המילון המעודכן לטבעות אירוסין

בדור האינסטגרם שהכול בו "שופוני" וכל תמונה חייבת להיות פיצוץ, זה לא מפתיע שדקה אחרי קבלת הצעת הנישואין, עולה תמונה של אצבע עם טבעת, ורצוי שתהיה עם אבן גדולה ומרשימה, אין מה לעשות, אבן עם נוכחות מצטלמת הרבה יותר יפה וטוב!  אז אדוני החתן המיועד, אם אתה רוצה שהחותנת תמשיך להזמין אותך לארוחות הערב המשפחתיות, כדאי להפנים כבר עכשיו שהקארט של פעם כבר לא מספיק ולא משיג את אפקט ה"וואהו". הטבעות של היום הן עם יהלום בגודל של קארט ומעלה. נכון, תנו להם לקנא…

          

פניתי לעודד קאשי, הבעלים והמעצב של תכשיטי "קאשי" בן למשפחה העוסקת בתכשיטנות  ובאמנות עיצוב תכשיטים עוד משנות ה-20, שסיפר כי הרומנטיקה של פעם חוזרת ואין חתונה בלי הצהרה פומבית על אירוסין, ואין אירוסין בלי טבעת, ואין טבעת בלי יהלום. מאד פשוט, שרשרת המזון של עולם היהלומים. לחתן של היום חשוב ש"יראו" את ההשקעה והמחשבה שהוא השקיע ברכישת הטבעת, שידעו כולם שלכלה שלו מגיע הכי טוב  עם הרבה כוונה בלב.

סדר בבלאגן

ביקשתי מעודד שיעשה לי סדר. איזו טבעת הכי חשובה, לאיזו מהן מפנים את מרב ההשקעה הכספית, ובאיזו טבעת ממש לא. 

ובכן, טבעת האירוסין היא הטבעת החשובה ביותר ומהווה הצהרת הכוונות של החתן לאהובתו. פה טמונה ההשקעה הגדולה ביותר ותשומת הלב המרבית. יותר מקארט יהלום, זוכרים נכון?

טבעת הקידושין בחופה, לפי המסורת חייבת להיות חלקה ופשוטה ולעלות פרוטה (בתרגום לימינו 18 ₪ בלבד), כדי לא ליצור איפה ואיפה בין כלה עשירה לכלה ללא אמצעים. לידע כללי, דרושה רק טבעת קידושין אחת לחופה היות ורק הגבר מקדש את הכלה. בעידן המודרני של היום הזוג הטרי רוכש 2 טבעות וגם הכלה מקדשת את בעלה. על פי ההלכה אין חובה לענוד את טבעת הקידושין אחרי החופה.

ולבסוף – טבעת הנישואין בנויה עם רצף של יהלומים המקיפים את האצבע. בדרך כלל טבעת הנישואין מצטרפת לטבעת האירוסין ולפעמים גם עם טבעת הקידושין, בהרמוניה משלימה.

              

 

 מהם הטרנדים החמים בתחום עיצוב טבעות האירוסין?

הגודל כן קובע, מעדכן אותנו עודד, כיום מקובל יהלום הגדול מקראט אחד, המבוקשת ביותר היא אבן עם 3 קארט, כמובן תלוי תקציב וטעמו של כל חתן. העיצוב מודרני נקי ופשוט של אבן מרכזית אחת וסביבה מספר אבנים קטנות. גם חיתוך האבן שומר על קלאסיקה עם אבן עגולה, לאחרונה נוספו עיצובים חדשים של חיתוך היהלום בצורה מרובעת ומלבנית, והמילה האחרונה היא דגם הטיפה, או צורת "קושן" – דוגמה המזכירה כרית, בהם האבן נראית גדולה ומרשימה במיוחד. ואם אתם לא מאמינים לי תסתכלו לגלית גוטמן על האצבע כל יום ששי בתכנית הבוקר.

