איך אנחנו כנשים חזקות יכולות לתרום ולחולל שינוי בתקופת קורונה?

שינוי בתפיסת העולם בתקופת הקורונה 

הסיפורים היום יומיים שכל אחת מאתנו שומעת או רואה במו עיניה ברחוב, בעבודה, בסופרמרקט ובמקומות רבים נוספים, יוצרת חשיפה לשבר הכלכלי, אשר בעקבותיו משפחות רבות הצטרפו למעגל העוני.

במקרים רבים מדובר במשפחות נורמטיביות אשר היו להם הכנסות כשכירים או כעצמאיים, אך סגר הקורונה יצר מצב חדש, מצד אחד אין להם הכנסות או שהם מקבלים הכנסות חלקיות ומצד שני עליהם להמשיך ולשלם התחייבויות ישנות כמו שכר דירה, משכנתא ותשלומים הן אישיים והן עסקיים. 

האזרחים עומדים מול שוקת שבורה ולכן דרושה נחישות של הנשים לסייע להם בכל דרך, כדי לאפשר להם לחיות חיים מכובדים הכוללים מזון וצרכים בסיסיים בבית.

סיוע למשפחות נזקקות 

עמותות רבות אשר מסייעות כל השנים לנזקקים, אינן מצליחות לעמוד בביקוש הגובר לחלוקת מזון, כיוון שהמשאבים הכספיים הולכים ומתרוקנים, לאור הכמויות הגדולות של המזון שהם מחלקים כעת.

הדרך להיחלץ ממצב זה היא לסייע לעמותות על ידי תרומה כספית לנזקקים. כך העמותות יוכלו לרכוש כמויות גדולות יותר של מזון ולחלק גם למשפחות שנוספו למעגל העוני.

סיוע של הכוח הנשי

נשים רבות נחשפות לקשיים הנוראיים אך אינן יודעות כיצד לסייע. הדרך הנכונה ביותר היא לספר לחברות שלכן, לקולגות מהעבודה ולבנות המשפחה, על גיוס הכספים לטובת רכישת המזון למשפחות המסכנות הללו.

נשים רבות ירגישו בהתחלה אי נוחות אך בשלב שני הן תתרומנה ברצון סכומים כספיים על פי היכולות הכספיות שלהן לטובת מטרה זו. כל סכום שאפשר לתרום הוא חשוב ומציל עוד נפש בישראל. אפשר לכוון את הנשים לאתר האינטרנט וכך הן תבצענה תרומה, על פי שיקול דעתן ועל פי היכולת של כל אחת באופן דיסקרטי.

מעבר למעגל הראשון, זו שליחות גדולה לרתום לנושא חשוב זה גם את מעגל החברות השני והשלישי. אפשר לשלוח הודעת לחברות המעגל הזה, לספר להן על מצוקת המזון לנזקקים ולאפשר להן להרים את הכפפה ולתרום.

נשים רבות מודעות למצב הקשה ולא ידעו מהי הדרך האפשרית לתרום כספים כדי שבטוח הם אכן יגיעו לנזקקים ולא לאחרים. כאשר ההמלצה מגיעה מאחת מאתנו שמכירה את העמותה, יודעת לספר בוודאות על אופן ההתנהלות ודרך חלוקת המזון, החברה רגועה ומהר מאד היא תורמת דרך האתר.

עזרה לנזקקים מציפה את התורמת בתחושת אושר, על כך שביצעה מעשה כל כך חשוב המעיד על אזרחות טובה ועל ערבות הדדית הנחוצה כל כך בימים קשה אלו.

ככל שיותר נשים יבינו כי זה הזמן לתרום וזו העמותה המתאימה לכך, משפחות נזקקות נוספות יקבלו מזון באופן קבוע.