כסף ועוצמה, המון אהבה וכוח – ניצל ילדה שאין לה כלום. לא בית, לא כסף, לא משפחה נורמטיבית. לא אהבה, ובטח לא עוצמה. הוא לקח את הדבר הכי פגיע בעולם וניצל אותו!"

והנה קטע קטנטן מתוך העדויות שלהן במשטרה: "גולן לקח דבר טהור, חילל אותו וסדק לי את הנשמה לנצח. לא די שסיפקתי את יצריו המיניים, הוא גם דרש ממני פעם אחרי פעם לפנק את החברים שלו"

האם את באמת חושבת שיכול להיות סוף טוב לשני הצדדים בסיפור הזה? שנראה אותם רצים אל השקיעה יחד? המחשבה הזו במקרה הטוב היא טיפשות ובמקרה הרע היא כיסוי תחת שכל מטרתו להרוויח טראפיק או עוד כמה נקודות אצל קהלים מסוימים. 

אז אני בוחרת להסיר אותך מהפלייליסט שלי, כי באמת היית שם עם הקול האלוהי הזה שלך, ואת הכרטיס שקניתי להופעה שלך שבוטלה במרץ 2020 (הופעה ליום האישה כמה אירוני), אני כבר לא אממש. היח"צנים שלך שעמלו כל כך קשה על הכתבה הזו ואנחנו יודעים שהמשפט הכי אמיתי שאמרת בכתבה היה זה: "אני לא בנאדם שחושב על מה שהוא מדבר, " כך העדת את על עצמך וזה הדבר היחידי שאפשר להסכים עליו. 

לאינסטגרם שלנו כבר התחברתם? הלינק ממש כאן

אייל גולןמירי מסיקה