"שבוע לפני שהתחתנו קיבלתי ממנו מכות כמו שבחיים לא קיבלתי"

"שבוע לפני שהתחתנו קיבלתי ממנו מכות כמו שבחיים לא קיבלתי. הלב שלי נשבר, אבל לא סיפרתי לאף אחד מה קרה. סלחתי לו כי האמנתי שזה קרה בגלל הלחץ של החתונה. אחרי שהתחתנו הכל היה מושלם כלפי חוץ: הייתי בהריון, על פני השטח הכל היה ורוד אבל בתוך הבית המצב היה נוראי. אחרי שילדתי מרוב פחד הייתי ישנה בחדר עם התינוקת שלי כדי שהוא לא יתעצבן אם בטעות הערתי אותו כשקמתי להאכיל אותה. הוא איים שיחזיר אותי לאמא שלי בשקיות שחורות. פחדתי למות".

האישה שעומדת מאחורי הסיטואציה הנוראית הזו היא שרית קרול, היום אמא לשתי בנות מתבגרות ובעלת חברת השמה וייעוץ בעולם ההייטק. על התקופה הכי קשה בחייה של שרית סיפרה תמר איש שלום, בסרטון שהופק לקידום קווי חירום לנשים שנמצאות בזוגיות אלימה. למרות שמדובר בפיסת חיים שהיא הייתה מעדיפה לשכוח, קרול לא היססה לשתף את הסיפור שלה כדי לנסות לעזור לנשים אחרות שנמצאות במצבה לצאת מחיים של אלימות, ולגרום להן להתקשר לקווי החירום ולבקש עזרה.

קמפיין קווי החירום של און לייף ועמותת לא לאלימות, נולד במטרה לחשוף נשים שנמצאות בקשר אלים לעובדה שיש מתנדבות שיכולות לסייע ופנויות לשיחה 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. המתנדבות בקווי החירום מהוות אוזן קשבת עבור נשים שרוצות לדעת כיצד לפעול, מעוניינות להתייעץ או שאפילו רק רוצות לפרוק את שעל ליבן. מספרו של הקו הוא 6724*.

כשתמר איש שלום שמעה על הקמפיין החשוב היא מיד נרתמה אליו. את הסיפור של שרית קרול היא קראה לפני שהגיעה אל הסט, וכשפגשה אותה דמעה מהתרגשות והתעקשה לשמוע פרטים נוספים מתוך החוויה הקשה שהיא ובנותיה עברו. קווי הדמיון בין השתיים, והעובדה שהן בנות אותו גיל הפכה את העובדה ששרית "מדברת מגרונה של תמר" בסרטון למרגשת אפילו יותר.

"זה בלתי נתפס אבל ככה חייתי 3 שנים", שיתפה שרית, "בבית ילדותי מעולם לא ראיתי אלימות, בטח שלא פיזית. לא ידעתי מה לעשות, הרגשתי אבודה. נכנסתי להריון שני למרות שנטלתי גלולות, ואז זה היכה בי – איך אני יכולה לחיות עם אדם שמכה אותי? הבנתי שלא אהבתי אותו אלא פחדתי ממנו. פחד מוות. אחרי תקופה מסוימת אספתי את כל כוחותיי, התקשרתי למשטרה ומשם הכל היסטוריה. עברתי גירושים מהגיהינום, עברתי לבית הוריי ביום אחד עם שתי בנות, ויצאתי לדרך חדשה. להורים שלי לא היו אמצעים לעזור אבל היה לי מקום לשים בו את הראש במשך שנתיים. לאט לאט, בניתי את עצמי, והתחזקתי".

מלבד תמר איש שלום, התגייסו לקמפיין קווי החירום גם דנה אינטרנשיונל, שירן וקארין סנדל, אמילי עמרוסי, ויאנה בריקסמן, עורכת ומגישה ברדיו כאן-רק"ע כל אחת מהן סיפרה סיפור חיים של אישה אמיתית שחיה עם גבר אלים ומתעלל והצליחה להינצל.

"השנים שחייתי תחת איום מבית היו הקשות בחיי, אבל עשיתי את הלא ייאמן ועזבתי את הגבר שהכה אותי", אומרת שרית קרול בסופו של הסרטון שלה עם תמר, "אם את חיה בזוגיות אלימה או אפילו לא בטוחה – התקשרי עכשיו למספר 6724*  שפועל 24 שעות, 7 ימים שבוע. שם יעזרו לך, יקשיבו ויתנו ייעוץ. אל תישארי לבד".

#לאמשאיריםאףאחתלבדקווי חירום לנשיםשרית קרולתמר איש שלום