בתולה בת 29 בהיריון: מה גורם לאישה שמעולם לא עשתה סקס לעבור הפריה?

אם חשבתם שנשים שנכנסות להיריון מבלי לקיים יחסי מין יש רק באגדות, תחשבו שוב. במאה ה-21 כבר אין שום צורך ברוח הקודש כדי להרות, ואת לא צריכה להיות מריה הקדושה. חובבי הטלוויזיה יזכרו מיד בסיפורה של הסדרה "ג'יין הבתולה", אשר הרתה בשוגג עקב טעות של הגינקולוגית שלה, אך המציאות טומנת בחובה הפתעות מדהימות לא פחות מהטלנובלות המופרכות ביותר.

סיפורה של לורן, צעירה בת 29 מקנדה, נחשף בראיון למגזין Vice בסוף השבוע האחרון. בעיקרו היא מדברת על ההתמודדות עם בתולין בגיל מאוחר והסטיגמה שמגיעה עימם, אך במהלכו היא חושפת צד מדהים בסיפורה האישי: לורן בחרה להרות ולהביא ילדים למרות הכל – למרות שאין לה בן או בת זוג, למרות שחבריה ומשפחתה ניסו להניא אותה ואפילו למרות המלצות הרופאים שלה.

 

המציאות מתעלה על כל טלנובלה. ג'יין הבתולה, צילום מסך

 

"ידעתי שאני שונה מההתחלה", היא מספרת. "נולדתי עם היפופיטואיטריזם (תת פעילות של בלוטת יותרת המוח – נ.ב), מה שאומר שבלוטת יותרת המוח שלי לא התפתחה כמו שצריך, היא לא שולחת את האותות ההורמונליים לבלוטות האחרות בגוף, כמו בלוטת האדרנלין או השחלות. בגלל זה אני צריכה לקחת תחליפי הורמונים כדי לאזן את עצמי. בגלל בלוטת יותרת המוח שלי, עברתי התבגרות מינית מאוד מאוחר. לא הייתי עוברת אותה בכלל בלי לעודד רמות גבוהות יותר של אסטרוגן. הסיבה האמיתית שהתחלתי את [הטיפול] כי צחקו עליי שהייתי 'שטוחה', בזמן שכולן כבר קיבלו שדיים והכל בשלב הזה. זה היה מבאס, כי זה אילץ אותי לעשות משהו שלא בהכרח הייתי מוכנה לקראתו".

לורן מספרת על נעורים מלאים בהתגרויות ובבריונות, אך מהר מאוד מעבירה נושא ומודה שעם כמה שהיה קשה להתבגר ללא הורמונים טבעיים, מה שחיכה לה בהמשך היה קשה יותר. "הדבר הכי קשה היה כנראה להיכנס להיריון", היא מודה. "בתחילה האנדוקרינולוג שלי אמר שזה לא יתאפשר, שאצטרך להשיג תורמת ביצית ולבזבז עשרות אלפי דולרים על טיפולי הפריה חוץ גופית. הרגשתי שממש מכבים אותי. אבל הוא שלח אותי למרפאת פוריות בכל מקרה, חיכיתי שנה שלמה ברשימת המתנה במחשבה שזה לעולם לא יקרה, ואז, אחרי פגישה של חמש דקות עם מומחה לפוריות, הכל השתנה".

 

 

לא מחכה יותר לאחד. אילוסטרציה: Shutterstock

 

"את מרגישה לפעמים שאת מפספסת משהו?", שאלה אותה המראיינת, שהביעה את פליאתה עד כמה לא אכפת לה שלא התנסתה בחיי מין מעולם. "מאז שהייתי בהיריון היו כמה פעמים בהן הרגשתי שאולי יהיה נחמד שיהיה לי מישהו לזה – לצאת ולשכב איתו. לפעמים, מתוך סקרנות, אני חושבת שאולי אני יכולה לנסות סטוץ אקראי, אבל התחושה הזו עוברת מהר. אז אני מבינה שאני לא מתנהגת כמו עצמי".

אך המראיינת אינה מרפה בכזו קלות. היא שואלת את לורן איך בכל זאת היתה מדמיינת את הסטוץ האידיאלי בשבילה. "הסיטואציה הטובה ביותר שאפשרית תהיה עם מישהו שאני כבר מכירה זמן מה. בלי ארוחת ערב או משהו כזה. הייתי רוצה לראות בדיוק מה העניין עם הקטע הזה של סקס", היא אומרת, ומסבירה שיותר מדי בילד-אפ עלול לגרום לה להשתפן או לשכנע את עצמה לצאת מהסיטואציה. "נישקו אותי, בצורה מאוד משונה. זה לא משהו שאני רוצה לחוות שוב", היא מודה, וכשהמראיינת שואלת האם ניסתה לאונן היא עונה, "ניסיתי, ולא ממש אהבתי את זה. לא ניסיתי מאז אף פעם".

לורן יצאה לדייטים בעבר, והיה לה בן זוג כשהיתה בכיתה י', אך לאחר ניסיונות שונים ומגוונים היא הבינה שבשבילה זה לא שווה את המאמץ. "כיום אני עושה מה שאני רוצה לבדי, לא להצטרך לדאוג לאף אחד אחר זה קל יותר".

ככל שעוברות השנים, היא חוששת יותר מלספר לאנשים שהיא בתולה ומבינה את המטען שמגיע עם המצב הזה. "בנקודה מסוימת, אם ארצה לשכב אני פשוט לא אזכיר שאני בתולה… אולי יהיו לי חרטות עוד 10 שנים. מי יודע", היא אומרת.

"נישקו אותי פעם, אני לא רוצה לחוות זאת שוב". אילוסטרציה: Shutterstock

נראה שתקופת הבצורת בת 29 השנים שהיתה מעבירה רבים מאיתנו על דעתנו לא מטרידה את לורן כלל וכלל, ושטוב לה עם המצב שלה, אבל החברה שסביבה היא זו שמציבה בפניה את הקשיים האמיתיים.

"עם קבוצת החברים שגדלתי איתה זה לא היה עניין גדול, וזה היה נחמד, כי לא הרגשתי שהופעל עליי לחץ לעשות שום דבר שלא רציתי לעשות", היא עונה כשהמראיינת שואלת כיצד החברה שסביבה הגיבה למצבה. "אני חיה בקהילה קטנה ודתית, היא מאוד מנוניטית (זרם שמרני ומצומצם מאוד בנצרות – נ.ב). זה לא משהו לדבר עליו בפתיחות. אנשים יודעים שאני רווקה ושאני מביאה לעולם ילד לבדי, אבל לא בהכרח יודעים על החלק של הבתולין".

"רצית להיות אמא מסיבות דתיות?", שאלה אותה המראיינת. "בעיקרון, זו אני עושה אצבע משולשת לאנשים שאמרו לי שאני לא יכולה לעשות את זה כי אני לא נשואה עדיין", היא עונה. "זה ההפך מסיבה דתית. אם אתם אומרים לי שאני לא יכולה לעשות את זה, אני הולכת לעשות את זה בכל מקרה".

כיום, לורן בת ה-29 בהיריון ומצפה ללידת התינוק או התינוקת שהרתה בהפריה מלאכותית. אין לה שום בעיה עם הרעיון שתעביר גם את השנים הבאות, ואפילו את כל חייה, כבתולה.

בתולותהיריוןהפריה חוץ גופית