איך להכין את העסק ליום שאחרי משבר הקורונה? טיפים מאחד ממומחי השיווק הגדולים בישראל

החמ"ל המיוחד של ארגון "להב", ואון לייף בתמיכת בנק הפועלים ממשיך לפעול במרץ  כדי לספק לבעלו/ת עסקים ועצמאים/ות תשובות לכל השאלות שמטרידות אותם. כל יום, החל מהשעה 8:00 בבוקר ועד 19:00 בערב, עונים עשרות מומחים בצ'ט ובדף הפייסבוק של און לייף על שאלות בנושאים של ביטוח לאומי, מיסים, ניהול משברים, ראיית חשבון, דיני חוזים, יעוץ עסקי וביטוחים.

ביום שני האחרון התארח בחמ"ל יוני סער, מבעלי "פרומרקט" המתמחים בפתרונות שיווקיים לעסק, וענה על שאלות של בעלי/ות עסקים שהגיעו לחמ"ל ורצו לדעת כיצד להכין את העסק שלהם לרגע שכולנו נחזור לשגרה. ריכזנו עבורכם כמה מהשאלות הבולטות שהופנו אליו:

היכנסו לחמ"ל עסקים קטנים ועצמאים – ובואו להתייעץ עם המומחים שלנו

 

שאלה: "האם יש טעם לנסות להשקיע בלקבוע פגישות מכירה וירטואליות בתקופה כזו של אי ודאות, או שכדאי להשקיע בלקוחות קיימים? החשש הוא מהתזרים העתידי".

יוני סער עונה:

"אני מאמין שכרגע ההשקעה בלקוחות הקיימים עדיפה מהניסיון להביא חדשים. אני חושב שהמטרה העיקרית היא לוודא שהקיימים יחזו אלינו בתום המשבר. לתחושתי אין חיפוש משמעותי כרגע אחר ספקים חדשים בגלל חוסר הידיעה וגם בגלל מצפון – 'בוא נתמוך במי שהיה איתנו גם בעבר'".

שאלה: "אני וטרינרית, בעלת בלוג וטרינרי ומיזם לייעוץ וטרינרי אונליין. אשמח לשמוע על דרכי שיווק טובות בתקופה הזאת על מנת להגדיל את החשיפה למיזם שלי, ובמיוחד באיזה אפיקי שיווק כדאי להשקיע. ושאלה נוספת- האם זה נכון לצאת עכשיו במבצעים והנחות?

יוני סער עונה:

"אני לא מאמין כרגע במבצעים ובהנחות. לתחושתי, אנשים עכשיו ילכו לוטרינר לצורך מיידי או יצרכו תוכן חינמי. ההזדמנות הגדולה בתקופה הזאת היא לדעתי אספקת תוכן חינמי שיחבר את הגולשים אלייך ויאפשר להנות מההכנסות בשלב מאוחר יותר בתום המשבר. זו תקופה מצוינת ליצירת הרגלים חדשים".

שאלה: "אני מאמינה שרוב הכנסים הגדולים יהפכו לווירטואליים, ושתערוכות אשר מכנסות אלפי אנשים לא יקרו בעתיד הקרוב. מה שאומר לגביי – כמעצבת, שאצטרך לפנות להרבה יותר סקטורים וכבר לא להתמקד באירועים, ובמיוחד לא באירועי קורפורייט. אשמח לקבל כל עצה או כיוונים שלא חשבתי עליהם".

יוני סער עונה:

"ללא ספק עולם הכנסים הבינלאומיים חטף מכה קשה. אני מאמין שהם יהיו האחרונים לחזור לצערי, אבל מהצד השני אני חושב שעולם האירועים הפרטיים יתפוצץ בגדול ברגע שיהיה מותר לחזור להתכנסויות המוניות. אני חושב שהעולם הפרטי בתחום האירועים הוא כרגע המתכונת הנכונה. כיוון נוסף הוא עיצוב לבתים. לדעתי כשאנשים יצאו מהמשבר, למי שיצא עם חסכונות שלא נפתחו, יהיה רצון להתחדש בבית. לרענן את המקום שהיינו בו כל כך הרבה זמן בדלתות סגורות".

