גלית גוטמן חושבת שדוגמנית צריכה להיות צעירה ורזה

איך תגיבי אם תוזמני לאודישן להיות דוגמנית למותג הלבשה תחתונה מוביל כאשר לא המשקל, הגיל, צבע עור או הדת שלך יהיו תנאי לקבלה? הדגש הוא על האישיות שלך והאופן בו את אוהבת ומקבלת את עצמך. זה בדיוק מה שעשה המותג "ליה לונדון", מותג מוביל הלבשה תחתונה.

יפעת דה-לרנה מנכ"לית מותג ההלבשה התחתונה "ליה לונדון" בשיתוף איש היח"צ והשיווק גולן נהרדעא, הגו ביחד רעיון שישבור מוסכמות. דרך הרשתות החברתיות, הם פנו לקהל רחב של נשים והזמינו אותן לאודישנים. 11 הנשים שתבחרנה יצולמו לקמפיין הלבשה תחתונה, התחום החושפני ביותר בעולם האופנה. המותג לא חיפש מידות והיקפים, אלא נשים עם ערך מוסף, ערכים, כריזמה, כאלה שאוהבות את הגוף שלהן בכל מצב, נשים חזקות שיודעות לשדר את החוזק מבפנים ומבחוץ.

הוזמנתי ליום האודישנים שהתקיים בסטודיו בתל אביב. אני מאמינה שלרבות מאיתנו יש חלום קטן להיות דוגמנית אפילו ליום אחד. שיסרקו, יאפרו וילבישו, ואור הזרקורים יהיה כולו מכוון אליי. ואם אפשר גם פוסטר קטן על בניין באיילון, דיינו. למרות זאת, דווקא משום שמדובר בהלבשה תחתונה שיערתי שלא יגיעו כל כך הרבה נשים. לא קל לחשוף את עצמך, בטח כשאת מצולמת חצי עירומה, אם את לא במידות "המושלמות" כפי שהתעשייה מכתיבה. להפתעתי, הגיעו המוני נשים ומכל צבעי הקשת. צעירות, וותיקות, רזות ומלאות. הדבר המפתיע ביותר עבורי היה שהגיעו גם בחורות דתיות, ולא מעט. גם אחרי שהסבירו לאותן נשים דתיות שהקמפיין הוא בחזייה ותחתונים ושהצילומים יפורסמו בכל הארץ – הן לא נסוגו.

לרגע שלא תחשבו שהיה פה ניסיון לחסוך מתוך היבט כלכלי. "ליה לונדון "הוא מותג הלבשה תחתונה בינלאומי שבסיסו בלונדון ושם מצטלמים הקמפיינים של כל הקולקציות. קל היה יותר להשתמש בתמונות המוכנות. אך הקמפיין הנוכחי בישראל שם את המותג כמוביל דעה החותר לשינוי. מנהלי המותג מבינים שלכל אישה מבנה גוף שונה וצרכים ייחודיים ולכן מתמקדים בפריטים בהתאמה אישית, מקצועית, במידה ובגזרה המדויקת למבנה הגוף. חזיות, חזיות ספורט, מחטבים וגם בגדי ים. בתחילת הדרך של המותג הוא היה מזוהה רק עם מידות גדולות. כיום, קשת המידות רחבה ומותאמת גם למידות קטנות יותר. המוצרים מיוצרים מבדים איכותיים, נושמים וברמה הגבוהה ביותר.

אז תעשו כבוד ל-11 השגרירות שנבחרו. וכמו שאמרה נ. ברזילי על במת האירוויזיון: "Thank you for choosing different, for celebrating diversity".

נטלי רוט, 36 היא אם ל5. 4 בנות ובן. בעקבות הבנות שלה שכל היום באינסטגרם ומשקיעות זמן ואנרגיה בחיצוניות, נטלי מנסה לשקף להן שאידיאל היופי הוא רחב ומקיף המון צורות. לראיה, הנה אמא שלהן הפכה דוגמנית בגיל 36 ולא במידות 60-90-60. נטלי מפתחת שיח משפחתי חדש על מודל היופי ועל זוויות ראיה חדשות לדור הצעיר.

איסלם סעאפין בת 29 נולדה ביפו וחיה בת"א. מעידה על עצמה שהיא שלמה עם הגוף שלה. להצהרתה, מלאה יותר או מלאה פחות זה לא משנה. מפה דרכה רק מתחילה.

