המדריך לשמירה על עור הפנים בחורף

אמנם עוד פה ושם אנחנו מתהלכים עם חולצות קצרות אבל מבחינת העור – הסתיו והחורף כבר כאן. תסמינים של יובש קיצוני עד כדי פצעים וסדקים הם חלק בלתי נפרד ממזג האוויר העונתי. אבל אפשר להתכונן, להתמגן ויש אפילו יתרונות לעונה הקרה. פנינו לקטרינה סדובניק, המכונה בפי כל "קטי הקוסמת מקולומביה", לקבל כמה טיפים לטיפול בעור בחורף. מלבד אצבעות קסם קלילות שמרחפות על פני העור, קטי השיקה ליין מוצרים הנושא את שמה המורכב כולו ממתכונים סודיים שלמדה בילדותה מאמא שלה, שהייתה רופאת עור ורוקחת בקולמביה (כל המוצרים באישור משרד הבריאות). הנה הטיפים שלה:

פילינג – החורף הוא הזדמנות מצוינת לעשות פילינג וטיפולים מעט יותר אגרסיביים. פילינג הוא קילוף מבוקר של העור ולא מומלץ לעשות אותו במהלך הקיץ בשל החשיפה לשמש הישראלית השוטפת כל חלקה טובה. החורף הוא זמן מצוין לחידוש עור. קטי ממליצה על פילינג יסודי לפחות פעם אחת בשנה. פילינג מקצועי יעיל לטיפול בסימני אקנה, בפיגמנטציה, מפחית נזקי שמש, סימני הזדקנות וסדקים בעור וכתמים בעור.

יובש – כדי להתמודד בגבורה עם היובש, שלעיתים פוגע בעור קיצוני עד כדי כאב, דווקא כדאי להתרחק ממוצרים שומניים. לדברי קטי, כמעט אף עור, בייחוד לא שמן או מעורב, לא אוהב שומן וזה רק סותם אותו, מכביד עליו וגורם לו לנזקים. כדאי לאמץ קרם פנים עם מקדם הגנה נגד קרני השמש (כן, גם בחורף) שלא מבוסס על שמנים.

הסרת שיער – כל הטיפולים באור, IPL, לייזר וכדומה להסרת שיער (ויש גם לטיםולים אחרים, למשל באדמומיות או כתמים) כדאי לבצע בחורף ולא בקיץ שכן אסור להשתזף ואפילו להיחשף לשמש במהלך הטיפולים.

פורמט חורף – בדיוק כמו שמחליפים את המלתחה מבגדי קיץ לבגדי חורף כך גם מומלץ להחליף את תכשירי הטיפוח. כדאי להניח בצד את כל המייבשים למיניהם, מונעי הזיעה וסופחי הלחות ולהתמקד במוצרים בעלי מרקם ג'ל נעים שמוסיף לחות מבלי להכביד בשומניות על העור ומבלי לסתום את הנקבוביות.

ניקוי הפנים – גם אם לא מתקלחים ולא חופפים בחורף מידי יום (אנחנו לא שופטות), את עור הפנים והצוואר חובה לנקות היטב מידי יום. גם את לא נוהגת להתאפר במהלך היום העור חשוף לזיהום וללכלוך (זיהום אוויר, רדיקלים חופשיים, פיח ועשן, חיידקים ואפילו השיער שלנו שנוגע בפנים מעביר אליהם לכלוך), לכן בכל מקרה לפני שנכנסים למיטה חובה לנקות היטב את הפנים עם סבון פנים מותאם לעונה, דהיינו לא מייבש, ולמרוח חומרי טיפוח אחרים שאינם מייבשים.

מים – לא רק כדי לשטוף את העור מבחוץ אלא גם ובעיקר כדי למלא את תאי העור, האיבר הכי גדול בגוף שלנו, בנוזלים. בחורף לא מרגישים צמא אך השהייה במזגן מייבשת. שתו הרבה מים, לפחות 10-8 כוסות מים ביום. העור ייראה מתוח, יפה וזוהר.

זמן מסיכה – בקיץ יש תחושה של כובד ולכן רבות נרתעות מלהשתמש במסיכה. בחורף מומלץ להשתמש במסיכות כארבע בשבוע. הן מעולות למניעת יובש ותורמות למראה זוהר של העור גם כשקר.

טיפול באקנה – קטי מציעה למי שסובל מאקנה דווקא להימנע מטיפול תרופתי שנושא עימו תופעות לוואי רבות, בראשן יובש קיצוני ופגיעה בעור, ולהגיע במהלך החורף לטיפולים קוסמטיים שיכולים לעשות פלאים הודות לחומרים ייעודיים וטבעיים.

לטפח את הקצוות – האזורים שהכי נוטים להתייבש ולהיפגע בחורף הם קצות הגוף, בהם שיער, ציפורניים, שפתיים ועור עדין כמו שיש לנו סביב העיניים, השפתיים והצוואר. העור שם דק במיוחד ונוטה לאסד ראשון את הלחות שבו. בעוד ששפתונים רבים דווקא מייבשים כדאי להשקיע בשפתון מחומרים טבעיים ולא תעשייתיים שיזינו את השפתיים. כך גם לגבי הציפורניים, השיער והעור הדקיק בגוף.

בנוסף לטיפולים הייחודיים והמפנקים של קטי (עיסוי, מניקור ופדיקור, טיפולי ביוטי לעור זוהר ועוד), השיקה קטי תחת שמה, 20 מוצרים משלימים, בהם מסיכת זהב 24K, ג'ל אזולן, שמן גבות, COFFEE BODY POLISH, קרם לטיפול באקנה, ג'ל ניקוי פנים, שמן ידיים עשיר ועוד. "אני נמצאת בכל בקבוק", מסבירה קטי, "המוצרים הם תמצית חיי והפידבקים מהלקוחות מדהימים ומרגשים". כל המוצרים מבוססים על פורמולות בלעדיות שקטי רקחה במהלך השנים ומיוצרים בישראל.

KATHERINA SADOVNIK SKIN CARE, דיזנגוף סנטר, קומה 2, תל אביב, 054-3147526. 

אנטי אייג'ינגטיפוחפילינגקוסמטיקה