רומא ביום אחד: 5 ההמלצות הכי טובות שלי

 

רומא, העיר הנצחית. כשמגיעים לרומא בפעם הראשונה אי אפשר שלא להתאהב בסמטאות הצרות והקסומות שלה ובהיסטוריה הענפה והעשירה שמבצבצת פשוט מכל פינה בעיר הזו. ככל שמכירים את רומא יותר, כך מבינים כמה שהיא גדולה (אפילו ענקית!) ומסתירה בתוכה עוד כל כך הרבה.

אם כבר אכלתם ג׳לטו תוך ישיבה על מדרגות באיזו פיאצה מפורסמת, ביקרתם בותיקן וחיפשתם את האפיפיור, נגעתם בדפי ההיסטוריה הרומאית, ואתם שואלים את עצמכם איפה כדאי לעצור אם אתם כבר מכירים את העיר ואת כל מלכודות התיירים האפשריות? הנה טעימה קטנה של 5 מקומות שגיליתי במהלך השיטוטים הבלתי נגמרים שלי בעיר הזו.

 

1. הפארק הכי  שווה בעיר  –Villa DoriaPamphili

כולם מכירים את הגנים של וילהבורגזה, אבל מה לגבי שכנתה המוכרת פחות והמרשימה יותר?

וילה פמפילי היא מבין הפארקים היפים ברומא, שבו הרומאים הולכים לרוץ, לשחק ולהירגע, ללא עומס התיירים. הפארק היה שייך בעבר למשפחת פמפילי, הגנים עטפו את בית הנופש של המשפחה במדשאות יפיפיות ומטופחות, חממות, בריכות מפוארות ומערות מים. במהלך השנים, צאצאי המשפחה הרחיבו את שטח הגן עד שלבסוף נרכש רובו על ידי המדינה וכיום הפארק עצמו פתוח לציבור. משפחת פמפילי, פתחה חלק מהוילה והגלריה שלה לציבור. הוילה המפוארת מאפשרת לקבל טעימה מהעושר והפאר שחיו בהן משפחות האצולה הרומאיות ובגלריה תוכלו להתפעל מלמעלה מ-400 יצירות אומנות.

https://www.villapamphili.it

http://www.doriapamphilj.it/roma/

 

2. שופינג – שוק יד שנייה בBorghettoFlaminio

לשוק הזה אין אתר רשמי ובכלל, לא תמצאו עליו הרבה מידע. אבל לחובבי השופינג- זוהי עצירה חובה ברומא! כמה דקות  הליכה מפיאצה דלפופולו, תמצאו את השוק הרומאי העתיק הזה שפתוח בכל יום ראשון. בין הדוכנים תוכלו לאתר פרטי וינטג׳ נדירים באיכות מצוינת ובמחירים שווים. חפצים, בגדים, פרטי אספנות, תיקים של המותגים הכי גדולים ואביזירי רטרו, אתם לא תצאו בידיים ריקות ! (צמוד לשוק נמצא גם סניף של הפיצרייה הנפוליטנית המפורסמת   AnticaPizzeriadaMichele,  שבסניף הנפוליטני שלו אכלה ג׳וליה רוברטס בסרט ״לאכול, להתפלל, לאהוב״)
       
http://www.damichele.net
כתובתהשוק: PiazzadellaMarina, 32,

כל יום  ראשון מ10:00-19:00, דמי  כניסה : 1.60 יורו

 


3.אומנות – ציורי רחוב ברומא.

סיורי גרפיטי הם הצלחה מסחררת בערים  רבות בעולם בשנים האחרונות. עיריית רומא הגדילה לעשות והכינה מפות מסומנות של שכונות שלמות ברומא שבהן קיימת תופעה נרחבת של אומנות רחוב.

שכונת Ostiense למשל היא שכונה מתפתחת, צעירה ודינמית והמפה הרשמית המצורפת מתארת את הנקודות בשכונה בה נמצאים ציורי הקיר של פרויקט אומנותי גדול בו השתתפו אמנים מכל רחבי העולם.

 
4. היסטוריה מודרנית –הפורום האיטלקי – אצטדיון פשיסטי

אם אתם סקרנים לראות כיצד נראתה תעמולה פאשיסטית במלוא תפארתה, בקרו בפורום  האיטלקי (לא, לא  הפורום הרומאי העתיק והמפורסם). הפורום, קומפלקס ספורט ענק מתקופת מוסוליני, עדיין פעיל לחלוטין והכניסה חופשית. מקיפים את המתחם עשרות פסלי שיש של ספורטאים רומאיים, סממנים פשיסטים טבועים בקירות  המתחם והאובליסק של מוסוליני נישא מעל הכל. 

 

5. ארוחת צהריים עם נוף –מסעדת   Colbert

עלו במדרגות הספרדיות עד למעלה ופנו שמאלה לכיוון וילה מדיצ׳י. הוילה, שכיום פועלת בה האקדמיה הצרפתית, ממוקמת על גבעת פינצ'יו, מעל פיאצה דיספניה. מאז המאה ה-16 המתחם משמש לאומנות ולהיסטוריונים, בקרו באחת התערוכות המתחלפות המוצגות בוילה ובגנים המטופחים המלאים בפסלים עתיקים. את  ההפתעה תשאירו לסוף – בתום הסיור בתערוכה (או לוותר  עליה כלל אם סיפקתם את מנת המוזיאונים הרצויה לכם) עלו במדרגות הלולייניות העתיקות למסעדת Colbert הנפלאה. קולבר מציעה תפריט פשוט וקליל על ידי השף

NicolòGaleani  שלוקח מנות איטלקיות מסורתיות ונותן מגע בינלאומי למנות שלו. תהנו מארוחת צהריים נפלאה עם  נוף עוצר נשימה הצופה על כל העיר.

http://www.caffecolbert.it

https://www.instagram.com/p/BhzOGdqhstb/

Accademia di Francia a Roma, VialeTrinitadei Monti 1

אילנה לנשון
אינסטגרם : @ila.na.na
בלוג טיולים: https://www.ilanana.com

dont live life without itאילנה לנשוןאמריקן אקספרסרומא