מבחינת חומרים הטבעות של היום הן מזהב לבן, עם יהלום או כל אבן לבנה. הנועזים, אלה שאוהבים לעשות "דווקא", יבחרו אבן מרכזית צבעונית כמו רובי, אמרלד או ספיר מיוחד. רק לידיעה, אבנים אלה הן לא פחות יקרות מהיהלום, אבל ברור מדובר בהצהרה האומרת אני רוצה לעשות אחרת.

שאלתי איזה צבע זהב הוא הפופולרי ביותר היום בקרב החתנים ובכלל? הלבן! עונה עודד קאשי "ביי פאר". הזהב הצהוב יצא מהאופנה והפך לגוון המיועד לתכשיטים אתניים או לגוון עור מסוים. הזהב הלבן התופס את רוב נפח המכירות, ואחריו הזהב הוורוד בעל גוון ורדרד חיוור בניגוד לזהב האדום של פעם. 

מה לגבי האריזה, אני מקשה על עודד. היא מאד חשובה, הוא עונה. תלוי באפקט הנדרש. קופסה מהודרת עם סרט תתן את הרושם ואת קריאות ההתפעלות, ויש כאלה שמעדיפים דווקא אריזה פשוטה וצנועה בהפוך על הפוך, כדי להגדיל את גורם ההפתעה. רבים לוקחים את הטבעת לטיול המשותף בחו"ל ובוחרים אריזה פשוטה כדי שלא תתפוס תשומת לב מיותרת במזוודה.

אז חברים, אם אתם בעניין, בין אם זה לרכישה ממדף המכירות, ובין אם אתם רוצים לעצב טבעת בלעדית לכלה מיוחדת, שתהיה עדות להצהרת האהבה ביניכם, קבלו המלצה חמה ממני על החנות של עודד קאשי ולכו על הטבעת עם יהלום הטיפה, הכי יפה והכי אלגנטית. לטעמי כמובן.

להשיג: עודד קאשי, תכשיטנות ושעוני יוקרה, כיכר המדינה, ה' באייר 28, תל אביב

 

שעונים ותכשיטים לה ולו

לקראת הולנטיין דיי, תמצאו ברשת "אימפרס" הצעה סופר אטרקטיבית. מבחר של שעונים ותכשיטים לה ולו. לכבוד חג האהבה הרשת מציעה מבחר שעונים של המותגים, קנת קון, אובקו, אן קליין, פייר קרדן, ו-MVMT גם במחירים אטרקרטיביים וגם תקבלו במתנה ארנק של המותג אן קליין.

אם אתם בעלי יכולות בלתי מוגבלות ואין לכם מה לעשות עם סכום של 50,000 ש"ח קבלו המלצה קטנה ממני, לכו על שעון היוקרה של אומגה ספידמסטר ED White בעל קליבר 321 האגדי, הקרוי על שמו של האסטרונאוט האמריקאי אד וייט, שהלך ראשון על הירח כשהוא עונד את הדגם הספציפי הזה. אגב המותג אומגה מלווה את האסטרונאוטים משנת 1968 ועד היום. כך שאם בא לכם להרגיש ולו לרגע אסטרונאוט, לכו על זה. מחיר 52,990 ש"ח בלבד.

 

בנוסף תוכלו לרכוש מתוך קולקציית התכשיטים בעיצובה של הסטייליסטית סנדרה רינגלר, תכשיטי זהב עם יהלומים הכוללים עגילים, טבעות, ושרשראות, במחירים של החל מ-790 ש"ח.

אז נכון שזה מבצע מיוחד לקראת וולנטיין דיי וחל רק בין התאריכים ה-11.2-16.2.20, אבל תמיד תוכלו להיכנס לאחת מחנויות הרשת ולמצוא משהו שיתאים לטעמכם ולכיסכם.

להשיג ברשת חנויות "אימפרס"

שתמיד נאהב, ושיהיה מי שיאהב אותנו.

 

אומגהאימפרסולנטיין דייטבעות אירוסיןעודד קאשיעיצוב תכשיטי יוקרהשעונים לה ולו