#אלתתייגאותי – קמפיין חברתי נגד תיוג שרירותי ברשת

לעידו גרינברג יש חיבה מיוחדת למילים, לניקוד ולוויזואליות. הוא גם מאמין שלכל מילה או משפט יש אלף פירושים ורבדים שכל אחד מאיתנו מפרש ומייחס למשהו אישי בחייו. לכן המשפטים שלו, שהתחילו כתוכן בעמוד האינסטגרם @mismas והפכו לחולצות מתריסות, נוגעים בכל-כך הרבה אנשים.

הסיפור התחיל כשעידו שם לב שאנשים הולכים ברחוב עם חולצת-טי ועליה כתוב "ואהבת לרעך כמוך". הוא חשב לעצמו שבעצם הוא אכן אוהב את עצמו, אבל לפעמים יותר ולפעמים פחות, ולמעשה יש רק דבר אחד בעולם שהוא אוהב תמיד ובכל מצב: פיצה. למחרת יצא בעמוד האינסטגרם עם משפט משלו "ואהבת לרעך כמו פיצה" – ומבחינתו זה היה המפץ הגדול.

עידו התחיל בפרויקט #משפטאחדבכליום מתוך רצון להביא תוכן לאיסטגרם. היה לו חשוב שהמשפטים יראו כאילו נלקחו מתוך מילון אבן שושן, עם כיתוב דפוס ועם כתב מנוקד – וזה הצליח. בעקבות ההצלחה של עמוד האינסטגרם, הוא ייצר תמונות עם הכיתוב. הסלבס בביצה זיהו את הפוטנציאל, השוני והקוליות של החולצות. הם קנו, הצטלמו ואיך לא – העלו לאינסטגרם. הבאזז היה כל כך חזק שעידו לא היה יכול להתעלם ממנו. הוא הדפיס 500 חולצות עם משפטים כמו "טעות זה אנושי, צ'יפס זה אלוהי" וכל החולצות נמכרו תוך שעה – הכי עומר אדם של החולצות. 

כעת הוא מנצל את החולצות שלו למטרה נעלה: קמפיין מתריס כנגד העידן הנוכחי, בו היד קלה על המקלדת ותיוג אנשים ללא כל הכרות מוקדמת קורה בכל רגע נתון. מכיוון שהקמפיין נוגע במיוחד לבני נוער, שמרבים להשתמש ברשתות החברתיות בצורה שעלולה לכאוב ולפצוע, גרינברג הגה שיתוף פעולה עם כוכבי הפסטיגל ויצר למענם חולצות טי לבנות עם כיתובים נוקבים, מדויקים וכאלה שנוגעים לכל אחד מאיתנו, בהם "אל תתייגו אותי", "טוב לזוז בעד עצמנו", "רססת לי את הלב" ועוד.

אך מעבר להעברת מסר חשוב, הקמפיין הוא גם הזדמנות לתרום באופן חיובי, שכן מכל קניה של חולצה יעברו 2 שקלים לעמותת "נגישות ישראל" המפעילה את התכנית "שווה לכולם- נגישות ושילוב כהשקפת עולם". 

מימין לשמאל: אליאנה תדהר, מרגי, ועדי חבשוש

מימין לשמאל: עופר שכטר, עידן רייכל, ומשה פרץ

 

ותמונה אחרונה של עידו גרינברג המוכשר

אותו עידו גרינברג  והעמוד אינסטרגרם המדליק שלו mismas@ משיק גם קולקציית קפסולות בשיתוף עם מותג האקססוריז  CoverMe הכולל מבחר של כיסויים לטלפון, מטענים ומתקנים לאוזניים. וכמובן עם המשפטים האהובים שראינו מודפסים על החולצות כמו "טוב לעוף בעד ארצינו". מחיר 19.90-129.90 ש"ח. 

ניתן להשיג את החולצות באתר AZRIELI.COM  אשר מוכר באופן בלעדי עם משלוח חינם.

 

למי שממש לא יכול לחכות ומת לקנות את אחד הכיסויים, דעו לכם כי ביום חמישי 3.1 בין השעות 15:00-20:00 יתקיים אירוע השקת הקולקציה בהשתתפות @mismas (עידו גרינברג). את הכיסויים בניגוד לחולצות ניתן להשיג רק בקניון עזריאלי תל אביב ולא באתר.

אישית, אני שמחה לראות שהנושא כן מעסיק את הדור הצעיר ושהכוכבים הצעירים משמשים דוגמה ומתגייסים למטרה חשובה זו