ג'ניפר אניסטון וג'ניפר לופז עשו הרבה יותר משבירת אינסטגרם

בין כל הידיעות המכעיסות והמדכאות אתמול, על רצח חברין כאלף, פעילה פמיניסטית שהוצאה להורג בגבול הצפון מזרחי של סוריה, על החקירה האומללה של המתלוננת הבריטית באיה נאפה, ועל אופיו האלים של אלירן מלול (שעל פי הידיעות ובאופן לא מפתיע מתגלה כבן זוג אלים באופן סדרתי ולא בחור עדין ש"התחרפן", כפי שדווח בהתחלה), בלטה גם הידיעה על האינסטגרם החדש של ג'ניפר אניסטון. אתם יכולים, כמובן, לצקצק ולהגיד שמדובר בפיסת רכילות צהובה וחסרת משמעות, אבל חבל – כי אתם תפספסו את נקודת האור החיובית החידה שזכינו לה אתמול.

אז כן, לכאורה לא מדובר בשום דבר מרעיש במיוחד, עוד אישה שפותחת עוד חשבון אינסטגרם שבו גם היא תוכל להשוויץ בחיים הפוטוגניים שלה. אבל בכל זאת, תוך פחות מיממה, הצליחה אניסטון לצבור קרוב לשישה וחצי מיליון עוקבים, והתמונה הראשונה והיחידה נכון לעכשיו שהיא העלתה – שמאחדת בין כל כוכבי "חברים" – גרפה עד כה למעלה משמונה מיליון לייקים.

ולמה אני טורחת לספר לכם את זה באותה נשימה עם רצח והתעללות בנשים? ובכן, בתור התחלה משום שאניסטון בת 50 ומרבית המעריצים האדוקים של "חברים", אלו שהתרגשו לראות את התמונה כאילו מדובר בפגישת מחזור שלהם עצמם, הן נשים בסביבות גיל ה-40. ממש באותם גילאים שעד כה טרחו לפמפם לנו שבהם מאבדים את הרלוונטיות. בטח בעידן האינסטגרם. אבל ג'ניפר אניסטון הוכיחה שבגיל 50 את עדיין יכולה להיות רלוונטית, את עדיין יכולה לעניין, ואנשים – בכל הגילאים – עדיין יסתקרנו ממך וירצו לשמוע את מה שיש לך להגיד.

שבירת האינסטגרם של ג'ניפר מגיעה ימים ספורים לאחר שבירת אינסטגרם של ג'ניפר אחרת, שלמרבה הפלא גם היא חגגה 50 לאחרונה – ג'ניפר לופז. מסתבר שבין מסע קידום הסרט המצליח "נוכלות בלי חשבון", צילומים לסרט חדש יחד עם מאלומה ומסע ההופעות שהגיע גם אלינו, הצליחה לופז גם להקליט סינגל חדש בספרדית. כהודעה על שחרורו היא העלתה תמונה שלה כמעט ערומה, למעט קישוט חבלים לא ברור שזרוק באגביות מהונדסת על גבה. כמו בכל שאר ההופעות שלה, כולל זו שבפארק הירקון, לופז נראית האישה הביונית והעל אנושית שתמיד רצינו להיות.

לצד כל אלו, אלן דג'נרס אירחה אתמול בתוכניתה את שרליז ת'רון, ניקול קידמן ומרגו רובי – כוכבות הסרט שצפוי לצאת בדצמבר, Bombshell. הסרט מבוסס נפילתו של רוג'ר איילס, מנהל רשת הטלוויזיה, FOX, אחרי שנשים שעבדו לצדו העזו להתלונן נגדו. מן הסתם סרט עם עלילה כזו לא היה מופק ללא מהפכת METOO וללא ההנחה שיש מספיק קהל שיבוא לאולמות ולא יפטור את הסרט באמירת "עוד סרט על פמיניסטיות היסטריות מתוסכלות". כאמור, הסרט עדיין לא יצא לאקרנים, אבל כבר יש באז אוסקר סביב כל אחת מהכוכבות – אלא שלא ברור עד כמה קידמן, בת ה-52, שומעת אותו, שכן בימים אלו היא בעיקר עסוקה בעונה השלישית של "שקרנים קטנים גדולים".

לנו נדמה ששתי הג'ניפריות והניקול האחת תמיד היו שם. למעשה, הן באמת תמיד היו שם, אלא שדווקא עובדה זו אינה מובנת מאליה. רק עד לפני כמה שנים היינו רגילים לשמוע על כוכבות ש"הגיעו לגיל" ומאותה נקודה זכינו לראות אותן שוב רק בתמונות פפראצי לא מחמיאות, עם כותרות בנוסח "תראו מה קרה לפנים של…". עבודה בהוליווד? ממש לא. אינסטגרם פעיל? אין מצב. לא בגיל הזה. אם כך הנשים האלו עדיין בחזית לא בגלל, אלא למרות. ואנחנו יכולים רק לדמיין מה כולל בתוכו אותו "למרות" – כמה מאבקים זה דרש מהן, כמה מלחמות. וברור שבדרך שהן עשו הן חשבו על הקריירה שלהן ולא בדיוק על מסעודה משדרות, אלא שמבלי שהן יהיו מודעות לכך, ישנו איזה חוט שקוף שמחבר ביניהן.  

נכון, רובנו לא נראות כמו איזו ג'ניפר שתבחרו, וגם לא כמו ניקול, אבל בואו נגלה סוד: גם רוב בנות ה-18 לא נראות כמו אנה זק. וזה בסדר. הן בכל זאת מרשות לעצמן להצטלם איך שבא להן, והן לרגע לא חושבות שהן לא רלוונטיות ולא מעניינות. אז אין שום סיבה שאנחנו נחשוב את זה.

רק לפני כמה שבועות, כתבה פה אפרת אדמון על הסדרה "חמישים", שכנגד כל הסיכויים עומדת במרכזה גיבורה בת 50 (סליחה! 49!). אמנם הסדרה פחות פוטוגנית מהעירום של לופז ויותר מלאה בגלי חום וזיעה, אבל גם היא זכתה לביקורות מהללות ולא בכדי – נשים משוועות לראות סוף סוף נשים בגילן על המסך ובפיד שלהן. הימים שבהן אישה לקראת גיל 50 היתה צריכה להקטין את עצמה ולהגיד תודה שבעלה לא החליף אותה בצעירה יותר כבר מזמן חלפו. למעשה, הם אלו שכבר לא רלוונטיים, לא אנחנו. ו-6.5 מיליון העוקבים של ג'ניפר אניסטון מעידים על זה.  

אינסטגרםג'ניפר אניסטוןג'ניפר לופזניקול קידמןשיחת היום