פעילות לוט"ם במסר חריף לסגן שר הבריאות ליצמן: הפסק להגן על פדופילים

הבוקר הגיעו עובדות ועובדי משרד הבריאות למחזה חריג: עשרות בובות פלסטיק של תינוקות הוצבו בכניסה למשרד, ולצידם שלטים עליהם נכתב "ליצמן – תגן על ילדים, לא על התוקפים!" ו-"מי ירחם על ילדי הגן?". מיצג המחאה הוצב בכניסה למשרדים בירושלים, כתגובה לפרסומים תקשורתיים אודות מעורבות סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, "בהגנה ממסדית על פדופילים ופדופיליות, תוך ניצול תפקידו" – כך לדברי ארגון לוט"ם (היחידה ללוחמה בטרור המגדרי) האחראי למיצג.

"במדינה בה סגן השר מנסה למנוע הרשעה של פדופילים באמצעות הורדת הערכת המסוכנות שלהם", מסרה רויטל רפאלי, פעילת לוט"ם ומיוזמות מיצג המחאה, "ובמדינה בה סגן השר מנצל את תפקידו באופן הציני ביותר כדי להגן על עברייני מין – זאת תחת הפקרת עשרות, אם לא מאות חיים ונפשות של ילדים – אנו, ארגון לוט"ם, לא יכולות לשתוק."

עוד הוסיפו בארגון כי הביקורת מופנית גם כלפי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המכהן כשר הבריאות, אשר אינו נוקף אצבע במניעת פעולותיו של ליצמן.

"ליצמן, תגן על ילדים ולא על תוקפים". המחאה מול משרד הבריאות. צילום: באדיבות לוט"ם

החשד: סגן השר מנע הסגרתה של לייפר לאוסטרליה. צילום: באדיבות לוט"ם

"כמה רכות יש בילדים – שהפדופילים והפדופיליות הרסו". צילום: באדיבות לוט"ם

לפני כשבועיים סוקרה בהרחבה פרשת מלכה לייפר, אשר עומדים כנגדה לא פחות מ-74 סעיפים של אונס ועבירות מין קשות בתלמידות. לייפר, שניהלה בית ספר חרדי לתלמידות במלבורן אוסטרליה, מתוארת כמי שאחראית למסכת מעשים מזעזעת בחומרתה ובהיקפה, ועליה ניסה לכאורה לגונן ליצמן.

טניה גלבוע, מנהלת קשרי קהילה באיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, מסרה מוקדם יותר לאון לייף כי "השר ליצמן, על פי החשד, פעל למנוע את הסגרתה של לייפר לאוסטרליה. זאת, באמצעות הפעלת לחצים ואיומים על רופאים פסיכיאטריים ואנשי מקצוע במשרד הבריאות, אשר סיפקו חוות דעת על אי כשירותה הנפשית, כביכול. במשך קרוב לחמש שנים היתלה לייפר ברשויות החוק באמצעות חוות הדעת האלו, שנחשפו כשקריות. ובכל פרק הזמן הזה, שלומה, ולא שלומן של 12 הילדות החרדיות שבה פגעה, עמדו בראש מעייניו."

עוד כתבה גלבוע כי: "אין זו הפעם הראשונה שבה ליצמן מגלה אמפתיה דווקא לעברייני מין, ואפילו לא רק לכאורה. לפני כשנתיים, פורסמו תמונות שלו ושל הרב אליעזר ברלנד, שהורשע, על פי הודאתו, בעבירות מין בנשים מהחסידות שלו. גם ברלנד נמלט והתעופף בטרם הורשע. הוא גם זכה לשחרור מוקדם ממאסר לנוכח מצבו הבריאותי, אף שזה מאפשר לו להוסיף ולהופיע בכל רחבי הארץ. על פי פרסומים בתקשורת, ליצמן גם פעל למתן חוות דעת מקלות עבור עברייני מין חרדים נוספים, המרצים עונשי מאסר."

כעת, פעילות לוט"ם דורשות מסגן השר להתפטר. "איך הגיוני ששר הבריאות שלנו לא דואג לנו ומונע מאינטרסים זרים כדי להשפיע ולמנוע הרשעה של א.נשים שפוגעים בבריאות הציבור והילדים שלו?", שאלה רפאלי. הפעולה בוצעה לפנות בוקר בשיתוף פעולה עם "הפנתרות הוורודות", כאשר באמצעות שימוש בבובות התינוקות העירומים "בחרנו להזכיר לליצמן כמה רכות ורוך יש בילדות, שהפדופילים בהם הוא תומך כל כך – הרסו."

אונסאלימות מיניתאלימות נגד נשיםלוט"םליצמןמלכה לייפרמשרד הבריאותפדופילים