שאלה: אני פסיכולוגית עצמאית, מאז הקורונה יש ירידה משמעותית בעבודתי. אני עסוקה בהתמודדות היום יומית עם השינויים בכל יום. האם יש משהו שאני יכולה לעשות בקשר ליום שאחרי? אני מתקשה לראות מבעד לערפל. הציבור אמנם יהיה זקוק לעזרה, אך גם ללא יכולות למימון שירותים פרטיים".

יוני סער עונה:

"אני חושב שזה זמן טוב לבנות את המותג שלך ואת הנוכחות שלך ברשתות. אולי ללכת על ייעוץ וידאו חינם או בתשלום מוקטן ללקוחות או ייעוץ פסיכולוגי מהיר בזום".

שאלה: "אני עצמאית, יש לי קליניקה של טיפול באמנות. כרגע אני מצליחה לשמור על חלק מהלקוחות בעזרת זום. אחת מהשאלות שעולות ברשת היא האם הטיפולים צריכים להיות במחיר מוזל בזום. המלצות?"

יוני סער עונה:

"התחושה האישית שלי כצרכן היא כי המחיר לפגישת זום צריך להיות נמוך מהמחיר לפגישה פנים אל פנים. במיוחד כאשר ההליך הטיפולי הוא עמוק ומשמעותי וגבולות הזום מאפשרות רק חלק מהטיפול או טיפול בצורה הרבה יותר עצמאית אצל הלקוח. אני חושב שאולי צריך להציג את זה כמחיר מיוחד לתקופת הקורונה כי לכולם קשה ולא להגדיר זאת כמחיר נמוך לזום. אנחנו צריכים לתת תחושה כי המוצר טוב אך מהצד השני לפתות אנשים להגיע. מחיר מיוחד בהתחשב במצב הקורונה נשמע לי כמו קידום מכירות ראוי למוצר שהוא לא מושלם".

שאלה: "מה לדעתך הדרך הכי טובה לשמר קשר עם לקוחות או לקוחות פוטנציאליים בזמן המשבר?"

יוני סער עונה:

"תלוי באיזה תחום. למשל – אתה יכול להפוך להיות ספק התוכן המקצועי שלהם כרגע ולדוור חומר מקצועי חינמי לכולם. אבל, מהניסיון שלי, כל לקוח שהתקשרתי רק לשאול בשלומו היה מאושר ומלא הערכה".

שאלה: "אני מאד מתחברת עם המחשבה לתכנן ליום שאחרי. השאלה שלי היא האם לנסות מראש לקחת בחשבון פקטורים שייפגעו בעקבות ההקפאה הזו במשק, או שכדאי לתכנן כאילו ממשיכים מאיפה שהפסקנו, ולתת לדברים לקרות מעצמם. אני במיוחד מתייחסת להגשת הצעות לפרוייקטים/ מיזמים חדשים".

יוני סער עונה:

"אני מאמין שתחומים שלמים יפגעו או ייעלמו או יתניעו מאוחר יותר. למשל – ההימור שלי הוא שתחום התיירות יתאושש ויחזור בשלב מאוחר מאוד. ברור שכדאי לנצל את הזמן לחשבון נפש, תיקון העסק ובנייתו בצורה רזה יותר. בכל מקרה לא נחזור ל 100%. אני מאמין שצריך כבר היום לתכנן כיצד חוזרים לעבוד רזים יותר וצנועים יותר ועם רמת הוצאות נמוכה יותר".

שאלה: "מה אפשר לעשות כשהלקוחות שלך לא מספיק דיגיטליים? אני מנסה להמשיך להעביר הדרכות קצרות בכלים און ליין אבל אין מספיק היענות".

יוני סער עונה:

"למה לא לעבור לטלפון? שיחות טלפוניות, אחד על אחד טלפוני? אני מאמין שאנשים רוצים כרגע מגע ויחס אישי. טלפוניה יכולה לעבוד לא רע בכלל לטעמי".

 

***

 

אלו ימים קשים במיוחד לנשים במעגל האלימות. נשים וילדים שההסתגרות בבית עם בעל או אבא מכה קשה להם שבעתיים. מרגישה שאת צריכה סיוע? אזן קשבת? התקשרי 6724* קו החירום של ל.א לאלימות ואון לייף  24/7 בכל השפות. אנונימיות מובטחת. 

חמ"ל לעסקים קטנים ועצמאיםיוני סערמשבר הקורונה