היום זה קורה: כל מה שצריך לדעת על שביתת הנשים הגדולה

שביתת הנשים הגדולה במחאה על חוסר הטיפול באלימות נגד נשים תתקיים היום, יום שלישי, בשעה 19:30 בכיכר רבין בתל-אביב.

מלבד האירוע המרכזי שיתקיים בערב, צפויות להתקיים בכל רחבי הארץ מאות שביתות במקומות העבודה, שמטרתן הבעת מחאה על אוזלת ידה של הממשלה בטיפול באלימות נגד נשים וקריאה ברורה להקצאת משאבים למיגור התופעה. שדולת הנשים בישראל תעמיד את הקו הפתוח לזכויות נשים בעבודה לטובת השביתה והמחאה, ותענה לפניות של נשים שיבקשו לדעת מה ביכולתן לעשות כדי להצטרף למחאה.

"בעקבות שאלות והתלבטויות של עובדות שהגיעו אלינו לגבי הזכות של נשים לשבות, אנחנו רוצות לעשות קצת סדר בבלגן ולספר לכן מה החוק אומר ומה האפשרויות שיש לכן, כדי לקחת חלק במחאת הנשים הגדולה", נכתב בזכותון לשובתת שהופץ לציבור. "האפשרות הטובה ביותר היא שהמעסיק יאפשר לכן להיעדר מהעבודה לצורך השתתפות במחאה על חשבונו. עשרות רבות של מעסיקים כבר הצטרפו אלינו (רשימת המעסיקים המלאה), קראו גם למעסיק שלכן להצטרף. השביתה הזו נוגעת לכולנו – נשים וגברים.

במידה שהמעסיק לא מוכן לאפשר זאת, קיימות אפשרויות נוספות: לקחת יום חופש באישור המעסיק; להיעדר ללא תשלום באישור המעסיק או לקחת יום בחירה, במידה שאתן זכאיות לכך לפי תנאי העבודה שלכן. כך או כך, בקשו מהמעסיק לצאת בשעה 10:00 לכניסה למקום העבודה, לרחוב או לכיכר המרכזית והצטרפו אלינו למשך 24 דקות לזכר 24 הנשים שנרצחו מתחילת השנה – רק בגלל שהן נשים".

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי, ניתן לפנות לקו הפתוח לזכויות נשים בעבודה של שדולת הנשים בישראל בעברית: 03-6120000. ובערבית: 03-7797372.

אירועי המחאה במהלך היום – לו"ז ליום שלישי

מלבד ההפגנה הגדולה בערב, יתקיימו במהלך היום אירועי מחאה במוקדים שונים ברחבי הארץ, ואנו קוראות לכולן ולכולם ללבוש שחור, שובתות או לא שובתות.

8:00-14:00 – אולפן שקוף ברוטשילד ליד הבימה

9:30 – התאספות במוקדי מחאה ברחבי הארץ: תל אביב – מגדלי עזריאלי, ירושלים – גשר המיתרים, חיפה – מרכז חורב, באר שבע – מול העירייה. השרון – צומת שרונים. אזור נתניה – צומת בית ליד.

10:00 – עומדות ועומדים בחוץ – ברחובות, בכיכרות, בכניסה למשרדים ובמוקדי המחאה: 24 דקות לזכר 24 הנשים הנרצחות בשנה האחרונה

11:00 – צעדת מחאה עם ארונות קבורה שתצא ממטה ויצו ישראל, רחוב שאול המלך 38, תל-אביב

12:00-14:00 – "השדרה האדומה" מייצגים והופעות בשדרות רוטשילד

17:00 – מחאה בדרום תל אביב נגד אלימות מגדרית ורצח נשים בגינת לוינסקי

19:30 – הפגנת ענק כיכר רבין בתל אביב

האירוע של ויצו יתנהל כך:

10:30 – התכנסות ומיצג ארונות קבורה לזכר הנרצחות
11:00  – עצרת הזדהות קצרה עם הנרצחות ונשיאת דברים על ידי משפחות הנרצחות
11:15 – יציאה לצעדת האבלות עם ארונות הקבורה ע"פ המסלול הבא – מבית ויצו שדרות דוד המלך 38 תל אביב, ממשיך לרחוב ויצמן, משם לרחוב שאול המלך, אבן גבירול דרך רחבת העירייה וחזרה לדוד המלך.

גילה אושרת יו"ר ויצו ישראל: "אנו יוצאים לרחובות לזעוק את זעקתן של הנרצחות, יחד עם משפחותיהן שנותרו יתומות. האלימות הגואה כלפי נשים הולכת ומחריפה ואנו חייבים לפעול מידית למיגור התופעה. לא ניתן לעוד אישה להצטרף למעגל האלימות ולרשימת הנרצחות. אנו קוראות לממשלה ליישם באופן מיידי את התכנית הלאומית למאבק באלימות כלפי נשים, שכבר אושרה בממשלה וטרם תוקצבה.
אנו קוראים לציבור להשתתף בצעדה ולהשמיע את קולו כדי שנוכל כולנו יחד לחולל שינוי ולגרום לממשלה לטפל בתופעה הקשה הזו".

בסינמטק תל-אביב יציינו את היום עם הקרנה מיוחדת של הסרט "לא פה ולא שם"

ומי שעוד מתלבטים ומתלבטות אם להגיע או לא, מהמטה המרכז של יום המחאה נמסר: "נגמר הזמן, זה הזמן. נשים מכל רחבי המדינה, מכל חלקי החברה, עומדות ביחד ודורשות: מציאת פתרון מיידי לאלימות כלפי נשים. זו התאספות חסרת תקדים, הפגנת כוח נשי של מאות אלפי נשים. מהיום כבר לא יוכלו שלא לקחת אותנו בחשבון. מהיום נשים, ביחד, מכתיבות את סדר היום. יוצרות את העתיד שלנו, בשבילנו. 50.7% הן לא מיעוט. אנחנו לא שותקות יותר, וכל המדינה שומעת. זה הזמן שלנו להפגין את הכוח שלנו, ולדרוש פתרון מיידי לאלימות כלפי נשים. רצח 24 הנשים בשנה האחרונה הוא קצה הקרחון של אלימות כלפי נשים, כלפי כל הנשים, בכל המרחבים. אנחנו עושות לזה סוף."

לרשימת העסקים והרשויות המלאה שתומכת בשביתה היכנסו לכאן

אירוע המחאה המרכזי גם בפייסבוק

אלימות נגד נשיםאני אישה אני שובתתהפגנהרצח נשיםשביתהשדולת הנשים בישראל