עצומה חדשה קוראת להוציא את וונדר וומן מהארון – ויש לכך סיבה טובה

בשבוע שעבר יצא ה-DVD של "וונדר וומן" (כן, הזמן עובר מהר כשיש חגים), בטיימינג מושלם יחד עם שבוע המודעות לביסקסואליות בארצות הברית. לא מעט אנשים עשו אחד ועוד אחת, והחליטו לצאת בעצומה על מנת שבסרט ההמשך, שכבר עובדים עליו באופן רשמי, דמותה של דיאנה תימשך מינית גם לגברים וגם לנשים.

עוד באון לייף: 

לרגע אל תטעו – זו ממש לא עצומה פופוליסטית שנועדה לייצר כותרות מצחיקות ופרובוקטיביות, אלא דווקא כזו עם בסיס אמיתי: הקומיקסים של חברת DC כבר מזמן רמזו על נטיותיה המיניות החפות ממגדרים של וונדר וומן, ובחוברת שיצאה ב-2016 הציג ג'ורג' רוקה, הכותב הנוכחי של וונדר וומן, את דמותה של קאסיה – המאהבת אותה דיאנה משאירה מאחור כשנכנסה לעולמם של בני האדם.

 

"זה אמור להיות גן עדן", אמר רוקה בראיון ל-comicosity על תמיסקירה, אי הולדתה של דיאנה, שם חיות האמזונות. "הן אמורות לחיות שם בשמחה. הן אמורות לקיים שם מערכות יחסים רומנטיות ופיזיות מספקות. והאופציות היחידות שיש להן שם הן נשים. אבל הרי אמזונה אחת לא מסתכלת על אמזונה אחרת ואומרת 'את לסבית'. ההגדרות האלו בכלל לא קיימות שם".

 

רוקה הוסיף: "האם אנחנו אומרים שדיאנה כבר היתה מאוהבת בעבר והיו לה מערכות יחסים עם נשים? אם מתייחסים לזה כמו שאני וניקול (סקוט. האמנית שאחראית על הציורים של הקומיקס – א.מ) מתייחסים לזה, אז התשובה היא 'בהחלט כן'".

 

אז כמו שאתם רואים, את היוצרים לא צריך לשכנע בנטיות המיניות של דיאנה. עם זאת, כנראה שהמפיקים ההוליוודיים פחות ימהרו להצהיר עליהם. ג'יאנה קולייר-פיטס, פעילה למען זכויות הביסקסואלים שיצרה את העצומה, מנסה כמובן לשנות את זה. "למה כל כך קשה לתרגם את זה גם למסך הגדול?", היא שואלת בעמוד העצומה. "חלק מכם אולי חושבים שהפרט הזה בזהות שלה לא משנה, אבל תאמינו לי שלאנשים כמוני, שרק לעתים נדירות רואים את עצמם משתקפים בתקשורת, זה יכול לעשות הרבה מאוד".

 

קולייר-פיטס טוענת שבלימודי הקולנוע והטלוויזיה שלה היא הבינה שייצוג שווה לכוח. "לדברים שאנחנו נחשפים אליו בטלוויזיה ובקולנוע יש השפעה עצומה על האופן שבו אנחנו תופסים את עצמנו ואת העולם שמסביב לנו. כשהגעתי להשלמה עם הביסקסואליות שלי, ראיתי בתקשורת מעט מאוד – אם בכלל – דמויות שהייתי יכולה להזדהות איתן. ואלו שכבר כן ראיתי, בדרך כלל הוצגו בצורה שלילית".

 

ביסקסואלים מהווים את הנתח הכי גדול בקהילה הלהט"בית, אבל עם זאת נוטים להתעלם מהם באמצעי התקשורת, בגלל שהם כביכול לא מספיק קיצונים לכאן או לכאן – מה שכידוע לא "מצטלם" טוב במדיה שמחפשת כל הזמן לתחום ולהגדיר אנשים. לטענתה של קולייר-פיטס, כתוצאה מכך ביסקסואלים נוטים פחות לצאת המהארון וסביר יותר שהם יחוו בעיות נפשיות וגופניות. "יש מעט מאוד ייצוגים של נשים להטב"יות באור חיובי ואני כבר עייפה מהמאמצים לראות ייצוג של אנשים כמוני בתקשורת", היא אומרת. לדבריה, ההפיכה של וונדר וומן לבי תהווה פריצת דרך משמעותית לכל הקהילה, משום שהיא סוף סוף תשים גיבור להט"בי בפרונט, ולא רק כדמות משנה מגוחכת.

 

"כל מה שאני מבקשת זה שהאחים וורנר יכירו באופי האמיתי של הנסיכה דיאנה, במי שהיא היתה מאז ומתמיד (ללא קשר למושא האהבה הנוכחי שלה) ויבינו שהדמות האמתית שלה מייצגת מיליוני אנשים ברחבי העולם". שכנעה אתכם? אז אתם כמובן מוזמנים להצטרף גם כן לעצומה.

אביטל מימוןביסקסואליותגל גדותוונדר וומן