מי זכאי לפטור מריאיון בשגרירות לארה"ב?

אחד השלבים בתהליך של בקשה וקבלת ויזה לארצות הברית הוא הגעה פיזית אל משרדי הקונסוליה בתל אביב או ירושלים לצורך מעבר ראיון אישי בפני עובדי השגרירות.

מטרת הריאיון היא אומדן של סיכוייו של המועמד להגר באופן לא חוקי לארצות הברית ולכן שואלים הנציגים מספר שאלות הקשורות בזיקה שלו לחזור לארץ לאחר ביקור שיערוך בארצות הברית ומטרת הביקור שם מלכתחילה.

עבור אנשים רבים מדובר בטרטור וטרחה לא קטנים, שכן מי שלא מתגורר בקרבת מקום צריך לפנות לשם כך פרק זמן של כמה שעות, להגיע, לעמוד בתור ולעשות את כל מה שצריך. יחד עם זאת אין ספק שמדובר בשלב חשוב ומהותי שבסופו יוחלט האם המועמד זכאי לקבל את הוויזה או שמא – לא.

 

פטור מריאיון בשגרירות

 

יש כמה אוכלוסיות שיכולות לקבל פטור מלהגיע לריאיון במשרדי הקונסוליה ומדובר בהקלה גדולה מאד ועל שלב משמעותי בתהליך עבורן. יחד עם זאת, לפני שממהרים לשמוח על כך שאין צורך להגיע – חשוב מאד לוודא שאכן עומדים בקריטריונים לפטור מהריאיון על מנת שהחלטה או מסקנה שגויות לא תגרורנה את דחיית הבקשה או את פסילתו של המועמד. להלן כמה דוגמאות למועמדים שעשויים לקבל פטור מהגעה פיזית אל משרדי השגרירות והקונסוליה:

  • ילדים מתחת לגיל 14 או אנשים מבוגרים שעברו את גיל 65.
  • מי שדרוש לו חידוש ויזה לארה"ב והוא בן מעל גיל 14 ועומד בשני תנאים נוספים – האחד – הוויזה הקיימת הונפקה לו אחרי שמלאו לו 13 שנים ושהוויזה עודנה תקפה לכל היותר לתקופה של 12 חודשים נוספים.
  • מי שהוויזה הקיימת שלו וזו המבוקשת על ידו כעת שייכות לאותו סוג ויזה ושייכות גם לסוג ויזה כזה שמאפשר את קבלת הפטור מהגעה לריאיון.
  • מועמדים מסוימים שהפרטים שלהם נשמרו במאגר המידע של שלטונות ארצות הברית בעקבות בקשת הוויזה הקודמת שלהם והם נמצאו כמתאימים להנפקת הוויזה ללא צורך בהגעה לריאיון בנוכחות פיזית.
  • הבקשה לקבלת הוויזה החדשה צריכה להיות מוגשת באותו סניף של השגרירות שבו אושרה והונפקה הוויזה הקודמת (סניפי השגרירות בישראל ממוקמים בתל אביב ובירושלים).

 

הקפדה על הנחיות – זירוז הטיפול והאישור

 

שלטונות ארצות הברית מקפידים מאד על מילוי ההנחיות המפורסמות מטעמם מעת לעת ותקפות לנושאים הקשורים באזרחים המבקשים לקבל ויזה ולהגיע מסיבות שונות לשטחה של ארצות הברית. ברוב המקרים ההנחיות הקשורות לבקשת ויזה נכונים לא רק לאזרחי המדינה אלא גם לתושבים זרים אחרים המתגוררים בישראל. כך או כך באחריותו של מבקש הבקשה לבדוק ולוודא שהוא עומד בכל הקריטריונים הדרושים לשם קבלת הפטור מהגעה פיזית וריאיון אישי ואין ספק שמדובר בהקלה גדולה ובזירוז של הטיפול בבקשה האישית שלו. את הדרכון וטופס הבקשה הוא יעביר לסניף חברת השליחויות ויקבל את הדרכון עם הוויזה לאחר מספר ימים של טיפול.