יזמיות בנשמה: הטיפים הכי טובים של היזמיות

דקל זרד:

בעלת העסק דוגמנית פלאס סייז- everybody ואקטיביסטית בתחום באדי פוזיטיב

https://www.instagram.com/dekelzered/

מה שחשוב, בעיניי, הוא לייצר סיפור יחד עם תחושת שייכות וקהילה. הדבר הזה היה משמעותי ביותר ועזר לי לפתח את העסק שלי. בהתחלה, הסתתרתי, הייתי כותבת בלשון רבים כדי לא למשוך תשומת לב – והיום זה לגמרי אחרת. אני פונה לקהילה שלי בגוף ראשון, בפנייה אישית. זה הסיפור שלי, זאת אני, וזה מה שהקהילה שלי מזהה. אותי כמותג.

טליה לוין

עיתונאית

https://www.facebook.com/profile.php?id=649904494

אחד הדברים שלמדתי, שגם אני בעצם סוג של עסק, והרשתות החברתיות הן לא רק פלטפורמה להעברת מסרים אלא יותר מזה. זה חידד לי משהו בכתיבה הקצרה המדויקת, ואפשר לי לראות ולהיחשף לאנשים שהם לא בהכרח המילייה שלי, לפנות אליהם, ללמוד מהם.

עידית תמיר

מייסדת, מנכ”ל ומפתחת שיטת  No More Diets

https://www.facebook.com/idit.tamir

הבנתי את החשיבות של הדף הפרטי דווקא. בהתחלה, פתחתי דף עסקי, העליתי פוסטים שיווקים, השקעתי בקידום ומימון ועדיין לא קרה שום דבר. מצד שני, בפרופיל האישי שלי כשאני מפרסמת  פוסט אישי, אני מקבלת המון פניות מאנשים, ומהפוסטים האישיים האלה מגיעים עוד אנשים לקבוצה. אל תשקיעו במימון, אל תעשו דף עסקי – זה המסר שלי.

קורל ברדה רחמני:

קוקה בגס- מעצבת תיקי החתלה

https://www.instagram.com/koral_barda_rachmani/

אני חושבת שהפייסבוק איבד את כל הכוח שלו, זו התחושה האמיתית שלי. אני מרגישה שמשם אין לי כל כך אפשרות להמיר את הקהילה לקנייה, ללקוחות. לעומת הפייסבוק – האינסטגרם תפס תאוצה מרשימה בשנתיים האחרונות בישראל, ואני עובדת על מכירות בעיקר באינסטגרם. שם, אני מרגישה, נמצאת קהילת הלקוחות שלי. הרבה פחות מבפייסבוק.

דנה הלחמי וספיר פריישטט:

קניינית ובעלת המותג SHOW ROOM BRAND
https://www.instagram.com/dana_halachmi

 

בהתחלה, אני וספיר פריישטט כשפתחנו את העסק- חלמנו בגדול, רצינו מלא סחורה, מלא תמונות של הבגדים והכל עכשיו עכשיו. אחרי הייעוץ העסקי שלקחנו, הבנו שחלומות לחוד ומציאות לחוד וצריך להתחיל מקטן, לראות שבכלל הקהל שלנו אוהב את מה שאנחנו מציעות לו. התחלנו מעוקב אחד באינסטגרם, הפצנו לחברים, מובילי דעה והיום יש לנו 8,850 עוקבים באינסטגרם.

ספיר כהן

עיצוב אישי לבגדי תינוקות אקססוריז ותיקים

https://www.instagram.com/littleamore10/

כשאת מגיעה לאנשים וחושפת את עצמך זה עושה את שלו. אני מסכימה שהיום הכלי החזק ביותר לאיקומרס הוא האינסטגרם – בין אם זה בשיתופי פעולה עם דפי אינסטגרם אחרים ובין אם זה מפה לאוזן. ככה אצלי זה התקדם. למשל, כשמישהי היתה מקבלת ממני מוצר – היא היתה מצלמת ומעלה לאינסטגרם – וממליצה, וכך זה הגיע לעוד ועוד לקוחות.

החשש שלי עכשיו הוא דווקא מהצעד הבא – אני מרגישה שאני חייבת להתחיל להעביר את ההזמנות לעובדות שלי, ואני לא בטוחה איך לעשות את זה. האם אני אאבד לקוחות ככה? האם חווית הקנייה שלהן תיפגם? אבל אני יודעת שאין ברירה.

מורן דהן

אתר "משפחה מנגרת" מנהלת קהילת הום סטיילינג-Inspirem

https://www.facebook.com/moran.k.dahan

להבדיל מהאחרות, אני דווקא מרגישה שהאינסטגרם לא משרת אותי. מה שעובד אצלי הכי חזק זו הקהילה בפייסבוק, אני חושבת שזה הדבר הבא. הטיפ הכי גדול שלי הוא לא להוריד את הרגל מהגז לרגע אחד. כשאני לא מעלה ואני לא שם, זה לאט לאט הולך ויורד ושאני מעלה ואני שם, זה מדהים וזה טירוף. לקחת הפסקות קטנות מאוד.

 

2 יזמיות נוספות סיפרו על פרויקט ההד סטארט שלהן וההשפעה של חשיפה אישית לקידום הפרויקט.

