המטרה לבחירות 2019: יותר חברות כנסת ויותר שרות

אתמול בשעות הבוקר נערך מפגש התנעה לקראת פעילות לקידום נשים בבחירות הארציות שיתקיימו ב-9 באפריל 2019, בו לקחו חלק פעילות מובילות בתחום קידום נשים בזירה הציבורית בכלל ובפוליטיקה בפרט. ההתכנסות, בהובלת עמותת כ"ן ובתמיכת קרן פרידריך אברט התקיימה בהרצליה ונכחו בה בין השאר מזל שאול מנכ"לית עמותת כ"ן, ענת מופקדי מנכ"לית עמותת "אנו", שולה אגמי, מנהלת תחום קידום מעמד האישה והשוויון המגדרי במרכז השלטון המקומי, חמוטל גורי עמיתה בכירה במכון קיברשטיין, נאוה בן מאיר, מנהלת סניף "אמונה" בתל-אביב, ופעילות מובילות נוספות בתנועת נשים עושות שלום, איגוד נבחרות הציבור ברשויות המקומיות וארגונים נוספים.

הפגישה כללה היכרות בין חברות הקואליציה המתגבשת, נקודת מבטן ותרומתן למהלך הכולל, גיבוש מטרות לטווח הקצר והארוך וחלוקה לצוותי עבודה. שאיפות הקואליציה להגיע בבחירות הקרובות לייצוג של לפחות 51% נשים בכנסת וזאת בהתאם לאחוזן באוכלוסייה הכללית, וכן הגדלת מספר השרות המכהנות בממשלה. הושם דגש על מדיניות המקדמת שוויון מגדרי, אשר מקדמת את החברה כולה. פעולות הקואליציה בשלושת החודשים עד הבחירות יכללו השפעה על ראשי וראשות רשימות ודרישה לייצוג נשים במקומות ריאליים ובכמות שוויונית לכמות הגברים, קמפיין ארצי המעודד הצבעה לרשימות שוות והעברת המסר כי שוויון מגדרי הוא עניין עקרוני ומתבקש במערכת הבחירות של שנת 2019. 

ענת זיצ'ק-פנחס החברה בוועד המנהל של עמותת כ"ן אמרה לאחר המפגש: "יש חשיבות גדולה לכניסת 50% נשים לכנסת, אבל בו בעת גם הגדלת מספר השרות שיכהנו מסביב לשולחן הממשלה בתפקידים משמעותיים במשרדי האוצר והביטחון. רק כך תהיה התייחסות ממשית לצרכים של מחצית האוכלוסייה שהן הנשים."

בין העמותות וההתארגנויות השותפות היה ניתן למצוא גם את "רצות ומשפיעות", פורום נשים בין מפלגתי, המורכב ממנהלות פורומי נשים ופעילות מהמפלגות השונות המגיעות מכל קצוות הקשת הפוליטית. עידית סילמן, מנהלת פורום הנשים והוועד המנהל בבית היהודי ואחת ממקימות הפורום שהגיעה עם שותפתה להתארגנות אור סרי החברה במפלגת העבודה, מסרה: "אנו מצויות בלב העשייה הפוליטית במרחב הציבורי ומטרתנו להבטיח שנשים יהיו נוכחות בכל רשימה, סיעה ובעולם הציבורי במקומות ריאליים. הגענו להבנה כי רק מהלך משותף יביא יותר נשים לשבת סביב שולחן קבלת ההחלטות."

"תוך כדי שאנו שואפות ל-50% ייצוג, חשוב להדגיש את העובדה שהמפלגות החרדיות עדיין לא מאפשרות לשום ייצוג של נשים במפלגות שלהן." הוסיפה עו"ד נטע לוי מעמותת איתך מעכי משפטניות למען צדק חברתי. "אנחנו בעמותת איתך מעכי יחד עם עו"ד תמי בן פורת הגשנו השבוע לבג"ץ בקשה דחופה לפסק דין בעתירה נגד סעיף התקנון המדיר נשים. אנחנו מצפות שבית המשפט העליון יתקן סוף סוף את העוול הזה ויסיר את הפגיעה בזכות הנשים החרדיות להיבחר."

פעילותה של קואליציית "ארציות 2019" צפויה להתרחב ולהעמיק בחודשים הספורים שנותרו עד הבחירות. "קרן אברט שמחה להיות שותפה לקואליציית "ארציות 2019" כהמשך טבעי לפעילות במסגרת קואליציית "מקומיות 2018"", סיכמה יהודית סטלמך, מנהלת פרויקטים בקרן פרידריך אברט. "ייצוג שוויוני של נשים וגברים בכל תחומי החיים ובפוליטיקה בפרט הוא בעינינו תנאי הכרחי לחברה טובה וצודקת. לכן אנו רואים חשיבות רבה בקידום השוויון המגדרי ומברכים על המספר הגדול של שותפות ושותפים למטרה חשובה זו."

הכותבת הינה מייסדת מיזם "פוליטיקאיות צעירות – מעזות, מנהיגות, משפיעות", לעידוד כניסתן של נשים צעירות לזירה הפוליטית ברמה הארצית והמקומית

*****

הכתבה הזו מתפרסמת לקראת בחירות 2019. אנחנו בOnlife מתחייבות להביא את כל הדעות ששמות במרכז את מה שחשוב לנשים. ההאשטאג שלנו #טובלנשיםטובלכולם. חושבים כמו ניצן סניור? הפיצו עם ההאשטאג הזה. חושבים אחרת? מוזמנים לכתוב לנו info@onlife.co.il

#טובלנשיםטובלכולםארציות 2019בחירות 2019עמותת כ"ן