מהי החזייה הנכונה והתזונה הבריאה לעוסקות בספורט

החלטת שגם את רוצה להיות חלק מטרנד "הספורט"? גם את רוצה לרוץ בשבת בבוקר בפארק הירקון עם מאות הספורטאים האחרים? נהדר. קנית והשקעת במכנסים וגופית ריצה צבעוניים שכל השכנים והחברים ידעו. יש מצב שהשקעת גם בנעלים ריצה מקצועיות (להבדיל מנעלי ספורט ללכת בקניון אחרי הצהרים), אבל מה עם החזייה? אני רואה נשים רצות עם חזיית היומיום שלהן, כשהחזה קופץ עוד יותר מהן. אז בואו נעשה סדר בנושא.

חזיות ספורט – חובה!

חזיית התחרה נועדה ללבישה ביומיום. לספורט אתן חייבות חזיית ספורט טובה, מותאמת נכון למידותיך, ותומכת במה שאלוהים נתן לך. חזייה היא מבחינת מאסט במלתחת אביזרי הספורט. כי לרוץ עם כל גופית טריקו אפשר, אבל לרוץ עם כל חזייה ממש לא. חשוב לזכור כי שרירי החזה הם שרירים עם מגבלה ליכולות האלסטיות שלהם. כלומר, כמו גומי כשמותחים אותו מעבר לגבולות שלו, הופך בסופו של עניין למדולל ורפוי, כך גם שרירי החזה. ולכן אם את רוצה את החזה שלך לא נפול אלא עומד וזקוף יש לשמור עליו ולמנוע מתיחת יתר. בכללי – חזה גדול הוא כבד ולא הכי נוח בריצה וראוי שיהיה ארוז ושמור באריזה הנכונה. אני ממליצה גם לבעלות החזה הקטן לרוץ עם חזייה תומכת כי שרירים הם שרירים, והגרביטציה גדולה עלינו. ואם את חתיכה עם בטן שטוחה עם ריבועים, זה הזמן להראות אותם ולרוץ  רק עם חזיית ריצה. 

מה צריך לבדוק כשקונים חזיית ספורט! שהיא במידה הנכונה ומתאימה לך. שהיא מחזיקה את החזה טוב. אם נדמה לך שההרגשה היא של "קצת צפוף" סימן שאת במקום הנכון. מדדי את החזייה וקפצי מול המראה. ראי שהחזה ארוז טוב בתוך הקאפ ולא מתנדנד לכל צד. אפרופו קאפ – אני מעדיפה חזיות ספורט שחצויות באמצע לשנים, קאפ לכל ציץ. (יש כאלה שמעדיפות חזיות בו נארז החזה בחבילה אחת). בדקי שהחזייה מבד מנדף זיעה, שאין תפרים שעשויים להציק לך במהלך הריצה ולייצר שפשפת בזרועות והכתפיות. בדקי אם את מצליחה לסגור את החזייה. לפעמים ממש קשה לסגור כמו חזייה רגילה ולכן יש לסובב את החזייה קדימה, לרכוס אותה, ואז לסובב חזרה לאחור ולהשחיל את הזרועות בכתפיות. מדדי עוד בחנות את חולצת/גופיית הספורט מעל החזייה וראי איך זה מתקבל ביחד. עוד קפיצה מול הראי לוודא שהכול במקום. ולא פחות חשוב – לא לשכוח שהחזייה תהייה גם יפה. 

 

על איזו חזייה אני ממליצה? כמו התשובה שאני עונה כשמתייעצים איתי לגבי איזה נעלי ספורט לקנות. ניסוי וטעייה. מה שנכון ומתאים לך. בתקופה האחרונה התחלתי לרוץ עם חזיית הספורט החדשה של "טריומף" Triaction שמתאימה לכל סוגי הספורט. 133 שנים של ידע מקצועי וניסיון של חברת טריומף העולמית השיקו מוצר נהדר. החזייה ממש יפה, צבעונית, רעננה וצעירה. היא נוחה לרכיסה מאחור כמו חזייה רגילה, היא נעימה על הגוף ואורזת את הסחורה נהדר. מתאימה לכל גודל חזה 70-90 B-E וגם בעלות החזה הקטן יותר תמצאנה מענה ותמיכה טובה. להשיג בחנויות המותג.

