איך כדאי לבצע ניקוי יסודי לרצפה?

בדיוק בשביל מקרים כאלו קיימות דרכים "לחדש את רצפת הבית" בעזרת ניקויי פוליש המותירים את המרצפות מבריקות כחדשות. מומלץ לבצע ניקוי פוליש כל תקופה, בהתאם למראה הרצפה ולצורך.

 

מה זה פוליש ווקס?

זוהי צורת ניקוי המשלבת שתי טכניקות מקצועיות: הראשונה משלבת מכונת ליטוש עדינה, שמקרצפת את המרצפות, משייפת אותן ומחליקה אותן באמצעות שימוש בלחץ, תוך מהירות ודיוק. בעזרת המכשיר מסירים את השומנים והאבק שהצטברו על הריצוף ומכינים את הרצפה לשעווה. הטכניקה השנייה היא טיפול בעזרת שעווה. זוהי שעווה מיוחדת שעברה התכה, המיועדת באופן ספציפי למרצפות. במריחת השעווה הזו על המרצפות הן מקבלות סוג של ציפוי, שמעניק ברק ושקיפות. שילוב שתי הטכניקות מעניק למרצפות שכבת הגנה וברק. בשלב האחרון רצוי למרוח חומר לחיזוק ההברקה, חשוב לבצע פוליש ווקס איכותי עם חומרים מוכרים על מנת שיחזיק זמן רב יותר.

לאיזה סוג רצפה יתאים ניקוי פוליש ווקס?

כיוון שכל מרצפת מורכבת מחומר שונה, ישנן דרכים שונות לעשות פוליש למרצפות כדי להגיע לתוצאה מושלמת. באופן כללי, חשוב לדעת שפוליש ווקס לרצפה מתאים לעבודה עם כל סוגי המרצפות, למעט ריצופים שאינם בקו גבוה ישר. סוג ניקוי כזה נחשב זול יחסית והוותיק ביותר בעולם הפולישים, וניתן לבצע אותו על מרצפות קרמיקה, פרקט, גרינט פורצלן וכל ריצוף קרמיקה אחר. אמנם הוא מתאים לכל סוגי המרצפות, אך לעתים ישנם סוגי ניקיון המתאימים יותר למרצפות מסוג מסוים. לדוגמה, פוליש קריסל עדיף למצרפות גרניט פורצלן או טרצו שכן הוא מותיר אותן עם מראה יפה ואיכותי יותר. בשוק ניתן למצוא גם פוליש אקרילי המשלב מריחת שכבת איטום על מרצפות, ובו נהוג להשתמש במשרדים גדולים.

לבד או בעזרת אנשי מקצוע?

בשוק אפשר למצוא מוצרי ניקיון כאלו ואחרים שמבטיחים לכם ניקוי פוליש, אבל פוליש חובבני לעולם לא יגיע לתוצאות המדהימות שמגיעים אליהן בעזרת אנשי מקצוע. אנשי מקצוע יודעים לבצע את העבודה באופן מקצועי ומדויק. איש מקצוע יבהיר לכם את סוג הניקיון המתאים ביותר עבור הרצפות שלכם, ויספק לכם תוצאות טובות, כאילו זה עתה רכשתם את המרצפות שלכם. חשוב לבחור באנשי מקצוע אמינים ומוסמכים עם המלצות בשוק, שכן הניסיון משחק תפקיד חשוב. עבודה לא איכותית עשויה להתחיל מהסרה לא טובה של הכתמים, ועד גרימת נזק לאיכות הרצפה במידה ונעשה שימוש בחומרים לא מתאימים.