איך לעבור ראיון עבודה באנגלית?

ראיון עבודה באנגלית הוא אפשרות ריאלית לחלוטין – לא רק בניסיון להתקבל לעבודה במדינה אחרת ברחבי העולם, אלא גם בישראל. אז כיצד מתכוננים לקראת וצולחים ראיון עבודה באנגלית?

תרגול

המשפט practice makes perfect הוא אחד מהמשפטים המוכרים ביותר בשפה האנגלית. יכול להיות שהידע שלכם באנגלית הוא רב במיוחד, אבל לא דברתם לאחרונה את השפה, ויש להשחיז את היכולת הורבאלית שלכם. יכול להיות שאתם כן נוהגים במידה זו או אחרת לתקשר בשפה האנגלית בשגרה. בכל אופן כדאי לתרגל לקראת הראיון על מנת להרשים את המראיין. הדרך הטובה ביותר היא לתרגל באמצעות דיאלוג עם אדם אחר, אך אפילו תרגול עצמוני עשוי להספיק. מומלץ לשים לב לתרגול החלקים העיקריים בראיון, משפטי מפתח, משפטי פתיחה, הצגה עצמית והצגת הרזומה, מענה לשאלות נפוצות, משפטי סיום – ועוד.

ביטחון עצמי

בסופו של יום, המטרה של התרגול וכל הכנה לקראת ראיון עבודה באנגלית הוא להקנות למועמד ביטחון בדיבור באנגלית מדוברת. בראיון שכזה, המועמד נבחן לא רק על פי איך שהוא מציג את עצמו, על פי הניסיון שלו, על פי תכונות האישיות שלו ומה שהוא משרה, אלא גם על השליטה שלו בשפה האנגלית. מועמד שיגיע ויעשה טעויות, הדיבור שלו לא יהיה שוטף והוא יגמגם ויפגין ביטחון עצמי נמוך כמו גם שליטה נמוכה בשפה – יפגע משמעותית בסיכויו, ובמידה רבה של צדק והיגיון, בהתחשב בכך שגם העבודה עצמה נעשית באנגלית.

לשמור על פשטות

ביטוי נפוץ נוסף גורס שכדאי to keep it simple. זה נכון ולמעשה האמת היא אף רחבה מכך. חשוב לטפח לא רק ביטחון עצמי, אלא גם מודעות בריאה לרמת השליטה בשפה. לא מומלץ לנסות להרשים יתר על המידה ולהשתמש במשפטים ארוכים, מורכבים ומסורבלים אם אינכם בקיאים מספיק בשפה. לא כדאי לגרום לעצמכם לעשות טעויות רבות ולגמגם, מה שיוריד מהביטחון העצמי שלכם ומהרושם הטוב שתותירו. היו מודעים לרמת היכולת והשליטה שלכם והשתדלו לשמור על פשטות וחדות.

העגה המקצועית

כדאי לחקור, לשנן ולתרגל ביטויים נפוצים בז'רגון של אותו תחום מקצועי, ולחקור וללמוד אודות אותה חברה שבה יערך הראיון. כך תוכלו להותיר רושם מקצועי ורציני יותר על המראיין. לרוב מומלץ ללמוד להתנהל היטב לא רק באנגלית מדוברת אלא גם באנגלית עסקית.

שיעורים באנגלית

אם אתם רוצים לתרגל אנגלית מדוברת, והראיון הממשמש ובא חשוב מאוד עבורכם, תמיד ניתן לשקול קורס או שיעור פרטי בהיקף ובפורמט זה או אחר, בין אם מדובר במורה פרטי או בחברה המספקת שיעורים ו/או קורסים באנגלית.