 

ויקה בת 57, אוטוטו סבתא, לפני 4 חודשים תרמה כליה לחברה טובה וליבה התמלא אושר מהשתפרות מצבה הבריאותי של חברתה. מיקה מבקשת לשדר שכל אחת יכולה לאהוב את עצמה בכל גיל ובכל משקל.

טל שרעבי 29, סיימה לימודי קולנוע ותרבות ומשתתפת בקמפיין הנוכחי מתוך שליחות אישית לשנות את הדימוי של גוף האישה. בתור מי שחוותה מבטים ואמירות לא נעימות בחנויות הבגדים בגלל משקל או חזה גדול, היא קוראת תיגר ויודעת שהיא לא לבד במאבק.

לי קיזל 35 היא עו"ד בהשכלתה, פעילה חברתית ועוסקת בחינוך. מאמינה בקמפיין של נשים אמיתיות ומזדהה עם המותג שנתן במה לנשים במשקלים שונים להראות פנים חדשות של נשיות, יופי וסקסיות.

מעיין פרידברג 31 היא עו"ד.  כבחורה עם חזה גדול, אך טבעי היה לה לבוא ולהשתתף בקמפיין "המבורך" לדבריה. בתחום ההלבשה התחתונה נעים יותר לראות נשים כמוני, ולהזדהות, גם אם הן רזות יותר, או מלאות פחות. לכולן יש מקום.

ליאת סנטו אם ל-5 מצופית. ליאת מספרת שמאז ומתמיד היה לה חזה גדול והיא התקשתה למצוא בגד ים שיסיר ממנה את המבטים. גם בתחום החזיות חייה לא היו קלים. ב"ליה לונדון" היא מצאה עולם חדש של צבעים, מידות וגזרות. כשקראה על הקמפיין היה לה ברור שהיא חייבת להשתתף. ליאת ממליצה לבתי הספר לאופנה ללמד את הדור החדש של הסטודנטים גם על גזרות במידות גדולות.

נוגה גולדנברג 28 מהנדסת מכונות בתעשייה האווירית. כאשר את רוב זמנה היא מבלה עם מנועי F15 השתתפותה בקמפיין פותחת לה דלת לחוות תחומים חדשים בהם טרם התנסתה. נגה מתריסה כנגד מודל היופי של רשתות האופנה בו מי שלא מתאימה חווה תחושה שמשהו לא בסדר אצלה. ב"ליה לונדון" היא מרגישה שיש לה במה למנעד רחב של מידות, גילאים ונשים, בו הכול יפה, סקסי ונכון. טווח חדש של נורמליות ויופי.

שירלי רחמוט 36, סטארטאפיסטית. שירלי מתאמנת באגרוף, עושה פילאטיס ומתנדבת בSOS לחיות. מאז שהייתה ילדה המשקל הלך לפניה אך מעולם לא היווה בעיה או מקור ללעג. להיפך, המשפחה והחברה נתנו לה את התחושה שהיא הכי יפה והעצימו אותה, דבר שתרם לביטחון העצמי שלה. שירלי רוצה ומאמינה שהיא  מודל לחיקוי של אשה בריאה, מתאמנת, אוהבת את עצמה ולחלוטין מודל יופי.

אנה אגייב, 39, גרושה ואם ל-4 ילדים, עוסקת בחינוך מיוחד בגני ילדים. רואה עצמה כאישה חזקה המגדלת את ארבעת ילדיה לבד ועם הרבה שמחת חיים ואושר. עבורה "אישה עצמתית זו אישה עצמאית, חזקה, העומדת בזכות עצמה עם עצמאות נפשית, חברתית, וכלכלית". 

 

מולי קוטלר, 29 תזונאית הוליסטית עלתה לארץ לפני 7 שנים מלוס אנג'לס ומאובחנת עם מחלה המחלישה את הגפיים ואת כפות הרגליים. מגיל 5 היא נעזרת בתומכים לכפות הרגליים והברכיים. עבורה הקמפיין הוא משימה, להיות הדוגמנית הראשונה עם מגבלה פיזית בישראל. לדעתה "ליה לונדון" מעבירה מסר מדהים וחשוב בחשיפה של מגוון רחב של נשים חכמות, יפות, אטרקטיבות, סקסיות – וכולן מודל של יופי.

כל הכבוד לשגרירות, כל הכבוד ל"ליה לונדון" וכולנו תקווה שהמיזם "ידביק" גם את שאר חברות האופנה הגדולות.

הלבשה תחתונהליה לונדוןנשים אמיתיות