ארבעה טיפים לטיפול בקוצר נשימה של ילדך

מהו קוצר נשימה

קוצר נשימה מהווה סיטואציה מפחידה ולא נעימה, הן עבור הילדים החווים את התסמינים והן עבור ההורים המתמודדים עם תחושת לחץ, חרדה ואי וודאות גדולה. במצב זה חלות הפרעות בתהליך הנשימה הרגיל, כך שאיברי הגוף השונים לא מקבלים את החמצן הדרוש לתפקודם התקין והוא מלווה באי נוחות רבה, מאמץ מוגבר לנשום, עלייה חדה בקצב הנשימה, התנפחות של בית החזה והתרחבות הנחיריים.

גורמים נפוצים לקוצר נשימה בילדים

אסטמה מהווה מחלה שכיחה אצל ילדים, הגורמת להם להתקפים קלים עד חמורים של קוצר נשימה, ויש לתת לכך מענה מהיר ונכון כדי למנוע סיבוכים. נוסף על אסטמה, ניתן למנות גם מחלות אחרות בדרכי הנשימה כגון דלקת ריאות, אלרגיות למזונות מסוימים או לחומרים באוויר דוגמת אבק, המצרות את דרכי הנשימה. סיבות נוספות הן מערכת חיסון חלשה, ייצור מוגבר של ליחה בגוף ומצבי מתח או חרדה.

כיצד ניתן לטפל בקשיי נשימה?

ישנם מספר פתרונות יעילים, פשוטים ושימושיים ביותר לטיפול בעת קוצר נשימה של ילדים, שייתנו מענה  מהיר, ייקלו על התסמינים ויימנעו סיבוכים אפשריים:

טיפול באמצעות חדרי מלח

שהייה של שעה בחדר מלח, הוא פתרון בטוח ויעיל עבור ילדים ותינוקות בני חצי שנה ומעלה. מי המלח הטבעיים מכילים כמות גדולה של יונים שליליים זעירים, החודרים למערכת הנשימה, מרחיבים את דרכי הנשימה ומקלים על תהליך הנשימה.

טיפול טבעי עם צמחי מרפא

באמצעות צמחי מרפא טבעיים, המיועדים לסלק ליחה, להרחיב את הסימפונות ולשקם את הריריות, ניתן לטפל בהתקפי קוצר נשימה ולמנוע את הופעתם. צמחי מרפא מומלצים הם טיון השמש, הידוע בסגולותיו לחיזוק מערכת החיסון, כיוח עודפי ליחה, טיפול בשיעול, דלקת ריאות והצטננות וכן טימין או בת קורנית, צמח יעיל לחיטוי דרכי הנשימה, כיוח וייבוש ליחה והרחבת הסימפונות.

שמנים ארומתיים- הריח עושה את ההבדל

 השימוש בשמנים ארומתיים טבעיים בהם שמן איקליפטוס, לבנדר, שמן עץ התה, מנטה, מליסה וגרניום לימוני, מקל על הנשימה, מפחית את הגודש שהצטבר ופועל כנוגד דלקות. ניתן להוסיף עד כ-15 טיפות של שמן ארומתי למפיץ אדים, מבער שמנים או לתוך אמבטיה עם מים חמים שתורמת להזעה ופינוי גודש. אפשרות נוספת היא למרוח ולעסות את השמן הארומתי ישירות על בית החזה והגב תוך טפיחות עדינות באזור הריאות. בצורה זו ניתן לפנות את הליחה שהצטברה בדרכי הנשימה ולשפר את פעולת הנשימה.

תרגילי נשימה- לגוף ולנשמה

כיום ישנן שיטות ייעודיות מומלצות, בהן  יוגה, טאי צ'י ושיטת בוטייקו, באמצעותן מלמדים את הילדים מספר תרגילי נשימה פשוטים שעוזרים להם לשנות את דפוסי הנשימה ובכך מטפלים בקשיי נשימה, מפחיתים את תדירותם ומצמצמים את התלות בטיפול תרופתי.

חשוב לציין, כי טיפול אלטרנטיביים נכונים ויעילים, יכולים להפחית מאוד את שכיחות ההתקפים מהם סובל ילדך, לשפר משמעותית את מצבו הפיזי, הבריאותי ואת איכות החיים.