חשבון האינסטגרם שמפתה את הילדות שלכם להתפשט

אם היו חסרות לכם הוכחות עד כמה הרשתות החברתיות מציבות עולם מסוכן ואכזרי לילדים שלכם, הנה הוכחה נוספת: חשבון אינסטגרם בשם קטינות דוט קום קורא לבנות שלכם בנות 13-17 לשלוח תמונות שלהן במטרה לפרסם אותן בעמוד.

למקרה שתהיתם, לא מדובר בצילומי פנים תמימים של ילדות אלא בתמונות שמזכירות קטלוג זנות: נערות חצי עירומות בתנוחות מזמינות ובמבטים מפתים. רק חסר שיצמידו מחיר לכל תמונה.

הגולשת קרן קרפ קיבלה לינק לפרסום מבתה החיילת בת ה-20 שנתקלה בעמוד במהלך שיטוט סתמי באינסטגרם. "היא שלחה לי את זה מזועזעת. יש לי ילדה בת 10 בבית שמאוד רוצה כבר לפתוח חשבון באינסטגרם. מחריד אותי לחשוב שהיא תתקל בזבל הזה. לחצי מהילדות בנות ה-8-9 כבר יש חשבון אע"פ שהגיל המינימאלי לפתיחת חשבון הן בפייסבוק והן באינסטגרם הוא לכאורה 13. הילדות פשוט כותבות תאריך לידה פיקטיבי. להורים אין שמץ של מושג מה באמת הולך שם. הם בטוחים שאם החשבון מוגדר על "פרטי" אז הילדה בטוחה אבל היא לא. כשמדובר בפרסום ממוקד מטרה, מודעות שידול מהסוג הזה יגיעו אליה. שלא לדבר על העובדה שאם היא תקליד בתמימות את אחד ההאשטגים התמימים של הפרסום הזה בשורת חיפוש (לדוגמא: girl), היא תגיע בקלות".

 

נכון, איש לא מכריח את הנערות לשלוח תמונות שלהן אבל רגע לפני שאתם מפילים את האחריות עליהן קחו בחשבון שהן בסך הכל ילדות שמשוועות לתשומת לב בדמות לייקים, שהלחץ המופעל ברשתות חברתיות עצום, שהרצון להיות כמו כולם גדול ושלהעדר ניסיון החיים והתמימות יש תפקיד משמעותי בסיפור הזה.

וההורים? איפה אתם, ההורים? בואו נודה באמת: רוב ההורים פשוט לא עומדים בקצב. ממשחקי וידאו אלימים וזרים גמורים שפונים לילדים בצ'אטים ובפורומים בסוף הניינטיז עברנו לפייסבוק ולאינסטגרם ולתמונות וסרטונים בוואטסאפ ולשלל אפליקציות מסוכנות בסמארטפון ובכל פעם שהם מצליחים לרדת לעומק הסכנות בכלי אחד, מגיע אחר שטורף את הקלפים, מציב סיכונים חדשים ומתעקש להפוך את הילדים שלכם למבוגרים בגיל 12. במקביל, הילדות עצמן מציבות דרישות שקשה מאוד לא להיכנע להן. אתם אומרים לעצמכם: "נו, לכל החברות שלה כבר יש והיא מאוד רוצה וכמה נורא זה כבר יהיה אם נאפשר לה לפתוח חשבון "פרטי" ואם מדי פעם אציץ לטלפון שלה כדי לוודא…" ואתם לא לוקחים בחשבון שיש אנשים בעולם שהעבודה שלהם היא לדלג מעל החסמים שהצבתם בדרכים הכי מניפולטיביות בעולם ולהצליח בכל זאת להגיע לבת שלכם.

ומה יש לאינסטגרם לומר על זה?

ובכן, ב-48 שעות האחרונות דיווחו עשרות גולשים וגולשות על העמוד וזכו לתשובה המדהימה הבאה:

במילים אחרות, הנערות בתמונות לא עירומות לחלוטין ולכן העמוד "עומד בתנאי הקהילה". כבר נכתב לא מעט על "תנאי הקהילה" המופרכים של הרשתות החברתיות אבל כל עמוד כזה מזכיר שוב עד כמה ל"מותר" ו"אסור" בפייסבוק ובאינסטגרם אין באמת קשר למידת הפוגעניות של הפרסום. בזמן שמילים כמו "כושי" ותמונות של אישה עם שערות ברגליים מוסרות לאלתר, "מוות לערבים" זה דווקא סבבה וילדות בנות 13 בביקיני עושות חיל.

אינסטגרםגיל ההתבגרותחינוךנערותקטינותרשתות חברתיות