נחשף המסר האחרון של קרוליין פלאק: "אני לא יכולה להמשיך להסתתר"

מאז שבת בריטניה ממשיכה להתעסק בשאלה מה היו הנסיבות שהובילו להתאבדותה של מנחת הטלוויזיה קרוליין פלאק. כעת שחררו הוריה לתקשורת את המסר האחרון שכתבה בתם – פוסט שהיא תכננה להעלות לרשתות החברתיות אבל בסופו של דבר החליטה שלא לפרסם, בעקבות ההמלצות של עורכי דינה וקרוביה.

כידוע, פלאק נמצאה ללא רוח חיים בביתה, והיא בת 40. ההתאבדות של פלאק הגיעה לאחר שבועות קשים, מאז שנעצרה באשמת תקיפת בן זוגה, לואיס ברטון. מאותו רגע, פלאק מצאה את עצמה מטרה לחיצי התקשורת, ובראשם ה-SUN הידוע לשמצה, שירדו לחייה. אלו גרמו לפלאק להחליט שהיא מורידה פרופיל (ולכן היא גם התפטרה מהגשת התוכנית Love island), אך ללא הועיל. הצהובונים המשיכו להתייחס אליה כאל "משוגעת" ומצבה הנפשי המשיך להדרדר. על פי הדיווחים האחרונים, ההחלטה של פרקליטות המדינה להגיש נגדה תביעה והידיעה שכתוצאה מכך יפורסמו תמונות וקטעי וידאו מליל המעצר, בוודאי לא הועילו ואולי אף תרמו להחלטה של פלאק ליטול את חייה.

אתמול החליטו ההורים של פלאק לשחרר פוסט שהיא כתבה ימים ספורים לפני מותה, אך לא פרסמה: "עבור הרבה אנשים, להיעצר בגין תקיפה זו דרך קיצונית להתעוררות רוחנית כלשהי, אבל מבחינתי זה כבר נורמלי", כתבה פלאק. "לחצתי על כפתור הנודניק בגלל לחצים רבים בחיי – כל חיי. עברתי הרבה ביוש וקיבלתי חוות דעת רעילות על חיי במשך למעלה מעשר שנים, ובכל זאת תמיד אמרתי לעצמי שזה חלק מהעבודה שלי. אז אין תלונות".

פלאק הוסיפה "הבעיה עם טאטוא הדברים מתחת לשטיח היא שהם עדיין שם ויום אחד מישהו ירים את השטיח הזה וכל מה שאת תרגישי זה בושה ומבוכה. ב- 12 בדצמבר 2019 נעצרתי בגין תקיפת החבר שלי. תוך 24 שעות כל עולמי ועתידי נשמטו מתחת לרגלי וכל הקירות שבניתי מסביבי במשך כל כך הרבה זמן קרסו. פתאום אני על במה מסוג אחר וכולם צופים בזמן שזה קורה.

"תמיד לקחתי אחריות על מה שקרה בלילה ההוא. אפילו באותו הלילה", הודתה פלאק. "אבל האמת היא שזו הייתה תאונה. אני סובלת מהתמוטטות רגשית הרבה מאוד זמן. אבל אני לא מתעללת. היה לנו ויכוח ותאונה קרתה. תאונה. הדם שמישהו מכר לעיתון היה הדם שלי וזה היה משהו מאוד עצוב ואישי מאוד.

"הסיבה שאני מדברת היום היא בגלל שהמשפחה שלי לא יכולה לשאת את זה יותר. איבדתי את העבודה שלי. את הבית שלי. את היכולת שלי לדבר. והאמת נלקחה מהידיים שלי ומשמשת כבידור. אני לא יכולה להמשיך להסתתר כל יום ושאומרים לי לא לומר או לדבר עם אף אחד. אני כל כך מצטערת על מה שגרמתי למשפחה שלי ועל מה שהחברים שלי נאלצו לעבור. אני לא חושבת על 'איך אני אחזיר את הקריירה שלי'. אני חושבת על איך אני אחזיר את חיי ואת משפחתי. אני לא יכול להגיד יותר מזה".

כמובן שאין פה כוונה להצדיק אלימות מכל סוג שהיא, אבל אין ספק שלתקשורת יש יכולת לעשות דמוניזציה עוד לפני שלב העדויות (אגב, ברטון כבר מזמן הודיע שהוא סולח לפלאק ושהוא לא מגיש תלונה נגדה). חייה היו ככל הנראה יכולים להינצל אם התקשורת לא היתה חגה סביבה בציפייה לראות אותה קורסת, אלא מניחה לה לרגע לאסוף את השברים, לקבל את הטיפול המתאים לה (גם אם הוא כולל ניהול כעסים) ולחזור אל קדמת הבמה במצב נפשי יציב יותר. זהו שיעור חשוב לתקשורת הבריטית, ולתקשורת בכלל, אך בספק אם היא תהיה מסוגלת ללמוד מזה משהו. הרי כבר לפני 23 היא גבתה קורבן יקר, את הנסיכה דיאנה, האם דברים השתנו מאז? בספק.  

אלימות בין בני זוגדיכאוןקרוליין פלאקרכילות