טופ פייב: 5 מוצרים שכל טבעוני צריך בבית

אם עברתם לתזונה טבעונית, כדאי שתעשו את זה נכון. הנה צעד ראשון בכיוון: וודאו שרשימת הקניות הבאה שלכם כוללת את המוצרים הבאים

קטניות: אין ספק שמדובר במרכיב החשוב ביותר עבור כל טבעוני ותיק או מתחיל. הערך התזונתי של הקטניות הוא גבוה מאוד: הן מכילות חלבון, פחמימות מלאות שמתפרקות לאט, שפע של ויטמינים ומינרלים כמו ברזל, אבץ וסידן (בעיקר שעועית לבנה), סיבים תזונתיים שתורמים לאיזוןהקטניות מצוינות כתוספת לסלט, כתבשיל, בתוך המרק  או אפילו כממרח. הנה כמה דוגמאות לקטניות מומלצות: אפונה, גרגרי חומוס, שעועית על כל גווניה, עדשים בצבעים שונים, פול ירוק ופולי סויה.

דגנים מלאים:  דגנים אלה מכילים בעיקר פחמימות, אבל מהסוג המזין: הן מכילות סיבים תזונתיים, מתפרקות לאט (ולכן משרות שובע לאורך זמן) ורובן מכילות גם ויטמינים ומינרלים. ברשימת הדגנים המומלצים תמצאו למשל: קינואה, גריסים, כוסמת, אורז מלא, בטטה אפויה שיבולת שועל, כוסמין או שיפון.

אגוזים ושקדים: אגוז מלך, פקאן, קשיו, שקדים, לוז, אגוז ברזיל ופיסטוקים: כל אלה מכילים שומנים טובים, מעט חלבון ושפע של מינרלים כגון: מגנזיום, אבץ, אשלגן והשקדים מכילים אפילו סידן.

טופו: אמנם, הטופו הוא חסר טעם, אך מכאן גם יתרונו – הוא יספוג בנדיבות כל רוטב או תבלין, ולכן הוא מתאים להכנת אין ספור מאכלים: החל ממוקפץ ועד לממרחים או להעשרת בלילה של קציצות. וכן, גם שניצל טופו מבחינה תזונתית הטופו עשיר  בחלבון ולכן הוא משמש כתחליף מצוין לבשר.

soom

רוצים מעדן מפנק ללא חלב? יש! SOOM הוא מעדן חדשני המבוסס על טחינה ומגיע בארבעה טעמים שווים: טורטית, שוקולד, נוגט, וחלבה וניל. רק תחליטו אם היום בא לכם אותו כנשנוש או כקינוח

טבעונותמעדן ללא חלבסוםתזונה ללא חלב