  

בנוסף אני משתמשת גם בחזיות של המותג "שוק-אובזרבר" אותן ניתן למצוא ב"זאזא", החזיות של "ליה לונדון" מושלמות לבעלות חזה גדול, והחזיות הספורט של "שנטל" אותן תמצאו ב "ז'ק קובה" שהן מושלמות לכל גודל. ריצה נעימה.

 

תזונה נכונה בספורט

אחת הטעויות הנפוצות היא שמרזים מריצה. טעות נוספת היא לחשוב שאם רצתי בבקר, אזי יש לי תירוץ מושלם "לתקוע" ארוחה. מגיע לי לא? תנו לי בבקשה לשבור מוסכמה: הריצה מחטבת, אוספת את הגוף ועושה נהדר גם לנשמה, אבל לא מרזה. מרזים רק אם סותמים את הפה, או יותר נכון מסתכלים על מה נכנס לפה.

קחו דוגמה נהדרת לטעות נפוצה אצל ספורטאים בעיקר מתחילים. מכירים את ה"ג'ל"? זו קפסולה אטומה הרמטית שמכילה נוזל מלא בסוכר וכימיקלים שנועד לתת בוסט לגוף ואנרגיה כדי שנוכל להמשיך בפעילות הספורטיבית. מושלם בתחרויות, מושלם במרתון. בדרך כלל לוקחים ג'ל כל 45 דקות. בתחילת דרכי צרכתי הרבה "ג'לים", גם באימונים ובעיקר בתחרויות. כמות הסוכר והכימיקלים שנכנסה לי לגוף הביאה אותי לחפש תחליף. התמרים. תמיד אצלי בפריזר נמצאת קופסת מג'הולים גדולים והם איתי בכל אימון. למה בפריזר? כי התמר עשיר בסוכר ולכן הוא לא קופא במקפיא. התמר הוא ספק אנרגיה טבעי וללא תוספת סוכר לגוף. מכיל מינרלים, אשלגן, מגנזיום, סידן וסיבים תזונתיים. כדי לגוון אני נוהגת לשים בשקית גם שקדים אגוזים וצימוקים. וזה טוב לריצה, לרכיבה (מינימום 50 ק"מ) וגם אחרי לשחייה.

והנה בא לציון גואל. חברת החטיפים FREE השיקה בימים אלה כאילו במיוחד בשבילי חטיפי אנרגיה המבוססים רק על תמרים. 6 טעמים שונים: עם תוספת של אגוזים ושברי קקאו, והשני חטיף תמרים וקוקוס, אגוזי קשיו או בוטנים. 70% תמרים ו-30% תוספות אגוזים. ללא תוספות סוכר, ללא גלוטן, ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל – בטעם מושלם ועושר של טעמים ורכיבים תזונתיים חיוניים. השילוב של תמרים עם אגוזים שעשירים בחומצות שומן בלתי רוויות, באשלגן ובאבץ מהווים שידוך מושלם בחטיף אחד קטן. אגב, אגוזי הקשיו, הלוז והבוטנים עברו בישול וקלייה בתהליך המשמר את הערך התזונתי הגבוה של המוצר. מה הבעיה, שזה נורא טעים.

מעבר לאנרגיה בפעילות ספורטיבית, החטיף משמש אותי לנשנוש טעים, לממתק טבעי ובריא בשעות משבר, ויש הרבה כאלה. 100 קלוריות לחטיף.

מחיר: 14.90-19.90 ש"ח לאריזת של 5 יחידות. וכמו שאומרים ב-FREE, תבחרי את מה שנכון לך, וכל מה שנכנס לגוף נחשב. והם צודקים. בתיאבון, 

ניתן למצוא בכל חנויות הטבע הספורט ורשתות המזון והשיווק הנבחרות.

ולסיכום,

צאו מהכורסה, צאו החוצה, לכו, רוצו אבל תזיזו את עצמכן. אם בריצה אז בבקשה עם חזייה תואמת, וחטיף אנרגיה של תמרים בפאוץ'. דרך צלחה ואל תודו לי.

freeחזיותחזית ספורטחטיפי אנרגיהחטיפי התמריםטריומףספורט