רותם סלע זה בשבילך: 10 הוכחות שפוני תלתלים זה הכי הכי

"מה החוק מספר אחד שאסור לעשות עם תלתלים שירדן עשתה?", שאלה אמש רותם סלע את אסי עזר, ב"כוכב הבא לאירוויזיון" (קשת 12), בזמן שהמתמודדת ירדן שי עמדה על הבמה וחיכתה להתחיל לשיר. "לצבוע אותם לבלונד?" שאל עזר בתמימות. "לא", ענתה לו סלע בנחרצות והנידה בראשה כיודעת דבר. "אסור לעשות פוני. פוני ותלתלים לא עובד". עזר הביט אליה ואמר "מה את מבלבלת את המוח?", וסלע בשלה, ממשיכה להניד בשלילה, כשעזר מעווה את פניו ואומר לה "מי את?"

באמת מי את רותם סלע, שתעבירי ביקורת על מראה חיצוני של מתמודדת? את, שחטפת "סקיני שיימינג" כל כך מכוער או כשביקרו את הבחירות שלך כאמא, עושה "הייר שיימינג" לאישה שאת לא מכירה. אני בטוחה שזה לא היה לך נעים כשחצי מדינה נתנה לך ציונים על כישורייך ההוריים, אז למה את עושה את זה למישהי אחרת? ובכלל, יחסי הכוחות ביניכן כל כך לא שוויוניים – את בעמדת המנחה והיא מתמודדת, השפלות בריאליטי זה כל כך צביקה הדר ב"כוכב נולד". אנחנו ב-2018 להזכירך, ויש דברים שכבר אסור להגיד בטלוויזיה. יותר אסור מלעשות פוני תלתלים. והסיבה שאסור היא שמדובר בהתערבות באופן בו אישה, או כל אדם, בוחר לחיות את חייו, ולך או לכל מנחה אחר אין זכות להעביר דעה בצורה כזו. כלומר, יש לך, זה חופש הביטוי, אבל לי לא בא לשמוע מהמסך שלי אמירה שיפוטית כזו, שמבטלת את בחירתה החופשית של אישה להיראות כפי שהיא רוצה, וסליחה שאין לי חוש הומור. המסר המגולם באמירה הזו בהחלט בעייתי. 

בלב סערת התלתלאז'. המתמודדת ירדן שי. צילום מסך מתוך "הכוכב הבא לאירוויזיון" קשת 12

גם בקבוצת הפייסבוק הפופולרית "מתולתלות", לא אהבו את האמירה של סלע. "תלתלים הם כל חיי", ציינה נופר קטורזה החברה בקבוצה. "אמנם סממן חיצוני אך משאיר חותם ו-ווייב בכל מקום אליו אני מגיעה. גם כשהייתי בקבע, דיילת בשדה תעופה וגם היום בחברת שילוח גדולה – לא סירסתי את התלתלים, פרחתי יחד איתם, ללא הצנעה, גם כשהיו הערות מסביב. התלתלים זה הטבע שלי ולא אתן לסביבה לגרום לי להתכחש אליו."

"הייתי אומרת שהדבר שהכי בעייתי כאן זה הקלות של השפיטה", מסבירה אוריין פז, מנהלת קהילת "מתולתלות". "אמנם כל אחד ואחת זכאים לדעותיהם וטעמם האישי, אבל לרדת על מראה של אישה בפריים טיים, מול מדינה שלמה, כשאין לה אפשרות להגיב וכשזה בכלל תכנית שעוסקת בשירה, זה פשוט מעשה שלא עושים, גם לא בצחוק. אלו לא סוג התכנים שהייתי רוצה שילדות ונערות יחשפו אליהם, בייחוד בגילאים הללו שהתפיסה של "מודל היופי" מושפעת מהסביבה ומהמדיה. כולנו זכאים להראות איך שאנחנו בוחרים מבלי שישפטו אותנו, זה בסיסי. ואם נולדת עם תלתלים, זה חלק ממך, וזה חלק מהמאפיינים של המראה שלך. רק בגלל שיש לך תלתלים זה לא אומר שאסור לך ללכת עם סוג תספורת מסוים, ויש לנו שלל חברות קהילה מהממות בתלתליהן ובפוני שלהן שיכולות להעיד אחרת."

