התינוקת הסודית והפושע המת: תמונות האינסטגרם שהכי אהבתם ב-2018

עוד שנה מגיעה אל סיומה, וזה אומר רק דבר אחד: הגיע הזמן הסיכומים. כמו תמיד כשמתחילים להריח את הסוף של דצמבר, האתרים והעיתונים מתחילים להמציא רשימות שמנסות לסגור מעגלים ולצאת במסקנות נחרצות ישן מאין. אבל בינינו, הדבר שהכי מייצג את החיים שלנו היום, עצוב ככל שזה ישמע, אלו תמונות האינסטגרם, שבעיקר יוצרות פער שהולך וגדל בין החיים שאנשים רוצים להציג לנו, לבין החיים האמתיים – או לפחות לבין החיים שלנו.

תמונות האינסטגרם הפכו להיות הדרך שבה אנחנו תופסים את המציאות ואפילו מייצרים אותה, הרי יותר ויותר אנשים חיים בתחושה שאם הפעולה שהם עושים באותו רגע היא לא מספיק פוטוגנית, כנראה שהיא לא באמת שווה.

יחסי האהבה-שנאה כלפי האינסטגרם הבהירו שאין מנוס מלערוך את רשימת תמונות שגרפו הכי הרבה לייקים בשנת 2018. אז מסתבר שזה מה שהכי אהבנו לראות השנה:

את המקום הראשון קטפה בחורונת שאפילו לא יודעת עדיין לבטא את המילה "אינסטא" או אפילו את המילה "אמא" – הלא היא סטורמי. אחרי הריון מושקט, שהתנהל בסודיות גדולה יותר מאשר מבצעי המוסד, בתחילת פברואר הגיחה לעולם אובססיה חדשה באינסטגרם: הבת של קיילי ג'נר (וטוב, יש גם אבא, אבל הוא הרבה פחות מעניין במקרה הזה).

מיד לאחר הלידה, ב-4 בפברואר, האמא הצעירה (שמאז הלידה הספיקה לחגוג את יום הולדת ה-21), העלתה פוסט שבו הסבירה את החשאיות לגבי ההיריון: "אני מצטערת על כך ששמרתי על ערפול על רקע כל השמועות", כתבה. "ההיריון שלי היה מסע שבחרתי לא לעבור לעיני העולם כולו. ידעתי שאני צריכה להתכונן לתפקיד חיי בצורה החיובית, הרגועה והבריאה ביותר. ההיריון היה החוויה היפהפייה והמעצימה ביותר בחיי, והיא שינתה אותם בצורה המשמעותית ביותר ואני ממש אתגעגע אליה", כתבה ג'נר. אך הפוסט הכנה הזה שלה גרף "רק" כעשרה מילון וחצי לייקים, בעוד שתמונת ידה הקטנטנה של בתה סטורמי, שעלתה יומיים לאחר מכן, הצליחה לגרום ל-18 מיליון איש ללחוץ על הלייק. כי ככה זה – ילדים תמיד גונבים את ההצגה.

 

כנראה שאין לכם מושג איזה שיר ג'סטין ביבר הוציא לאחרונה, אבל סביר להניח שעל החתונה שלו שמעתם לא מעט. ב-10 ביולי ביבר הכריז על אירוסיו להיילי בולדווין בפוסט אינטימי, שריגש למעלה מ-13 מיליון אנשים. "היילי, אני כל כך אוהב אותך וכל כך מחויב להעביר את חיי בהכרת כל חלק בך ולאהוב אותך בסבלנות…את אהבת חיי, היילי בולדווין, ואני לא רוצה להעביר את חיי עם אף אחת אחרת. את עושה אותי אדם הרבה יותר טוב ואנחנו משלימים זה את זו. לא יכול לחכות לשלב הכי טוב בחיי…התארסנו ביום השביעי של החודש השביעי, המספר שבע מסמל ברוחניות את השלם – זה נכון, חפשו את זה בגוגל!". עם זה אכן קשה להתווכח.

 

ואם כבר הספקתם להתגעגע לבייבי סטורמי, הנה היא שוב במקום השלישי. כחודש לאחר יום הולדתה, ב-3 במרץ, סטורמי שוב הצליחה לשבור את הרשת, הפעם בתמונה משותפת יחד עם אמה, שגרפה 13 מיליון לייקים.

 

במקום הרביעי נמצאת תמונה של אריאנה גרנדה – אבל ללא אריאנה גרנדה. בתחילת ספטמבר, העולם הספיד את מק מילר, מוזיקאי אמריקאי שמת כתוצאה ממנת יתר. מילר היה ידוע כאקס המיתולוגי של גרנדה, שמהרה לעלות תמונה שלו לחשבון האינסטגרם שלה ללא שום כיתוב או מילים מיותרות. לשם שינוי, התמונה הזו באמת הצליחה להגיד מה שאלפי מילים שהיא היתה כותבת לא היו מצליחות.

 

וכנראה שאין דבר שגולשים אוהבים יותר ממורבידיות (טוב, ותינוקות) כי גם במקום החמישי נמצאת תמונה של אדם שכבר לא אתנו: הראפר XXXTentacion. למעשה מדובר בתמונה האחרונה שהוא העלה לפני שנורה למוות בזמן שישב מכוניתו. הראפר נחשב לטיפוס בעייתי במיוחד, ולמעשה היה אמור לעמוד למשפט אחרי שהתקיף את חברתו ההרה. בנוסף הוא התרברב על כך שכמעט הרג אדם במכות רק בגלל היותו הומו.  

ואם כבר בטיפוסים מפוקפקים עסקינן, גם הכדורגלן כריסטיאנו רונאלדו, שנגדו תלויות האשמות באונס, הצליח להרעיד את הרשת, בתמונה הראשונה שלו במדי יובנטוס. תכלס, כבר עדיף תמונות של תינוקות.

אינסטגרםאריאנה גרנדהכריסטיאנו רונאלדוקיילי ג'נר