החורף הסתיים וזה הזמן לאטום את המרפסת לקראת החורף הבא

כל מי שיש לו מרפסת מכיר את זה: החורף מגיע, הגשמים מתחילים לטפטף, והסדקים במרפסת מתחילים להתרחב. למעשה, רטיבות במרפסת היא אחת הבעיות הכי מתסכלות בישראל, ולרוב נגרמת מליקוי באיטום המרפסת. במקרה אחד הנזילה הזו מגיעה אל השכנים שמחתיכם, במקרה אחר היא מחלחלת לקירות שלכם ועשויה ליצור רטיבויות ועובש בקירות, דבר לא בריא ואף מסוכן. בדיוק בשביל זה יש צורך באיטום מרפסות איכותי, שיימנע את כל התופעות הנ"ל. דאגה בזמן לאיטום נכון תמנע מכם הוצאות כספיות גדולות בהמשך הדרך, ולכן עדיף לא לדחות את הטיפול במרפסת.

 

ליקויים באיטום המרפסת

הרטיבויות במרפסת עשויות להיגרם ממספר סיבות: ראשית, יכול להיות שיש שיפוע קל מדי בריצוף, מה שעשוי לגרום להיקוות מים במרפסת. סיבה נוספת היא בעיות במערכת האיטום, וייתכן כי נגרמו סדקים בעת הנחת שכבת האיטום. לבסוף, מערכת הניקוז במרפסת עשויה להיות לקויה, ולכן נאגרים מי גשמים במרפסת שמחלחלים מטה. מערכת איטום איכותית וטובה תמנע את חלחול המים. רצוי לאטום את המרפסת בעזרת יריעות ביטומניות, שכן אלו יריעות חזקות, עם גמישות גבוהה ואיטום מצוין.

איטום מרפסת מרוצפת

אם אתם בתהליכים של בניית בית, שימו לב שהקבלן מבצע איטום לפני ריצוף המרפסת כדי למנוע בעיות עתידיות. רק כך תוכלו למנוע בזמן את דליפת הנוזלים, לפחות בטווח השנים הקרובות. אם, לצערכם, המרפסת לא אטומה כראוי ומראה סימני נזילה, תאלצו לפרק את הריצוף ולשים איטום חדש. הזמן הטוב ביותר לכך יהיה בקיץ, כשמזג האוויר טוב ולפני שהנזק יתגבר – אז עדיף לא להמתין.

איטום מרפסת ללא הרמת ריצוף

במקרים מסוימים ניתן להקל על העבודה ולא להרים את כל הריצוף לפני ביצוע האיטום. זה יקרה במצבים בהם נעשתה עבודת איטום בעבר מתחת לרצפות, ויש צורך לתקן חלקים מסוימים באיטום שהתפרקו מסיבה כזו או אחרת. במקרה כזה, העבודה תתקצר ותהיה זולה וקלה יותר.

איטום מרפסת שמש

אחת הבעיות המרכזיות במרפסת שמש היא העובדה שהמרפסת מהווה במקרים רבים סוג של חדר נוסף בבית, ופעמים רבות ניתן למצוא בה מכונת כביסה ומייבש. במקרה של חדירת גשמים אל המרפסת זו עשויה להיות בעיה של ממש, שדורשת פיתרון מיידי, שכן מוצרי חשמל כמו מכונת כביסה שנרטבים במי גשמים עשויה להיות מסוכנת. הקיץ הוא זמן מצוין לטפל בבעיה הזו בעזרת איטום איכותי – זה יכול להיות בעזרת יריעות ביטומניות או בעזרת זפת.