אבל למרות מה שרותם סלע חושבת על פוני תלתלים, כמו כל "חוק" באופנה ש"אוסר עלינו" להיראות כמו שמתחשק לנו (פסים עם משבצות, אדום עם ורוד, זהב עם כסף ועוד כללים שאמורים להפוך אותנו ל"נשים טובות" או "כמו שגברים אוהבים"), יש לנו הוכחות שמדובר דווקא באחת התספורות הכי שוות. לא מעט מפורסמות ישראליות וגם בינלאומיות שפחות מחוברות למחליק, עשו פוני עם תלתלים רחמנא ליצלן, והן פשוט נראות נפלא. הנה 10 סלבס שמחזיקות בתספורת האסורה, וניתן לכן להחליט אם הן צריכות לחזור למספרה או ליהנות מבחירתן:

1. עדן פינס

פוני תלתלים שמתאים באופן מושלם לגישה הבלתי מתאמצת והאותנטית של פינס. זו מי שהיא. טייק איט אור ליב איט. 

2. נורית גלרון

המלכה האם של פוני תלתלים בישראל כבר חמישה עשורים, ואנחנו לא יכולות לדמיין אותה אחרת. נפלאה.

3. עדן סבן

יוצאת "האח הגדול" גאה בתלתלים שלה, ובפוני השיקי שמעטר את פניה עם פזור ועם אסוף.

4. עפרה חזה

אמנם הפוני תלתלים הפרוע שלה הוחלף די מהר בפוני עם פן ותלתלים, אבל התמונה הזו של חזה מוכיחה שמדובר בתספורת פשוט נהדרת.

5. חגית גינזבורג

העיתונאית והסטנדאפיסטית שהפכה למלכת הרווקות הישראליות, מחזיקה בתספורת תלתלים מתוחזקת היטב, כשמידי פעם פוני תלתלים נכנס לתמונה.

6. עדי אשכנזי

אמנם תמונה ישנה של אשכנזי עם פוני תלתלים, אבל אי אפשר להתעלם מהמראה המדויק והמחמיא שהתספורת מייצרת. אהבנו ובגדול

7. הגר בן אשר

הבמאית המוערכת והמוכשרת מטפחת רעמת תלתלים מהפנטת ופוני מתולתל גם כן, שעושה לנו חשק לאמץ את המראה המרהיב הזה.

8. ריטה

אמנם לא פוני תלתלים קלאסי, אבל המלכה שמשחקת עכשיו ב"מלכות" המעולה, היא אחת המתולתלות האהובות שעושה כבוד לקווצות השיער הקופצניות בקדמת הפנים.

וגם בחו"ל יש לא מעט סלבס שמתהדרות בפוני תלתלים:

9. יארה שהידי

השחקנית ("שחור-כזה") שלא מפחדת להתבטא בנושאים פוליטיים וחברתיים, הפכה בשנים האחרונות ללוביסטית בעד תלתלים ומבקשת מנשים ברחבי העולם להפסיק להסתיר את מה שהטבע נתן להן. יו גו גירל!

10. ג'אסמין סנדרס – גולדן ברבי

את גולדן ברבי עוד לא מכירים ממש בישראל, אבל מדובר באחת מאושיות האינסטגרם הכי מיוחדות, עם מראה שהוא שילוב של הרבה דברים שלא ממש ראינו לפני. גולדן ברבי אמנם מחליקה את התלתלים והפוני מפעם לפעם, אבל אם תעברו על חשבון האינסטה שלה תמצאו לא מעט פוסטים שמאדירים את השיער המקורזל שלה.

אבל מעבר למראה ההורס, יש כאן עיקרון שהוא הזכות של כל אחת להיראות איך שהיא רוצה. לשקול כמה שבא לה, ללבוש מה שבא לה, להיות מה שבא לה – ומי אנחנו שנשפוט? אם נפסיק להעיר לכל אחת על כל בחירה שלה, זה לא נקרא סתימת פיות. זה נקרא חיה ותן לחיות.

דימוי גוףהכוכב הבא לאירוויזיוןמשטור גוףרותם סלעשיימינגתלתלים