היסטוריה: מה יש בפרסומת הזו שאף אחד לפני כן לא העז להראות?

אתן יודעות מה אף פעם לא רואים בפרסומות למוצרי נשים להסרת שיער?

שיער.

איכשהו, הנשים שמדגימות את הגילוח החלקלק והעדין של המוצר תמיד "מסירות שיער" מרגל נטולת שיערות, או בית שחי חלק למשעי. קטע, לא?

ובכן, לא עלינו פה על משהו חדש. רבים כבר שמו לב לתופעה הזו, ודי ברור מה עומד מאחוריה – כסף. לפי סטנדרט היופי הצר שקיים בחברה המערבית, שיער על גופה של אישה זה פשוט לא יפה, יש שיגידו שזה אפילו דוחה. כך לפחות רבות מאיתנו חונכנו לחשוב ולראות. ואיך אפשר למכור מוצר בפרסומת שיש בה משהו שדוחה המון קונות פוטנציאליות?

לשמחתנו, משהו מתחיל לזוז במעגל האינסופי שמזין את תעשיית היופי, ובשנים האחרונות הדברים כבר מתחילים להיראות קצת אחרת.

המילה האחרונה במגמה הזו למען דימוי גוף חיובי היא פרסומת חדשה להסרת שיער, שלשם שינוי באמת רואים בה שיער. הגיע הזמן.

אם לא די בכך, ולמרות שמדובר בפרסומת למוצר להסרת שיער, היא לא מנסה לשכנע אתכן להיות חלקות משיער לחלוטין. למעשה, הפרסומת הזו מעודדת אתכן לחשוב ולהחליט בעצמכן האם אתן רוצות להיפטר משיער הגוף שלכן, מכמה ממנו ומאיפה, ומנסה להוכיח לכן שבניגוד כמעט לכל מה שאמרו לכן עד היום – שיער גוף זה ממש לא בהכרח מכוער. זה דווקא יכול להיות יפה.

מתוך הקמפיין של חברת בילי

"שיער. לכולם יש אותו. אפילו לנשים", נכתב בפתיחת הפרסומת של חברת Billie – שמהרגע הראשון נראית שונה מכל פרסומת למוצר קוסמטי שראינו בעבר, או בכלל כל פרסומת אחרת. כמה פרסומות כבר ראיתם שמתחילות באימג' של רגלי נשים שעירות?

"העולם מעמיד פנים שהוא לא קיים. אבל הוא קיים. בדקנו", הכיתוב בפרסומת ממשיך, בזמן שעל המסך מוצגים איזורים שעירים שונים בגופן של נשים, או דימויים לחלקים הנועזים יותר, של גילוח, סירוק ואפילו ייבוש של שיער גוף (ראיתן פעם מישהי מכוונת פן לבית השחי שלה?). "אז אם איכשהו, מתישהו, אם בכלל, תרצי לגלח – אנחנו נהיה כאן".

תוך פחות מדקה הפרסומת הזו נגמרת, וקשה שלא לחייך בסופה. כי סוף סוף נראה שמישהו מבין את זה. מישהו מבין למה פרסומות כמו זו של ג'ילט שמככבת בכל פינה בתל אביב מצליחה להרגיז כל כך הרבה נשים כל פעם מחדש – וזה רק מתחיל בכיתוב הארור "באה לים" לצידן של הרגליים החלקות, כאילו שבלי לגלח את פשוט לא יכולה לעשות את זה. מישהו מבין שב-2018, כדי למכור מוצרי טיפוח לקהל היעד הנשי, אתה נדרש לדבר בשפה אחרת לגמרי מזו שדיברו כשמכרו לנו מוצרי טיפוח במאה הקודמת, או אפילו בשנים האחרונות.

ככה נראית פרסומת טיפוסית לסכיני גילוח. צילום מסך

וככה זה צריך להיראות. מתוך הקמפיין של חברת בילי

מתוך הקמפיין של חברת בילי

ומה הפלא שמי שהבין ויישם את כל זה סוף סוף, זו אישה?

בראש החברה Billie עומדות שתי נשים – ג'ורג'ינה גולי, המייסדת, ואשלי ארמיטג' – המנהלת, שגם מביימת ומצלמת בחברה. הן קראו לחברה 'בילי' כי אהבו את השינוי החברתי שהשם הזה עבר כשם פרטי – משם שנחשב לגברי, לשם שרבות מן העונות לו כיום הן גם נשים. "זה פחות או יותר מה שקיווינו לעשות בקטגוריית מוצרי הגילוח, הנשלטת על ידי גברים – להפוך דברים לקצת פחות של בנים, והרבה יותר של בנות".

"זה מדהים ש'בילי' היא חברת מוצרי הגילוח הראשונה שבאמת מציגה נשים עם שיער גוף", אמרה ארמיטג' בראיון ל-Buzzfeed. בכל פרסומות הגילוח, מסיבה כלשהי שאני לא מצליחה להבין, העובדה היא שלדוגמניות יש כבר עור חלק ונטול שיער. איך את יכולה לדעת שהסכין אפילו עושה את העבודה שלה אם כל מה שהיא עושה זה להסיר קצת קרם גילוח? וחשוב מזה, למה להראות שיער גוף של אישה נחשב לכזה טאבו?".

מתוך הקמפיין של חברת בילי

מתוך הקמפיין של חברת בילי

זו לא המהפכה היחידה ש"בילי" מובילה כרגע. בראש ובראשונה, "בילי" קמה כחברת קוסמטיקה שמתנגדת למה שמכונה ה'מס הוורוד' – הכסף העודף שאנחנו משלמות על מוצרים כשהם ממותגים "לנשים", מבגדים ומוצרי קוסמטיקה ועד לתרופות, צעצועים ואפילו מוצרי מזון.

למעשה, "בילי" מנסה לשנות את כללי המשחק בכל הנוגע לטיפוח. במקום למצוא את המוצרים על מדפי בתי המרקחת, החברה הזו מציעה שירות משלוחים (בארה"ב בלבד) שמספק את כל מה שתצטרכי לגילוח. בתור התחלה, הלקוחות מקבלות ערכה ראשונית שכוללת חפיסת סכיני גילוח ותוספות ב-9 דולר. הלקוחה בוחרת את התדירות המתאימה לה, ומקבלת בהתאם אחת לכמה זמן חבילה נוספת בעלות של 9 דולר, הכוללת להבים להחלפה עד הבית. המשלוח הוא בחינם. לטענתן, המחיר הוא חצי מהעלות אצל המתחרים.

נכון, השירות הזה (שלגבי הצלחתו והמהפכניות שלו עוד נחיה ונראה) זמין רק בארה"ב – אבל הפרסומת הצליחה עד כה לעור הדים חיוביים מאוד בכל העולם. ברור למה. "הפרסומת הראשונה אי פעם שמכירה בקיומו של שיער גוף נשי! זה מרגיש כמו לראות את הנחיתה על הירח בפעם הראשונה", כתבה אחת המגיבות לפרסומת. רבות נוספות שיבחו והתלהבו בתגובה. "סוף סוף, סכין גילוח שמקבל את שיער הגוף. זה פשוט אדיר. תודה, בילי". לגמרי, סוף סוף.

גילוחדימוי גוףהסרת שיערפרסומות