בשמת כרמון הדני:

אשת תוכן, עורכת סדנאות וסופרת במימון הד סטארט- "מאוזנת"

https://www.facebook.com/bosmat.carmonhadani

ההד סטארט שלי להוצאת הספר "מאוזנת" היה חוויה מדהימה, חווית חיים. את באה ומבקשת מאנשים שיאמינו בי, אין לי עוד מוצר אבל הי, תאמינו בי. עליתי עם גאנט פוסטים מסודר לפי תאריך מוכן לפרסום וידעתי בדיוק איך ייראה הקידום בפייסבוק. השתדלתי מאוד להיות אותנטית כל הזמן, לא לזייף ולהגיד את האמת, גם את הקשיים שבדרך. אני מאמינה שבזכות זה גם הצלחתי לגייס את כל הסכום להוצאת הספר.

בלה רבוי:

סופרת במימון הד סטרט לספר שלה, עיתונאית

https://www.facebook.com/bella.raboy

הקמפיין שלי נמשך שלושה שבועות, ואחרי שבוע הייתי רק על 32%. אחרי שבוע העליתי פוסט, אמיתי לגמרי והשתפכתי לגמרי. פניתי לעוקבים שלי, פניתי לאנשים שאני מכירה ופשוט ביקשתי שיתמכו בספר שלי. וזה עבד.

קרן שביט:

מעצבת, ויזמית לייף סטייל, בעלת הבלוג טוב ויפה

https://www.facebook.com/shavit.karen

לא פתחתי את הבלוג מתוך אינטרס פיננסי אלא מתוך צורך פנימי, אישי שלי. באיזשהו שלב, הבנתי שאני גם צריכה למצוא דרך להתפרנס, וככה התחלתי לשווק בבלוג את צורת החיים שלי והחשיבה שלי וגם אנשים בדרך שמאוד נגעו בי. זה נתן כח אדיר, בניתי אירועים שתירגמו את הטעם שלי, את צורת המחשבה שלי. העברתי את היצירה שלי מהאון ליין לאירועים פיזיים.

מה ששומר עלי כל השנים זה שהקהל שלי יודע שכל דבר שאני כותבת, אני כותבת כי אני מאמינה בו ועומדת מאחוריו.

עידית אלוני:

MissAnnette, בגדים לנשים וילדות פמיניסטיות

https://instagram.com/missannette_ff?utm_source=ig_profile_share&igshid=1n2bov1adpdoi

אני לא מפסיקה ללמוד, אני הולכת לסדנאות בכל מיני תחומים, בעיקר של שיווק, וזה מה שמשאיר מרוכזת, על זה, כל הזמן. מההתחלה, הקפדתי על מעורבות חברתית כחלק מתקציב השיווק.  20% מתקציב השיווק שלי הולך לתרומה ולשיתופי פעולה כעשייה חברתית. הפרויקטים האלה מביאים לי חשיפה מטורפת, וזה גם מחזק את המותג שבעצמו יש לו מסר חברתי.

ענת רג'ואן:

מעצבת תכשיטים

https://instagram.com/anat_rajwan_jewelry?utm_source=ig_profile_share&igshid=dy5y2jfpoehd

אסור לעצור לרגע. אפילו שזה קשה כי לפעמים את לא במוד, או אין לך זמן. אבל כשכל הזמן את נמצאת שם, מעלה פוסטים באינסטגרם, זה מאפשר לך להתמיד ולהגשים את עצמך. ההמלצה שלי היא להתעלם מרעשי רקע ולפתח עור של פיל.

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל סיפר למשתתפות המפגש על השינויים הגדולים שביצעה החברה בכל הנוגע לסחר מקוון. "לפני שלוש שנים איש לא היה חושב שדואר ישראל הוא שחקן רלוונטי בשוק הסחר המקוון. כיום ברור לכולם שאנו החוליה החשובה ביותר בשרשרת האספקה. עם 65 מיליון חבילות שחילקנו ב-2018 ו-45 מיליון ביקורים בסניפים, מערך ריטייל רחב יותר מכל הבנקים יחד, וצי הרכב הגדול בישראל, אנו הפלטפורמה הטובה ביותר לסחר המקוון. אנו מציעים כיום את סל הפתרונות הרחב ביותר בתחום היבוא והיצוא לעסקים קטנים המוכרים ברשת, לרבות שרשרת לוגיסטית יעילה, טכנולוגיה ומידע רחב, מעקב ובקרה ומנהלי לקוחות אישיים, ומספקים מגוון פתרונות Last Mile עם 1,300 נקודות ברחבי הארץ ועוד.

הידע הרחב שיש לנו בתחום, וההיכרות עם הרגולציה המקומית והגלובלית מאפשרים לנו להציע ללקוחות העסקיים ובמיוחד לעסקים קטנים מגוון פתרונות שילוח וקשרים עם הפלטפורמות הגדולות גם בעולם וקשר עם מאות מינהלי דואר ברחבי העולם. ב-2020 נפתח גם מחסנים לוגיסטיים במודיעין שיאפשרו לנו להציע פתרון אחסון לעסקים קטנים ובינוניים ולקצר משמעותית את זמני המסירה בתוך הארץ ובעולם". הוא סיפר.

דואר ישראלדני גולדשטייןיזמיותמרכז סחר מקוון