11 הרגעים הבלתי נשכחים של נשים מסביב לעולם לשנת 2018

1. נשות הוליווד מייסדות את תנועת "טיימ'ס אפ"

בראשון בינואר 2018, מאות נשים בהוליווד חשפו תכנית מקיפה למאבק בהטרדות המיניות וכן הקמת קרן ייעודית לנושא שתמשיך את המאבק שהחל עם #metoo. טיימ'ס אפ מוקדש כדי לעזור לנשים להילחם בהתנהגויות מיניות פסולות במקומות העבודה, ותחושת האשמה שמגיעה לא אחת עם דיווחים על התופעות הללו.

2. אלי רייזמן בנאום מחזק לנפגעות תקיפה מינית

אלי רייזמן, אחת מצבא הנשים שהוריד את ד"ר לארי נאסר, הרופא המתעלל מינית שהואשם ביותר מ-150 מקרים של תקיפות מיניות, יצאה השנה בנאום חוצב להבות על הפגיעה המינית שחוותה. במהלך המשפט של נאסר אמרה רייזמן ישירות אליו: "אני כאן כדי לפגוש אותך לארי, ואתה יכול לראות שהשבתי לעצמי את כוחותיי, שאני כבר לא קורבן. אני שורדת".

3. אמה גונזלס בכנס נגד נשיאת נשק בפלורידה

לאחר שאיבדה 17 מבני ובנות כיתתה בטבח המוני בתיכון ע"ש מרג'ורי סטונמן, אמה גונזלס, אחת הניצולות, גיבשה את הצעדה "למען חיינו", שלאחר מכן הפכה לתנועה חברתית, וסחפה מיליונים בנאום שהפך וויראלי ובו היא מפנה אצבע מאשימה למדיניות אחזקת הנשק הקלה בארה"ב. "האנשים בממשלה שמחזיקים בכוח משקרים לנו. ואנחנו הילדים הם היחידים ששמים לב ומוכנים לקרוא לזה בולשיט!"

4. מורידות את העקבים באוסקר

אחד הרגעים הכי בולטים בטקס האוסקר של 2018, היה הרגע בו טיפאני האדיש ומיה רודולף, נכנסו לבמה יחפות כשהן מחזיקות את נעלי העקב שלהן בידיהן. הן דיברו על כמה זה קשה להיות נשים "צבעוניות" בהוליווד, וכמה למרות המאמצים שלהן להביא מגוון לקליקה הסגורה של הביצה, זו עדיין משימה שנראית כמעט בלתי אפשרית.

5. קארדי בי שוברת שיאים

זו הייתה שנה ענקית עבור קארדי בי. החשפנית לשעבר חרכה את המצעדים עם להיטים פרובוקטיביים ועוצמתיים, שהשאירו את ביונסה מאחור. תוך כדי הספיקה קארדי ללדת את ילדה הראשון, לריב באופן מתוקשר עם האקס שלה ולשבור שיא גינס עם העובדה שהיא הזמרת האישה עם הכי הרבה שירית שנכנסו ל-100 הגדולים של בילבורד, במקביל. קארדי השתלטה על הרשימה עם לא פחות מ-13 שירים.

6. תמי דאקוורת' מגיעה להצבעה עם התינוקת שלה

הסנטורית מאילינוי הפכה בקדנציה הנוכחית לאישה הראשונה שילדה במהלכה, כאשר שבועיים לאחר הלידה הגיעה תמי דאקוורת' עם ביתה מאייל אל בית הנבחרים כדי להצביע, ועשתה היסטוריה בתמונות בלתי נשכחות.

7. ביל קוסבי נמצא אשם בתקיפות מיניות

ב-24 באפריל נידון ביל קוסבי לשלוש עד עשר שנות מאסר באשמת תקיפה של אנדריאה קונסטנד בשנת 2004, הרשעה שסימנה מה שרבים ורבות ראו כניצחון של נשים על פני קוסבי, שעשרות סיפורי התקיפות המיניות שלו התעוררו בשלוש השנים האחרונות. יותר מעשר נשים נכחו בהקראת גזר הדין של העבריין, כאשר מוקדם יותר במשפט אמרה קונסטנד: "עכשיו, יותר מ-60 נשים אחרות מזהות עצמן כקורבנות של תקיפות מיניות שבוצעו על-ידי ביל קוסבי. ולמרות זאת, אולי לעולם לא נדע במלואו את ההיקף המזעזע של התקיפות המיניות של הטורף המיני שנקרא ביל קוסבי".

8. מייגן מרקל מתחתנת עם פרינס הארי

איפה הייתם ב-19 במאי? יכול להיות שהתאריך הזה לא אומר לכם כלום ויכול להיות שהיה מדובר עבורכם ביום חג, כי הרי מייגן מרקל והנסיך הארי החליפו נדרים ביום זה, מול כל העולם (כמעט). סלבס בינלאומיים הגיעו לחלוק כבוד עם הזוג המיוחד (אפשר לומר גם מוזר) ולמרות הביקורות, החתונה המלכותית הייתה מקסימה, מרגשת ומלכותית להפליא ו-נשברו בה כל המוסכמות – אישה גרושה, חצי אפרו אמריקאית שגדולה מבעלה הטרי במספר שנים, פמיניסטית שהתבלטה בנאומים שלה למען זכויות נשים וילדות, היא מי שחבשה את הכתר. 

9. נשים בערב הסעודית מורשות לנהוג

בשנת 2017 ערב הסעודית העניקה לנשים את הזכות לנהוג, וב-2018 הונפקו הרישיונות הראשונים לנשים. קשה להאמין שזה קרה רק עכשיו, אבל לאחר מאבק עיקש של נשים מהפכניות במדינה – זה קרה. תנו גז.

10. אלכסנדריה אורטו קורטיז הופכת לכוכבת פוליטית

הצעירה בת ה-28 הצליחה לתפוס תשומת לב בינלאומית לאחר שהכניסה לפוליטיקה המיושנת, את הכללים שלה לעולם החדש. אלכסנדריה אורטו קורטיז, שבקמפיין הפוליטי הראשון שלה הביסה גבר שהתמודד מולה בעל ניסיון של למעלה עשור, הוכיחה שהשדה הפוליטי משווע לקולות צעירים, רעננים, פמיניסטיים וכאלה שמשדרים בפייסבוק לייב את הישיבות הכי חשובות. שקיפות מבורכת שהובילה אותה, בין השאר, להיות הנציגה הצעירה ביותר בבית הנבחרים של ארצות הברית.

11. אמיליה הולדן מחזירה למטריד שלה

הסרטון בו נראית המלצרית אמיליה הולדן תופסת את הגבר שלפני שנייה חפן את ישבנה בחוצפה בלתי רגילה, הפך וויראלי, ואפשר בהחלט להבין למה. הולדן בת ה-21 סיפרה מאוחר יותר שרק ניסתה להגן על עצמה. "הסתכלתי עליו ואמרתי – אתה לא נוגע בי בן זונה! אפילו לא חשבתי. רק הגבתי. אני לא יודעת איך הגבתי ככה אף פעם לא עשיתי את זה לפני כן".

אנחנו כבר מחכות לרגעים של 2019. סומכות על נשות העולם שיספקו לנו מהפיכות מעודדות, מחזקות ונפלאות לא פחות ממה שהיו ב-2018

#MeTooמייגן מרקלמלניה טראמפפמיניזםקארדי בישנת הנשים