ככה אנחנו נראות באמת

את מכירה את זה שאת קמה רעננה ועם בייביליס ואיפור מושלמים? או שאת סתם מסתובבת לך בבית עם לנז'רי יוקרתי בשביל הכיף שלך? וגם לך יש בבית את החדר המוזר הזה שאין לך מושג מה עושים בו (איך קוראים לו? אה, כן – שירותים)? אם כל אלו לא נשמעים לך מוכרים, כנראה שאת – לא נעים להגיד – אישה אמתית.

סרטון חדש שרץ עכשיו ברשת מראה את הפערים שבין איך שנשים נראות בסרטים לבין איך שהן נראות ומתנהגות במציאות. בין השאר, מראה הסרטון כיצד בסרטים אנחנו תמיד מצחקקות בחינניות בעוד שבמציאות אנחנו משחררות את הצחוק הפראי והלא הכי פוטוגני שלנו, ואיך בסרטים אנחנו זורמות עם גבר שמעוניין להסתובב עם שתי נשים בעוד שבמציאות נשלח אותו ללכת לחפש את עצמו.

כמובן שהאופן השגוי שבו הסרטים מציגים אותנו לא מוגבל רק אל גבולות המסך, אלא גם מחלחל לאופן שבו גברים חושבים שאנחנו צריכות להיראות ולהתנהג. אישה שבאמת מנצלת את השירותים שלה? מה פתאום, הרי לא רואים את זה בסרטים, משמע זה לא קיים. אבל מה שעוד יותר חמור מהמסרים השגויים שמקבלים הגברים, זה ההשפעה שיש לסרטים ולתוכניות הטלוויזיה גם על האופן שבו אנחנו תופסות את עצמנו, כאילו שאם חס וחלילה אנחנו קמות עם לכלוך בעין זה אומר שמשהו ממש לא בסדר אתנו.

אם הסרטון הזה, ודומים לו שמביאים מסר דומה, יופץ ויגיע לעוד ועוד אנשים, אולי גם אנשי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה יבינו שיש רצון להתחיל לראות על המסכים נשים שמתנהגות כמו שנשים מתנהגות בחיים. אולי ככה נתחיל לראות דמויות שבאמת מזכירות לנו את עצמנו, כי אחרי הכול אנחנו יכולות להיות כוכבות גם כשאנחנו אמתיות.

)