היא רק בת 4 ומתאפרת הרבה יותר טוב ממך: הסרטון שמסעיר את הרשת

אנחנו כבר רגילות לראות סרטוני הדרכת איפור ברשתות החברתיות. בשנים האחרונות פורסמו אלפים כאלה שמסבירים כיצד "לעשות זאת נכון"- החל מ"כך תיצרי איפור טבעי" דרך "כך תכסי עיגולים שחורים מתחת לעיניים". לפני יומיים עלה לאינסטגרם סרטון נוסף כזה, רק שבניגוד לקודמיו, הוא מעורר סערה. הסיבה: מי שמבצעת את ההדרכה היא ילדה בת 4.

 

ג'ני אנה סופיה הפעוטה היא בתה של אפטיולה, אמנית איפור מדרום פלורידה שמופיעה באינסטגרם תחת השם facebyefti. האם הגאה פרסמה את הסרטון שמציג את סשן האיפור הראשון של הבת, שלב אחר שלב, עד להשגת מראה מושלם. לצד הקליפ כתבה: "אני אפילו לא יכול להסביר לכם איך המלאכית הקטנה הזו גורמת לי להרגיש.היה כל כך כיף לצלם את זה! היא דמות!, ללא ספק".הסרטון הועלה תחת ההאשטאגים: “#tbt when my munchkin did a little glam session #obsessed.

 

 

בקליפ, הילדה מורחת במומחיות את המייק אפ, מחליקה אותו עם בלנדר ולאחר מכן משתמשת בפודרה ובברונזר. בתום ביצוע "איפור הבסיס" היא עוברת לעיצוב הגבות, סומק בלחיים והמדהים מכל – הדבקת ריסים במיומנות שנשים לא מגיעות אליה אחריה שנים של ניסיון. היא מסיימת את הסשן במריחת שפתון נוצץ ובפוזה של דוגמנית על למצלמה.

 

לסרטון המלא

 

הסרטון זכה ל-14,000 צפיות אבל אז הגיע לאושיית רשת שנחשבת לכוהנת יופי גדולה בשם הודה קטן והיא פרסמה את הסרטון בעמוד שלה. התוצאה: למעלה ממיליון צפיות ביומיים.

 

 

התגובות היו מעורבות. היו לא מעט נשים בוגרות שהילדה הקטנה עוררה אצלן סימני שאלה לגבי מיומנויות האיפור שלהן. "איך יכול להיות שלוקח לי 20 דקות להדביק ריסים כמו שצריך וילדה קטנה עושה את זה ברגע אחד?!", תהתה מגיבה אחת. אחרת כתבה: "היא פשוט מתאפרת הרבה יותר טוב ממני".

 

במקביל לתגובות הללו רבים מהעוקבות תהו לגבי גילה הצעיר של המצולמת והעלו שאלות לגבי הגיל בו כדאי לתת לילדות להתנסות עם איפור.

 

 

"היא חמודה ממש אבל זה לא משהו שתינוקות צריכות לעשות… זה נראה מוזר ונואש משהו לתת לילדה שלך לעשות את זה, "כתבה מישהי. אחרת הוסיפה: "זה כל כך לא בסדר. תפסיקו כבר לפרסם פוסטים של ילדות ואיפור. זאת טעות בכל כך הרבה רמות".

ומה בעצם כל כך מטריד בסרטון של ג'ני הקטנה? הרי ילדות וילדים נוטים לחקות את ההורים שלהם ולרצות להתנסות בעיסוק היומיומי שלהם. אין בזה שום דבר מוזר או יוצא דופן. בת של רופאה עשויה לרצות לשחק עם הסטטוסקופ של אמא ובת של מאפרת תרצה למרוח צבעים על הפרצוף. לגיטימי.

 

ובכן, ייתכן שמה שאנשים מתקשים לראות בו זה את רמת המקצועיות. לא מדובר כאן בילדה חמודה שמשתטה מול המצלמה בחינניות, מנסה למרוח אודם ורוד על השפתיים ויוצאת מהקווים. זו לא ילדה ש"משחקת עם האיפור של אמא". זו ילדה שמתחפשת לאישה קטנה שמדריכה נשים אחרות כיצד להיראות טוב יותר. לא צריך להיות גאון כדי להבין שזו ממש לא הפעם הראשונה בה ג'ני הקטנה מתאפרת. כדי להגיע לרמה כזו של מיומנות, נדרשת השקעה. נשאלת השאלה כמה זמן מבזבזת הילדה הזו בפעילות שכלל איננה מתאימה לילדות, על חשבון מה וכמה מתוך זה מגיע בכלל מתוך רצונה החופשי?

אינסטגרםאיפוראיפור מקצועי