דלתות כניסה נעלמות וגופי תאורה מיוחדים שיגרמו לבית שלכם להיראות "הדשא הירוק של השכן"

גופי התאורה של איתי בר-און

את איתי בר-און פגשתי בשואו-רום החדש שלו בדרום תל אביב ומיד התאהבתי. אני מסירה את הכובע בפני אמנים שמצליחים לייצר משהו חדש יש מאין, עיצובים וחיבורים שטרם ראינו. איתי מוכר בשוק כמי שמייצר חיפויים מבטון ומשלב בהם גופי תאורה ועכשיו הוא מעצב בנוסף גופי תאורה משילוב חומרים מנוגדים שמתחברים מושלם ביחד.

איתי הוא בן למשפחה העוסקת דורות רבים בתחום הבנייה. לאחר שהשתפשף בעבודה פיזית עם אביו בתחום השיפוצים החליט לקדם את הידע שרכש צעד אחד קדימה והחל ללמוד במחלקה לעיצוב תעשייתי ב"שנקר". בעבודת הגמר בסיום הלימודים הציג טכניקה חדשה שפיתח  ששורשה בידע שלו מתחום הבנייה. מדובר היה בחיפוי קיר העשוי מבטון הנראה כ"מכופף" ומדומה להיות חומר רך כמו פלסטלינה. בהמשך שילב את הטכניקה שיצר עם גופי תאורה שנבלעו בתוך הבטון ויצר קולקציה בשם "בטון חופשי". אחרי שנגלה לעולם גופי התאורה הוא לא יכל להפסיק, והצעד הבא במסעו היה יצירה של גופי תאורה מחומרים מעניינים לא פחות מבטון, ובשילובים מרתקים כמו אלומיניום ודלרין, זכוכית ופליז, ועוד. 

  

בימים אלו, בר-און מציג בסטודיו החדש שלו קולקציית תאורה חדשה בעלת 3 סדרות שונות. 

בסדרת Boolean התמקד איתי בשנאי, שאין ספק שהוא החלק "המכוער" של גוף התאורה, והפך אותו לאלמנט עיצובי יפה. איתי השתמש בשנאי כבסיס המשתנה בהתאם לפונקציה אותה גוף התאורה משמש. 

  

 

 

בסדרת Boolean Wall השתמש בר און בגוף צמוד קיר הבנוי מגליל מרכזי שבתוכו מוסתר השנאי הידוע לשמצה. מהגליל המרכזי יוצאות 2 זרועות גליליות קצרות בהן משולבת תאורת ספוט-לד המאפשרת תאורת לד נקודתית וממוקדת אזור. 

בסדרת Duo שולבו חומרים מנוגדים כמו אלומיניום ודלרין כדי לנצל את היתרונות של כל חומר. החיבור יצר ניגודים מעניינים בין הברק של האלומיניום ובין גימור המט השחור הייחודי של הדלרין. רכיבים אלו מאפשרים חוזק מבני ועמידות לאורך זמן. גופי תאורה אלו מתאימים לנורת ספוט ומייצרים אור חזק וממוקד כלפי מטה. הסדרה מגיעה ב-2 גדלים וב-3 צבעים: כחול, שחור וכתום. 

 

סדרת Flashlight מעוצבת בזכוכית ובפליז. צינור הפליז עובר דרך צינור הזכוכית, כך שהברק שלו מועצם על-ידי המעטפת השקופה. בסדרה זו ישנם גופים ארוכים וצרים, או קצרים יותר ורחבים, כך שניתן לשלב מספר גופים בהתאם לצורך אליו הם מיועדים. חלק מהגופים בסדרה עברו התזת חול בחלקם התחתון כדי להדגיש את פתח יציאת האור. גופי התאורה הללו כוללים תאורת לד ומגיעים ב-2 עוצמות: 3 וואט ו-6 וואט. 

 

בארץ, בר-און משתף פעולה עם מיטב חברות התאורה המובילות כמו: יאיר דורם, תומס, אסתי אור ועוד. במקביל עובד בשיתוף פעולה  עם חברת ANNSACKS האמריקאית שהיא חברת בת של הענקית KOHLER, דרכה הוא מפיץ את חיפויי הבטון ל-17 מדינות ברחבי ארה"ב.

טווח מחירי הקולקציות התאורה השונות נע בין 1,800 ₪ – 6450 ₪.

https://www.itaibaron.com/  סטודיו איתי בר-און, הפלך 4, תל אביב

 

דלתות נעלמות של חברת "רשפים" – חיפויים של דלתות וקירות מאותו החומר 

את חברת הדלתות "רשפים" אין צורך להציג היות והיא שולטת בתחום הדלתות מזה 35 שנה. הפעם החברה מציגה פטנט חדש ובלעדי, המיובא מגרמניה לחיפויי דלתות הכניסה וחזית הבית. לחיפוי החדש קוראים "סלייט-לייט" ומדובר באריחים גמישים ודקיקים במיוחד המופקים מאבן טבעית. חומר מיוחד מודבק לאבן ומסיר ממנה את השכבה החיצונית הדקה המהווה את הבסיס לחיפוי. האפשרויות מגוונות ועשירות היות ומדובר ב-6 סוגי אבן וב-46 סוגים וגוונים שונים. בדרך זו תוכלו לעצב את חזית הבית לפי טעמכם, ובטח שזה לא יראה כמו של השכן ממול. 

החיפויים עמידים ואטומים למים, ובעלי חומר פולימרי ששומר עליהם לאורך זמן. בעיקרון החיפוי מתאים לכל דלת בבית, אבל מושלם לדלתות כניסה. את האפקט האולטימטיבי תוכלו להפיק עם דלתות בקו אפס המותקנות ללא משקוף וצירים הנראים לעין כך שהדלת מיושרת עם הקיר. בעזרת החיפוי של הדלת ושל החזית ניתן לייצר מראה נקי ותחושה של מפתח כניסה גדול ורחב במיוחד.

            

            

החיפויים מתאימים לכמה סגנונות עיצוב: למראה המודרני מתאים שימוש בחיפוי ברזל משולב עם חיפוי קורטן (לוחות מתכת בציפוי מיוחד בעל מראה "חלוד" שלא דורש צביעה). לעיצוב כפרי כדאי להשתמש בחיפוי בעל מראה טבעי של עץ, ואם אתם מעוניינים במראה יפני מינימליסטי של הדלתות ניתן לבחור בחיפוי במראה במבוק, עץ או נצרים. למעשה תוכלו לעצב את הדלתות בשפע של אפשרויות לבחירתכם.

את הדלתות ואת החיפויים ניתן להשיג בסניפי רשפים בכל הארץ. https://www.reshafimdoors.co.il