מלכת הטיק טוק: מה הסוד של צ'רלי ד'אמיליו?

"אמא, צ'רלי הגיעה למאה מיליון עוקבים," מכריזה הבת שלי הבוקר וגורמת לי להתעכב כדי לנסות ולהבין את התופעה שכבשה את העולם צ'רלי ד'אמיליו  (Charli D'Amelio) אם השם לא אומר לכם דבר, זה סימן שאין לכם בנות בגיל הרלוונטי 8-18 אבל בכל זאת, כשנערה רק בת 16 מפרסמת תוכן מדי יום למאה מיליון בני אדם כדי לבדוק במי מדובר. 

צ'רלי כפי שמכנים אותה בכל מקום, היא אושיית רשת ורקדנית אמריקאית, כאמור רק בת 16, מקונטיקט, שהצטרפה לרשת החברתית הפופולרית לפני פחות משנתיים ומאז היא מעלה סרטונים שלה רוקדת וזה עובד. נערות וילדות בכל העולם רוקדות כמוה, מתלבשות כמוה, מחליפות את תמונת הפרופיל שלהן לזו שלה ובכלל אם תכתבו צ'רלי באנגלית או בעברית ברשת תגלו שיש מאות אלפי נערות וילדות שהחליפו את השם שלהן בשמה. היא שברה את שיא גינס כאדם הנעקב ביותר בטיק טוק, ויש לה, נכון להבוקר מעל 4.2 מיליארד צפיות. כאמור אתמול היא הכריזה על העוקבת המאה מיליון אבל בעת כתיבת שורות אלה, היא מתקרבת כבר ל101 מיליון עוקבים.  אפילו הניו יורק טיימס נדרשו לתופעה וכינו אותה 'מלכת הטיק טוק' וזה היה כבר לפני כמעט שנה. היא כבר גובה על כל סרטון פרסומת שהיא מעלה בין 25-40 אלף דולר (אפשר היה לראות אותה בהפסקת הפרסומות של הסופרבול יחד עם ג'יי לו בפרסומות לחומוס סברה), היא מנהלת רשת מרצ'נדייז ענפה, וכמו המודל האם- הקארדשיאנז, היא בדרך לתכנית ריאליטי עם כל המשפחה שלה שגם הם כבר עמוק בתוך תרבות הסלפי והטיקטוק. 

@charlidamelio

##duet with @charlidamelio

♬ Opaul – Freddie Dredd

אבל רגע לפני שאתם מצקצקים אפשר למצוא גם כמה יתרונות בבחורה הזו שבאמת נראית כמו הבת של השכנים ממול. זו לא בובת הברבי בריטני ספירס שהייתה בשעתו מלכת הנוער, ולא אלף החיקויים שצמחו לה אחר כך. לא מעט פעמים היא עם שיער אסוף, לא מאופרת או מאופרת קלות, לובשת קפוצ'ונים וטרנינגים, והיא משתפת את העוקבות שלה (בטח יש גם כמה עוקבים אבל הרוב עוקבות), שהיא מתמודדת עם בריונות רשת ואף השתתפה בקמפיין של יוניצ'ף כדי להסביר את הסכנות בבריונות שכזו. היא מתמודדת עם הפרעות אכילה ואף סיפרה על כך לעוקבות (אמנם באינסטגרם שם יש לה פחות עוקבות, רק 33.7 מיליון) אבל האמת נמצאת שם בחוץ והילדות האלה שעוקבות אחריה, אמנם שבויות בקסם הפאן שהיא מפזרת לכל עבר אבל נחשפות גם לדעותיה – BLACK LIFES MATTER הוא האייקון שנמצא בתמונת הפרופיל שלה שכאמור מגיע למעל מאה מיליון עוקבים. ההשפעה שלה על בני נוער גדולה ורבה מכל מנהיג או מנהיגה אחרת שתרצו בסביבה שלה או בעולם כולו. כשהיא קראה ב3.11 יום הבחירות בארה"ב למי שבגיל ללכת להצביע, מעל 55 מיליון איש צפו בסרטון הזה שלה. כמה מהם באמת הלכו להצביע בעקבות הקריאה של צ'רלי? אין לדעת אבל אין ספק שכמה עשרות אלפים אם לא יותר עשו בדיוק את מה שהיא ביקשה מהן לעשות. 

@charlidamelio

please go vote!!

♬ original sound – charli d’amelio

 

נכון, היינו מעדיפים שיהיו לגרטה טונברי, פעילת איכות הסביבה השבדיתמאה מיליון עוקבות ועוקבים באחת מהרשתות החברתיות, ואין דבר שיותר נכון יהיה מאשר שיתוף פעולה של צ'רלי עם גרטה כדי להגדיל את המודעות של כולנו למשבר האקלים ומצב איכות הסביבה, אבל עד שזה יקרה, הלב וההתנהגות של צ'רלי במקום הנכון בתקווה שלא תלך לאיבוד בכל הטירוף הזה סביבה. 

טיקטוקצ'רלי ד'אמיליו