גם אחרי ט"ו באב – בילויים שלא כדאי לפספס

הסרט הקוריאני "הפרזיטים"

ב-15.8.18 יעלה על האקרנים הסרט "הפרזיטים" שאני ממליצה לאנשים עם ראש פתוח שאוהבים טוויסט בעלילה. קודם כל מדובר בסרט מדרום קוראה ולוקח 5 דקות להתרגל לשפה, שעבורי דווקא הייתה מאד נעימה לאוזן. בכניסה חולקו פליירים שביקשו מהצופים לא לעשות ספוילרים לסרט, כלומר לא לספר על מה הסרט. כדי שהצופים החדשים יהנו מכל פיתול של הסיפור ויחוו את ההפתעות שמצפות להן. ומי מבקש את זה?? הבמאי בונג ג'ון הו, הוא ולא אחר.

בונג גון הו מרשה לנו העיתונאים לספר רק שמדובר במשפחה שלא מצליחה לקיים את עצמה וחיה בעוני רב אבל ביחסים מעולים ובאופטימיות. אבא שפוטר מכל משרה שניסה, האם שהייתה אלופה אולימפית ולא מצליחה למנף את ההצלחה, ושני ילדים מתבגרים, בן ובת. ובעזרת חבר מצליח הבן למצוא עבודה כמורה לאנגלית תוך שהוא מזייף מסמכים המעידים כאילו סיים אוניברסיטאות, לבת עשירים של משפחה מתעשרת ומשועממת. הבן מצליח לשלב גם את אחותו במשפחה כיועצת חינוכית מתחזה ומפה העלילה לא מפסיקה להפתיע.

זהו סרט הכי לא מיין-סטרים שאתם מצפים לו. דרמה טרגית- קומית עם מסר חברתי חזק שהבמאי מנסה להעביר, על אנשים שונים מרקעים שונים שלא יגשרו על הפער בין המעמדות. בימים אלה שבהם הקיטוב הכלכלי גדול, חלקים גדולים באוכלוסיית העולם חשים יותר ויותר ייאוש, יש פיתוי גדול להאשים את האחרים ולחפש פתרונות קלים וחד צדדים. קבוצה אחת דוחקת את השנייה עד הקצה, הקבוצה הדחויה הופכת פרזיטית שלא מרצון. אלה לא פרזיטים רעים אלא אנשים שהמציאות לא משאירה להם הרבה ברירות. הסרט מצחיק, הסיטואציות מבדחות עד מאד, שנונות, עם ביקורת החברתית נוקבת וקשה המעוררת מחשבה. אותי הסרט לא עזב כמה ימים.

הבמאי בונג ג'ון-הו מעורר תמיד בסרטיו שאלות חברתיות, על מוסדות וארגונים, על חוסר שוויון חברתי ועל בעיות סביבה בוערות, כל זאת בתערובת מיוחדת של הומור, רגש ומתח. מבחינה זו "פרזיטים" הוא המשך טיפוסי ליצירתו וגם מרקיע למחוזות יצירתיים חדשים.

הסרט זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן 2019

להלן לינק לצפייה בטריילר https://youtu.be/Wuqx5iL0u1Q

הפרזיטים בסינמטק תל אביב ובאולמות הקולנוע.

 

פנטום האופרה 

זה אירוע חד פעמי שלא קורה כל יום. להביא את כל הצוות והתפאורה של פנטום האופרה הוא משימה ממש לא פשוטה לוגיסטית, ולקח כמה שנים למפיק משה יוסף להצליח במשימה. ועכשיו זה קורה עם מופעים נוספים היות וכל הכרטיסים למופעים המתוכננים נמכרו בשניות. 

בין התאריכים 2.9.19-7.9.19 יערכו עוד 8 מופעים נוספים ואם תשאלו את דעתי, עכשיו רוצו לקנות כרטיסים. ולאלה שראו את המופע, דעו לכם שהוא בדיוק, אחד לאחד כמו המופע שראיתם בניו יורק או לונדון, אם אותם הצוותים, עם אותה התפאורה ואפילו עם אותה השנדלייר המפורסמת.

 

פנטום האופרה מבוסס על רומן גותי המתרחש בבית האופרה המלכותית בפריז ומספרת על אהבתו הטרגית של הפנטום שהוא גאון מוזיקלי עם מראה מעוות, המאוהב בזמרת אופרה צעירה. למעלה מ- 100 זמרים ושחקנים, 8 קונטיינרים של ציוד ותפאורה, המחזמר זכה ליותר ל-70 פרסי תאטרון חשובים, 7 פרסי טוני בברודווי, 4 פרסי אוליביה בווסט אנד ועוד. הועלה לראשונה ב-1986 בלונדון ורץ בעולם זה 32 שנה. רווחיו מוערכים בלמעלה מ-5.6 מיליארד דולר. 

 

 

מחירים הכרטיסים המל מ-199-699 ש"ח. לרכישת כרטיסים בקופות בבית האופרה בהיכל אומנויות הבמה בת"א או דרך האתר 2207*

פנטום האופרה בבית האופרה היכל אומנויות הבימה