הקיץ הגיע? וודאו שדוד השמש תקין וחסכו כסף רב

תקלות נפוצות בדודי שמש

ישנן כמה בעיות נפוצות שעשויות לפגוע בדודי השמש שלכם. אלו הבעיות הנפוצות ביותר:

 

  • תרמוסטט תקול – התרמוסטט הוא זה המווסת את חימום המים החמים, כך שהמים לא יתחממו יתר על המידה. אם התרמוסטט תקול, המים עשויים להגיע לטמפרטורות גבוהות במיוחד, ובסופו של דבר לגרום לפיצוץ של דוד השמש.
  • נזילות – אם דוד השמש שלכם נוזל זו בעיה רצינית. תדעו שיש לכם נזילה אם הדלקתם את הדוד ונגרם קצר בכל הבית. הנזילה יכולה להיווצר ממספר סיבות, ביניהם התקנה לא נכונה של הדוד, בלאי של שנים, סדקים ובקעים או בעיה בפלאנג' (החלק בדוד הסוגר את הפתח של דוד השמש). תיקון של נזילה יכול להתחיל מהחלפה של הפלאנג' או מהחלפה כוללת של הדוד – וזאת טכנאי דודים לתיקון והחלפה ידע לייעץ.
  • גוף חימום – התקלה עשויה לנבוע מגוף החימום. גוף החימום הוא החלק המרכזי בדוד שמש, והוא למעשה אחראי על חימום המים בדוד. אם אתם שמים לב שהמים לא מתחממים, כנראה שדוד השמש התקלקל ויש צורך בתיקון או החלפה. גוף החימום עשוי להתקלקל בגלל הצטברות אבנית או מפאת בלאי.
  • קולט שמש סתום – אם אתם מתקלחים ביום קיץ חם והמים קרים ומסרבים להתחמם, הבעיה יכולה להיות דווקא בקולטי השמש. קולטי השמש הם אלו שקולטים את קרני השמש ומסייעים לחמם את המים, וכשהם תקולים הם לא יכולים לעשות את עבודתם. הבעיה יכולה לנבוע מהצטברות אבנית, בלאי, חלודה וכדומה. לפעמים ניקוי פשוט של הקולטים עשוי להספיק, ולפעמים יש לפתוח סתימה ואף להחליף את הקולט לגמרי.

 

 

איך לבחור טכנאי דודים אמין?

אם נתקלתם בבעיה בדוד השמש, זה בדיוק הזמן לתקן אותה ולמנוע מהוצאות כספיות גבוהות במהלך הקיץ. כמו כל דבר, כשאתם מחפשים איש מקצוע לתיקון דוודים חשוב לבחור באדם מקצועי. חשוב להבין שתחום דודי השמש עשוי להיות אפור, ובשוק תוכלו למצוא אנשים ללא ידע מקצועי אמיתי. לכן, קחו בחשבון דירוג באינטרנט, המלצות מחברים ומשפחה וביקורות. לבסוף, אל תתפשרו על תעודה מקצועית – זו תראה לכם שלאיש המקצוע שבחרתם יש הכשרה אמתית. איש מקצוע אמיתי ידע לאבחן את הבעיה ולספק את הפתרון הטוב ביותר שיחסוך לכם הרבה מאוד כסף במהלך הקיץ הקרוב.