איך לשפר את התקשורת עם הילדים באמצעות קוביות צבעוניות

 

החיבור לילדים צעירים הוא מורכב ומאתגר לפעמים, כיוון שפעמים רבות הם אינם מסוגלים לבטא את רגשותיהם בצורה מילולית טובה ומובנת מספיק. משחק שמפעיל את הדמיון ומשעשע הן את הילדים והן את ההורים בו זמנית, כמו קוביות צבעוניות למשל, יכול להוות בסיס מצוין לתקשורת בין אישית. במהלך זמן המשחק שהופך לזמן איכות משותף עם ההורה, הילד נהנה ו"על הדרך" גם יכול להביע את עצמו בצורה מיטבית, להרגיש שייך ושמבינים אותו. הבחירה בסוג הקוביות הספציפי יכולה להשתנות כמובן, בהתאם לטעמם האישי של הילדים ולגילם.

למה חשוב לשחק עם הילדים?

זמן איכות עם הילד לא יימדד בכמות הדקות שתשהו יחד עמו באותו החלל, אלא באפקטיביות ובניצול של הדקות הללו, לטובת שיפור התקשורת ביניכם לבינו והעשרת עולמכם ועולמו בו זמנית. באמצעות קוביות משחק או כל צעצוע אחר אשר ניתן לשתף בו את הילד ואת ההורה שלו, ה"צוות" הזה של הורה וילד יכול להקים ביחד מבנה מעניין, צורה או פאזל וליהנות מאוד מתהליך היצירה. כאשר הילד משחק בצעצוע שהוא בוטח בו וביכולתו לשלוט בו בכוחות עצמו, מבין את כללי המשחק ומשתתף באופן פעיל – הביטחון שלו מתעצם והוא מרגיש נוח יותר בתוך הסיטואציה. ההורה אשר מתייעץ עם הילד באשר לאופן הנחת הקוביות וסידורן, למעשה פותח עבורו שער ל"עולם של הגדולים", שבו הוא, על אף גילו, נחשב למשמעותי ויעיל במהלך כל המשחק. בצורה כזו הילד גם יצליח לבטא את רגשותיו טוב יותר, יהיה רגוע והאפקט הזה יישאר לזמן רב. ילדים מעריכים מאוד את העובדה שהמבוגרים מקדישים להם זמן משחק משותף, לכן ההקפדה על קיום פעילות כזו באופן שוטף היא כה חשובה.

קוביות צבעוניות הן מפתח לעולם הדמיון

תוכלו להחליט על כל סוג של קוביות שהוא, כמובן, אך ההמלצה היא להוסיף חן ויופי למשחק בכך שתרכשו קוביות עם ציורים, שיכולות להתחבר זו לזו ולייצר מעין תמונה מעניינת. בין אם הילד עורם אותם למגדל, מעמיד אותן זו לצד זו או משחק בהן בכל צורה אחרת – הכיף שביצירה וויזואליות אחרת בכל פעם מחדש, הופך את המשחק למעניין לכל אורכו. הדמיון שהילד מפעיל "עובד שעות נוספות", מה שכמובן מסייע לו ליהנות מילד שמח ורגוע במיוחד.

אילו משחקים נוספים יכולים לשפר את הקשר עם הקטנטנים

למעשה כל משחק שיש בו מקום לילד להתבטא ולהיות אפקטיבי, יכול להיות רלוונטי מאוד לטיפוח הקשר בינו לבין הוריו. משחקי קופסה יכולים להתאים לבני כל הגילאים והם מצוינים לשעות של שהייה בבית, כאשר קשה למצוא איך להעסיק את הילדים. במשחק צבעוני ומרתק שכזה, גם האחים הגדולים יותר ישמחו להשתתף ומכאן קצרה הדרך להפעלת כל בני המשפחה לזמן משחק איכותי וכיפי.