"יש לך חברה שחלתה בסרטן? אל תיעלמי לה"

"הגעתי לרופאה הכירורגית שלי בעקבות חודש המודעות לסרטן השד" סיפרה הפעילה החברתית נגה קלינגר, למרב מילר במהלך אירוע "שלמות. לא מושלמות" שנערך בשבוע שעבר כחלק מאירועי חודש המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. "אמרתי לרופאה "זה גיל 39, צריך לבדוק." היא אמרה לי "בסדר, תחזרי אליי ב-40." חזרתי אחרי חמישה חודשים, ואובחנתי כחולה". קלינגר, שלא מתייחסת לסרטן שלה כאל מתנה, מצאה בכל זאת נקודות חשובות וחיוביות שכדאי לנו לקחת מהסיפור שלה. "תכירו את הגוף שלכן", היא אומרת, "אם משהו לא בסדר אתן יודעות. אתן תמיד יודעות. תזהו כשמשהו לא נראה לכן ולכו לטפל בזה."

קלינגר והדס גולדשטיין, מנכ"לית און לייף. צילום: בני גם זו לטובה

קלינגר ונשים נוספות חלקו את סיפורן האישי בערב המרגש שהתקיים בטוקהאוס תל אביב, בשיתוף מכבי שירותי בריאות, בוטיק יאנה פאשן וסטודיו 6B. מלבד סיפורים אישיים צעדו חולות ומחלימות זו לצג זו על מסלול ורוד בתצוגת אופנה מיוחדת.

"אני רוצה להגיד משהו לחברים, למשפחות ולמי שמקיפים נשים שחלו בסרטן" הוסיפה קלינגר. "בבקשה, אל תיעלמו. יש לכל אחת ואחת מהנשים שעברו את המחלה סיפורים על אלה שקמו ונעלמו. מי שהסרטן היה להם מפחיד מידי. בבקשה אל תיעלמו. אין דבר יותר קשה מהתחושה הזו שאת מביאה איזו עין הרע למישהו. את לא. החברות שבאו איתי לכימו, קראתי לזה "כימו דייט", ישבו ולא נבהלו. הן הצחיקו אותי והביאו לי את ההמבורגר והצ'יפס או הקפה, והכילו אותי. זה היה כל כך דרוש. אין דבר שאת צריכה יותר ברגע הזה מאמפתיה אנושית פשוטה… ואוכל טעים."

צפו בראיון המלא של קלינגר עם מילר:

בריאותחודש המודעותנגה קלינגרסרטןסרטן השדשלמות. לא מושלמות