מומחיות לדייטים על השאלה שמטרידה את כולנו: "למקבל" או להתמקד?

שירה בת ה-32 וגיא בן ה-34, הכירו בפייסבוק. השיחה הקולחת ביניהם במסנג'ר, זרמה די מהר לווטסאפ ומשם לחיים האמיתיים. לאחר שבועיים אינטנסיביים של כימיה מעולה, שכללו 4 דייטים מוצלחים והתכתבויות עד לשעות הקטנות של הלילה, הם שכבו. בדייט לאחר מכן, כשגיא התכוון להראות לה סרטון שהצחיק אותו, קפצה לו לפתע הודעת וואטסאפ  על המסך תחת השם נטע: "מה נעלמת מאז אתמול? נדבר אח"כ לפני שאפרוש לישון?". ההודעה תפסה מיד את עיניה של שירה ולא הותירה מקום לספק.

גיא האדים ממבוכה וגמגם כמה מילים לא ברורות, ואילו שירה נותרה המומה. הוא טען שנטע והוא החלו להיות בקשר לאחרונה "ממש בקטנה" לאחר שהכירו באפליקציה, אך לטענתו הם לא שכבו. שירה מצידה כבר לא ידעה אם להאמין לו. הערב הכיפי ואולי גם הקשר כולו נהרסו, והסוד נחשף – גיא ממקבל. שבועיים וחמש פגישות זו ממש לא חתונה קתולית אבל מצד שני השניים כבר שכבו ונוצר ביניהם חיבור. אז מה נכון פה, והאם זה אכן לגיטימי "למקבל" בשלבים המוקדמים של הקשר? 

 

"ממקבלים". צילום אילוסטרציה: shutterstock

בעולם ההיכרויות הדיגיטלי הכל כידוע הפך למעין משחק אינטראקטיבי ונגיש של שפע אופציות מסחררות לבחירתנו המובא לנו על מגש בהינף אצבע ימינה או שמאלה. אותה תסמונת FOMO מוכרת – Fear Of Missing Out, כלומר הפחד התמידי לפספס שכה מזוהה עם הדור של ימינו, תקף בעשרות מונים לעולם ההיכרויות. כולנו הפכנו בעל כורחנו למתמודדים מול מתחרים אחרים בריאליטי 'הרווק/ה', בגרסת החיים עצמם. אבל אם נקודת הפתיחה של הקשר מבוססת על חוסר שקיפות, הסתרה וניהול מציאות רומנטית כפולה, מי יודע איך זה עתיד להימשך? ובכלל, איפה הרצינות של קשר שמתיימר להיות כביכול רציני ומושתת על אמון?

כמובן שאין אמת מוחלטת ומדובר בשטח אפור למדי ותלוי סיטואציה. אבל בכל זאת נציין שלפחות לתפיסתנו, גיא עבר את הקצה ויצא דוש מארץ הדושים. לא רק בגלל שהוא המשיך לנהוג כך לאחר הסקס. גם אם חלף טווח זמן קצר, הדינמיקה שהתרחשה, ההודעות הרומנטיות ושיחות הטלפון העידו שהיא והוא לגמרי שם, וזה פאול רציני. לצד העובדה שמדובר באקט לא מוסרי, זו גם הדרך הבטוחה להיתקע במעגל של דייטים שלא מתקדמים לשום מקום.

"בעולם ההיכרויות הדיגיטלי הכל הפך למשחק אינטראקטיבי". בילי שינגרט ורוית מגדל. צילום: נועה רוזן

לברוח לדייט הבא ולא להתמודד

אמנם קיימת דעה רווחת שכדאי בהתחלה "למקבל" – לצאת עם מספר פרטנרים במקביל, לבחון כמה שיותר אופציות בזמן הכי קצר, ואז לבחור מתוכם את האפשרות הטובה ביותר. אבל תכל'ס, כשאנחנו ממקבלים אנחנו לא באמת שם. כשהראש עסוק כל הזמן בדייט הבא – "תפסת מרובה, לא תפסת". ובסוף עוד תחשוב שזה לא באשמתך, ושלא "נתפס" כי סתם לא הייתה התאמה.

הקלות הזאת בה עוברים מדייט לדייט, לא מאפשרת לתת לקשר צ'אנס אמיתי. הרי כמה פעמים הייתם בדייט ראשון ושני מעולים, ואז אחר כך קצת דעך? כשיש ברקע עוד אופציה, קל לחתוך כשמתרחשת חוויה קצת פחות נעימה. לברוח לדייט הבא ולא להתמודד, זאת בדיוק הסיבה שעבור הרבה רווקים המעגל לא נשבר.

תאמינו לנו שאנחנו רחוקות מלהיות צדקניות או טהרניות. אבל אם אתם רוצים להגיע לזוגיות רצינית, רצוי שתחליטו להתייחס מהיום לכל בן זוג שעבר את השלב ההתחלתי של דייט ראשון-שני כאילו הוא האדם האחרון שתפגשו. תתפלאו, אבל זה גם יוריד מכם המון לחץ נפשי, התפזרות ואנרגיות מיותרות שמושקעות במקומות הלא נכונים.

**הכותבות הן בעלות מיזם ההיכרויות בילי ורוית – כמו חברה שמכירה לך

 

לעמוד האינסטגרם של און לייף>>

אהבהדייטינגזוגיות