איך נעבור טיסה מעל 10 שעות בשלום?

5 עצות חשובות ושימושיות לפניכם:

 

1. אל תשבו בלי תנועה לאורך זמן 

המושבים במטוס יכולים להיות נעימים ואפילו מפנקים. ובכל זאת, לא כדאי לשבת יותר מדי זמן ללא תנועה. טיסות לחו"ל שאורכות שעות רבות עלולות לסכן את מי שפשוט יושב ויושב. בישיבה, עלולים להצטבר ברגליים קרישי דם. ישיבה ממושכת גורמת לכאבי ברכיים. מעת לעת חשוב לקום וללכת. אפילו כאשר יושבים, מומלץ לבצע מעט מתיחות, סיבובי צוואר וכדומה. זה לא רק ממריץ את הדם אלא גם תורם להרגעה. 

 

2. התלבשו בשכבות, גם בדרך ליעד

יתכן שהזמנתם טיסה ליעד חם, כמו אי טרופי או טיסה למזרח הרחוק. גם אם בתיק ארוז קרם שיזוף ולצידו משקפי שמש, טיסה ארוכה זו אופרה אחרת. הגיעו לטיסה כשברשותכם כמה שכבות לבוש. 

בתיק היד תוכלו לשים אפילו צעיף, אם אתם לעיתים סובלים מקור, כשיש מזגן חזק בסביבה. המיזוג במטוסים לא פועל לפי טעמכם האישי ובטיסות ארוכות זה יכול להיות מאוד לא נעים. לבוש בשכבות מאפשר לכם לחוש בנוח לאורך כל הדרך אל אותן אטרקציות שכל מיני דילים לחו"ל מבטיחים לפנק אתכם בהן. 

 

3. כך תוכלו לנוח היטב בזמן הטיסה 

מומלץ לנסות ולהעביר כמה שיותר זמן בטיסה, בשינה נעימה. על מנת שתוכלו באמת לנוח היטב בזמן הטיסה, כדאי שיהיה לכם שקט ושתיהנו מתחושה של ערב או לילה. כרית תמיכה לצוואר תשמור על נוחות ובריאות הצוואר. 

שמיכה או כרבולית משלכם תיתן הרגשה של בית. אטמים לאוזניים יבטיחו שקט, ורעש לא יטריד אתכם. כיסויים לעיניים יעזרו להירדם בלי שתאורה או סנוור יטרידו אתכם. אם אתם לחוצים, הצטיידו גם בפתרונות טבעיים להרגעה, כמו תה קמומיל. שקית תה בתיק היד ומים חמים שתביא הדיילת, זה כל מה שנחוץ. 

 

4. כך תעבירו את הזמן בנעימים 

טיסות ארוכות עוברות מהר יותר, כאשר יש לכם תעסוקה נעימה. בתיק היד שעולה אתכם לטיסה שימו כל מה שעושה לכם טוב. למשל, ספר קריאה או עיתונים,חוברות תשבצים או חידות; טאבלט עם שירים אהובים או מוזיקה מרגיעה. 

אם טסים עם ילדים, דאגו לשעשועים כגון משחקי קופסא קטנים, חוברות צביעה וכדומה. 

5. עוד כמה טיפים שאולי תרצו לדעת 

  • נצלו את זמן הטיסה כדי לקרוא על היעד.
  • השלימו מידע בנושא אטרקציות שלא כדאי לפספס. 
  • השתדלו לבחור מקומות טובים מראש. הללו בדרך כלל מצויים בקדמת המטוס או במרכזו. 
  • אל תשכחו את המטען לנייד שלכם. הטלפון מהווה אמצעי בידור חשוב ביותר.