אפשרויות טיול ובילוי בתנאים של שרב קשים

אחרי מגיפת הקורונה שעדיין נושפת בעורפינו, למרות ההקלות, קיבלנו שרב נוראי וגל חום קיצוני ארוך ומייגע שמקשה על תנאי הבילוי והטיול שהוזנחו ונפגעו בתקופת הקורונה. למרות זאת  החורף הכל-כך חיובי שבא ברציפות אחרי חורף  2019 שגם כן היה מוצלח וגשום, הביא את הכנרת למצב כל כך טוב, שלא זכור למיטב מומחי ההידרולוגיה בישראל. 

בתנאי חום קיצוניים, בין אם אתם אוהבים לטייל ובין אם אתם חובבי בית ומזגן, ההחלטה שלכם לצאת  ולטייל בטבע, צריכה להיות מבוססת על כמה עקרונות ברזל: שתייה מרובה, קרם הגנה, כובע, מקור מים סמוך וצל. למרות החום הגדול רבבות ישראלים טיילו ופקדו בשבועות האחרונים, את מקורות המים שבמשך חודשים היו שוממים והצרכניים הראשיים שלהם היו רק בעלי החיים. אחד המעיינות המאפשרים רעננות בעת זו הוא עין אביאל – מעיין עם בריכת מים רחבת ידיים באזור רמות מנשה.

 המעיינות זכו לביקורים רבים, כי הישראלים היו די מבולבלים עם ההנחיות המקילות. למשל אילו שהתייחסו לביקור בחופי הים: מותר להגיע לחוף אך אסור להתרחץ, בוא נחשוב רגע בהגיון בחוץ 35-37 מעלות אתם יושבים על החול בחוף הים, השמש בוערת בכל חלקה וחלקה בגופכם החשוף, מה הדבר הראשון שתרצו לעשות?  ובכן זו הנחייה שהיא אנאלוגיה להגעה למסעדת גורמה שבה אתם רואים, מריחים את מנות השף המגרות אבל אסור לכם לגעת בהם – נו בחייאת..

ולכן רבים מציבור המטיילים שבחרו בכל זאת לצאת מהבית במזג האוויר ההזוי הזה, בחרו במעיינות ומאגרי מים רבים וגם בנהר הירדן. זאת כדי לא רק לרבוץ בחום כמו חרדון או אליגטור בשמש הקופחת, אלא גם להתרחץ ולהתרענן מהחום הנורא. ובאמת נוצרו הזדמנויות רבות להתרעננות במים, נוכח הגשמים הרבים, והישראלים לא נותרו אדישים והחלו להגיע בהמוניהם לכל מקור מים אפשרי . כך לדוגמא מעיינות באזור ירושלים שבשבתות היו נחלתם של חובבי מעיינות מושבעים הפכו במהלך השבתות האחרונות לבריכות קאנטרי קבוצתיות, שתבינו מדובר על בריכות בגודל של כ 4 על 4 מטרים. 

נכון אי אפשר להאשים אותם, כולם רוצים להתאוורר, אחרי הסגר, כולם רוצים להגיע למקור מים יש את כל הסיבות לכך. מה גם ששמורות הטבע המוכרזות של רשות הטבע והגנים לא נפתחו באופן מלא, דבר שגם כן לא תרם במיוחד להפחתת העומסים על המעיינות ומאגרי המים הקטנים שהיו מלאים עד אפס מקום.

הסוג השני שבחר להישאר בבית במזגן צריך להתמודד עם השעמום, תופעה שגם היא ראויה להתייחסות, אם את אשת אשכולות ואת יודעת להעסיק את עצמך- מה טוב , אם לא , להסתובב סביב 4 קירות תחת מזגן מטרטר ומיוזע  24/7 , יכול להיות סבל רב פי כמה מלצאת לטייל בחוץ בחום, אבל לפחות לראות טבע, צמחים, מים ושמים. 

לסיכום: אם אתם אוהבי טבע, בילוי וחובבי חוץ, אל תוותרו לעצמכם צאו לטייל ולהנות מנפלאות הטבע – זו מתנה. באשר למזג האוויר " עברנו את פרעה – נעבור גם את זה".