5 דרכים להתחבר לקולינריה מודעת

קולינריה מקיימת או קולינריה מודעת היא בעצם אורח חיים שלכולנו יש. אנחנו אוכלים טוב, רוצים לאכול נכון, וגם לשים לב לאיך שהאוכל שלנו והבחירות שלנו משפיעות עלינו, על הסביבה הקרובה וגם הרחוקה שלנו. לאכול היום ולחשוב על מחר. נורא פשוט.

 

  1. הכירו את הצמבו"ז

צמצום בזבוז מזון הוא האיט וורד. נסו להשתמש בכל המזון שקניתם לאכילה – מחלקי הירקות שתמיד זורקים אפשר להכין אוכל: פסטו מעלי גזר, ציר ירקות מקליפות הירקות שקילפתם, מטבוחה מעגבניות שראו ימים יותר טובים.

  1. קנו ירקות אצל החקלאי

החליפו קניה אחת (או שתיים) בחודש אצל הירקן או בסופר, וקפצו לשוק מקומי או לחקלאי קרוב, וקנו מהם את הירקות – אלה שנקטפו ממש עכשיו או לפני כמה שעות ועדיין אפשר לנגב את הטל הקריר. זה טרי, זה טעים, זה מעודד את החקלאות המקומית, וזה גם יעשה לכם טוב בגוף ובלב.

  1. הכירו את SOOM

סדרת המעדנים ללא חלב על בסיס טחינה תפתח לכם את החך וגם תעזור להפחית את צריכה החלב, אם זו הכוונה שלכם. רק תבחרו את הטעם: חלבה וניל, נוגט, שוקולד או עם טורטית.

 

  1. עזבו את הפלסטיקים

גם במשלוח וגם במסיבות כיתה וגם בכלל בבית – נסו להשתמש בכמה שפחות פלסטיק ועברו לשימוש בכלים רב פעמיים. לכולנו יש סכו"ם בעבודה וגם בבית, אז למה צריך שיביאו לנו מבחוץ?

מעדן ללא חלבקולינריה מודעת