כך תימנעי מפגיעה במוניטין העסקי שלך מהמתחרים

מהו מוניטין עסקי?

מוניטין עסקי הוא התדמית והשם הטוב של העסק בקרב ציבור הלקוחות, המושך אותם אליו ומעודד את צריכת השירותים ו/או המוצרים שהוא מציע. מוניטין עסקי הוא משהו שנבנה במשך הפעילות השוטפת, תוך השקעה של זמן ומאמצים נרחבים עבור פעולות שיווק ופרסום ושימוש בכל האמצעים והמדיות הקיימות. המוניטין של העסק כולל בחובו פרמטרים שונים, בהם שירות לקוחות וזמינות, איכות השירותים ו/או המוצרים המוצעים, עלותם הכספית, היכן נמצא העסק גיאוגרפית, התנהלות יעילה ועוד. מכאן, כל פגיעה במוניטין עלולה לגרום לעסק הפסדים כספיים ישירים בשל איבוד הלקוחות ובזבוז המשאבים שהושקעו לחינם.

איך נוצרת פגיעה במוניטין של העסק?

על פי סעיף 1 לחוק עוולות מסחריות פגיעה במוניטין נעשית במקרה של גניבת עין. במקרה זה מדובר על מצב בו עסק כלשהו בוחר להשתמש בשם של עסק מקורי בעל התדמית החיובית או בשם קרוב, וגורם להטעיה של ציבור הלקוחות, היכולים לסבור שיש לו קשר לעסק המקורי. לפיכך, כשמתעורר חשש לפגיעה במוניטין העסקי, בודקים האם העסק יצר לעצמו מוניטין בקרב הלקוחות ואם אכן נעשתה הטעיית הציבור, הסבור שמדובר בשירותים או מוצרים של העסק בעל המוניטין החיובי.

כיצד ניתן לפעול?

בכל מקרה בו אתם סבורים שנעשתה פגיעה במוניטין העסקי שלכם, ההמלצה היא לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין המתמחה בתחום של קניין רוחני, על מנת שיוכל לבחון את נסיבות המקרה הספציפיות בצורה יסודית ומעמיקה, ולהגיש תביעה משפטית במקרים המתאימים. חשוב לדעת, כי עבור פגיעה במוניטין העסקי, ניתן לתבוע סעד כספי של פיצויים, ללא הוכחת נזק, בגובה 100,000 ₪ וכן סעדים משפטיים נוספים מכוח החקיקה. קניין רוחני לרבות פגיעה במוניטין, מהווה תחום משפטי מורכב, דינמי ומאתגר, המצריך ידע ספציפי, מקצועיות ומיומנות ברמה גבוהה. לכן, ישנה חשיבות רבה לפנות לקבלת ייעוץ וסיוע משפטי של עורך דין מומחה בתחום, שיודע מהי הדרך הנכונה והטובה ביותר לפעול ומעודכן בכל שינויי החקיקה והפסיקה. בצורה זו, באמצעות ליווי מקצועי ומשפטי צמוד לכל אורך הפעילות, אתם קונים לכם יתרון על פני המתחרים ויכולים להתגונן בצורה טובה, בעת הצורך, מפני פגיעות במוניטין העסקי וטענות של עסקים מתחרים.