השר רפי פרץ שוב התיר את דמה של אשת חינוך

בפורים, יום שני אחה"צ, העלה שר החינוך הזמני רפי פרץ ציוץ נזיפה פומבי במנהלת בית ספר ברחובות, קרן שחל, וצירף לציוץ צילום שלה מחופשת במדי שוטרת ומאחוריה קבוצה של אסירים מחופשים, כאשר לפניו של אחד מסיכת נייר עם פניו של בנימין נתניהו, ראש הממשלה הזמני של ממשלת מעבר, הנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים. בנזיפה צייץ רפי פרץ ״מנהלת בית ספר משמשת דוגמה אישית, לא יכולה להתנהג בצורה כזו. נתניהו הוא ראש ממשלה וצריך להתייחס אליו בצורה מכובדת וממלכתית…״. לצד הצילום צירף שר החינוך הזמני גם צילום של פרופיל הפייסבוק האישי של המנהלת, כדי שחלילה אף אחד לא יוכל לטעות בזהוי. 

אלא שאז הסתבר שבדיוק אותו צילום, כולל צילום המסך של פרופיל הפייסבוק, עלה עוד קודם לכן, בשעה 7:00 בבוקר של אותו יום, בעמוד הפייסבוק הימני-קיצוני של יואב אליאסי, הידוע גם בתור "הצל". כצפוי, הפרסום אצלו גרר מאות תגובות אלימות ומבזות, כגון "לוקות בנפשן זבלות זה החינוך שמעבירים לדור הצעיר מכשפות", "צריך לטהר את מערכת החינוך שלנו מהסתה כזו ומחלאות נטולות ערכים כאלה" ו"בטח שיש תרופה, ששר החינוך יתעורר על עצמו יתחיל לפטר תמטורפים האלה ולגמור להם תקריירות" (כל הטעויות הן במקור).

ואכן, נראה ששר החינוך הזמני קשוב מאוד לתגובות האלימות והמבזות הללו. מבלי מינימום של כבוד למנהלת ואשת חינוך ותיקה, מבלי להרים טלפון לשאול מה קרה, מבלי לערוך בירור, שר החינוך של מדינת ישראל, שאמון על שני מיליון ילדים ומאות אלפי עובדי ועובדות הוראה, ערך למנהלת משפט שדה בטוויטר. אולי ככה זה כשהמקורות שמהם אתה שואב את המידע שלך הוא ראפר. 

נראה שהפעם אליאסי ופרץ נטפלו לאשת החינוך הלא נכונה, שכן בתגובה לפוסטים שלהם עלו מאות הודעות של תלמידים, תלמידים לשעבר, מורים והורים שהללו אותה כאשת חינוך משכמה ומעלה. לדוגמה "אתה מבין שפוסט מטומטם כזה יכול להרוס למישהו את החיים? במקרה הזה כתבת את הפוסט על המנהלת שלי לשעבר. בתור בן אדם שיש לו הרבה ביקורת על ביה"ס, על קרן יש לי רק דברים טובים להגיד – אתה נטפל לבן אדם מדהים. תפסיק לעשות מעצמך צחוק ותמחק את הפוסט המטומטם הזה", ו"אשה מ-ד-ה-י-מ-ה ואשת חינוך עוד יותר מדהימה, שמשרתת את ילדי ונוער רחובות ואת מערכת החינוך כבר עשרות שנים באהבה עצומה. פשוט הזוי לקחת תמונה אחת, להוציא אותה מהקשר ולנסות לעשות שיימינג לאדם שאין לך מושג מי הוא, מה ההקשר של התמונה, ופשוט לפרסם ככה לחצי מיליון העוקבים שלך. חוסר אחריות ותאוות דם".

 

 

בתגובה למשפט השדה האלים והפומבי שנערך לה ברשתות החברתיות ובהשתתפות שר החינוך הזמני, העלתה המנהלת תגובה רגועה ועניינית בפייסבוק, הפגינה דוגמה אישית וממלכתיות מהי והוכיחה שכנראה הרוויחה את ההגנה ואהבה של אוהדיה הרבים ביושר.

זו לא הפעם הראשנה שרפי פרץ חוצה גבול ומנצל את מעמדו כשר חינוך זמני בממשלת מעבר לתקוף ולעשות שיימיניג לאנשי ונשות חינוך בבריונות רשת מסוכנת. להזכירכם, רק לא מזמן הוא עשה את אותו הדבר עם סייעת חינוכית שהורידה צילום של בנימין נתניהו מקיר הגן, גם כן בעקבות פוסט של יואב אליאסי (הצל). בעקבות זאת הסייעת קיבלה כל כך הרבה איומים על חייה וחיי ילדיה, שהיא נאצלה לעזוב את עבודתה ולהסתתר שבוע תמים עם משפחתה, ובעקבות מה שעברה הודיעה שהיא עוזבת את הארץ.

חז"ל אמרו "כל המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים". אבל במקרה הזה, לא מדובר באלימות מטאפורית. בפרט צילום המסך של הפרופיל הוא קריאה להמונים לשלוח איומים. רפי פרץ כבר התיר את דמה של אשת חינוך, והנה עשה זאת שוב.

אם יש משהו חמור יותר מזה ששר החינוך הזמני מנהל משפטי שדה ברשתות החברתיות בלי לערוך בירור הוגן מול אנשי ונשות חינוך שעל שלומם ורווחתם אמון מתוקף תפקידו, זו העבודה שמסתמן שמי שמושך בחוטים שלו כאילו היה מריונטה הוא אדם שבנה קריירה על ליבוי שנאה בקרב קהל מגיבים מתלהם ואלים. רפי פרץ מעיז לעשות שיימינג לאשת חינוך ותיקה, מנהלת בית ספר אהודה על דורות של תלמידות ותלמידים, ולוקח דוגמה אישית מ"הצל", אותו אחד שרק לפני כמה חודשים הדף והפיל אישה הרה, וממגיביו המתלהמים, כמו אחרון הילדים שמנסה בכוח להיות מקובל. 

אז מה הדבר הבא? לעשות לתלמידים שיימינג? להורים? רפי פרץ לא ראוי להיות שר חינוך. אילו היה תלמיד היו כבר מזמן משעים אותו על התנהגותו. אסור לאפשר לו להמשיך עוד דקה לרדוף אנשי ונשות חינוך, לערר את תחושת המוגנות שלהם, של תלמידים ושל הורים, ולהפוך פוסטים מתלהמים למדיניות משרד החינוך. האיש הקיצוני הזה ירד סופית וחגיגית מהפסים.

הצלהרב רפי פרץמשרד החינוך