להכין את הבית לפני מעבר דירה והובלה

יש כמה חוקי ברזל בכל הנוגע למעבר דירה והובלה: ראשית, לא לשכוח לסמן כל ארגז עם התכולה שלו. כמה שיותר גדול, יותר טוב. לא נעים אחר כך לשכוח איפה נמצא מה, ולהתחיל לברבר בין ארגזים של כלים וארגזים של ספרים. בנוסף, סמנו ארגזים המכילים כלי זכוכית וחפצים שבירים, וכן סמנו ארגזים המכילים מוצרי חשמל, קטנים ככל שיהיו.

הובלת מוצרי החשמל

אחד הדברים שצריך לחשוב עליהם בזווית קצת אחרת הוא הובלת מוצרי חשמל, כמו מכונת כביסה, טלוויזיה, ואף הובלת מקרר עם מוביל כאשר ההובלה הזו שונה, קודם כל, בבסיסה. יש לארוז מוצרי חשמל הדוקה ואיכותית יותר מאשר מוצרים אחרים. בנוסף, יש לשים לב לצורת העמסה והפריקה – אלו מוצרים רגישים יותר, שכל נפילה שלהם עשויה להיות קטלנית. העמסה לא נכונה של מוצרי חשמל עשויה לגרום לנזק בלתי הפיך למוצרי חשמל. במקרים מסוימים, מוצרי חשמל כבדים יובלו בעזרת מנוף ייחודי, שכן פתח הדלת קטן מדי או שהמוצר החשמלי גדול מדי, וכן במקרה ואין מעלית. כל ניסיון להוביל מוצרים כאלו לבד יכול להוביל לאסון הן למוצר והן לכם, ולכן לפעמים רצוי להיעזר באיש מקצוע.

הובלת מקרר

אחת השאלות בכל הנוגע למעבר דירה היא איך להוביל מקרר. חלק מהאנשים מעדיפים לבצע הובלה לבד; במקום להשתמש בסבלים מקצועיים, ניתן להוביל את המקרר בשכיבה ובעזרת חבר. במקרים מסוימים בזמן ההובלה הדלתות עשויות להיפתח או המדפים עשויים ליפול, ולכן על המקרר להישאר בצורה עומדת במשך זמן ההובלה. יש לקחת בחשבון גם את גודל המקרר – ישנם מקררים סטנדרטים, שנחשבים קלים להובלה. לעומת זאת, כדי לסחוב מקררים משפחתיים גדולים יותר נדרשים שני אנשים, ובמקרים של מקררים גדולים יותר יש לפרק ולהרכיב את הדלתות אחרי ההובלה. יש לקחת בחשבון גם את היעד של המקרר – האם זה בניין עם מעלית, באיזו קומה הדירה, באיזו צורה להכניסה מהדלת וכדומה. כל אלו פקטורים שלפעמים יש להתחשב בהם לפני שמחליטים אם להוביל מקרר לבד.

הובלת מקררים לבד עשויה להיות קשה, ואתם עשויים לפגום במקרר או להיפצע בעצמכם.  במקרים כאלו, רצוי להסתייע באנשי מקצוע המומחים בהובלות של מוצרי חשמל כבדים. לאנשי מקצוע יש את השיטות שלהם להרים מקררים ולהובילם, וכן ברשותם הציוד המתאים.