תערוכת הבוגרים בפקולטה לעיצוב בחולון – HIT שאסור להחמיץ, ו"לונאנה" הסרט שיגלה לכם היכן נמצא האושר.

 

תערוכת הסיום של בוגרי תואר הראשון בפקולטה לעיצוב בחולון HIT

HIT המכון הטכנולוגי בחולון, חוגג למעלה מ-50 שנות יצירה במהלכן רשם הישגים יוצאי דופן בארץ ובעולם.

"אומרים שיש 3 כללים לעיצוב טוב, אבל אף אחד לא יודע אותם", אומר פרופ' דודי ראב"ד, דיקאן הפקולטה לעיצוב במכון, "אנחנו מאפשרים לכל סטודנט בפקולטה למצוא את שלושת הכללים שלו, תוך התחשבות בעובדה שעיצוב נעשה על ידי בני אדם, לרווחת בני אדם".

התערוכה של המחלקה לתקשורת חזותית תתקיים ב- 4-10 ביולי, בה יציגו 61 סטודנטים.

עבודתו של עינב כרמי RE : PLATE  קמפיין מבוסס ממשק, אשר מאתגר את המשתמשים לשנות את צריכת המזון שלהם על מנת להפחית את ההתחממות הגלובלית. באמצעות סריקה פשוטה של חשבוניות קניות אוכל או טייק אוווי, האפליקציה תוכל לזהות את הצריכה של המשתמש ולייצר שינויים עבורו ועבור כדור הארץ.

 

אופק אלקיים יצר בעבודתו THINGS מוזיאון דיגיטלי המציג חפצים יומיומיים, בעלי ערך סנטימנטלי. אפליקציית המוזיאון המאפשרת לשמור את הזיכרונות דיגיטלית ולשחרר אותנו מחוויית האגרנות ומהחפצים הפיזיים.

התערוכה של המחלקה לעיצוב תעשייתי תתקיים ב- 14-22 ביולי,  בה יציגו 45 סטודנטים. 

בין העבודות בתערוכה, הפרויקט של עופרי שפירא – "משב", מערכת אוורור לבישה, שהשאלה העומדת במרכזו היא – מה נלבש בעוד 15 שנה עם עליית הטמפרטורה בעקבות משבר האקלים. משב מציע מבט חדש על הביגוד העתידי שלנו שיחזור לפונקציה הבסיסית ביותר שלו – הגנה. הבגד שואב השראה מהגלבייה הבדואית, ששימשה את החברה הבדואית במזג האוויר הקיצוני של המדבר במשך אלפי שנים. השמלה היא החלק הארכיטקטוני במוצר, המבנה שלה מבוסס על אפקט הארובה, אוויר חם עולה למעלה ומייצר סירקולציה של אוויר בבגד. החלק העליון, הוא החלק האלקטרוני, אליו מחוברת מערכת איוורור המשלימה זרימת אוויר אפקטיבית לאזור הצוואר והראש.

עבודתה של זאבי נועה – Specu.La , עוצבה במטרה לשפר את החוויה של נשים במהלך בדיקה גניקולוגית. זהו ספקולום (מכשיר המשמש לבדיקה הגניקולוגית) המאפשר למטופלת לתפעל אותו בעצמה. המטופלת יכולה לבחור בין אם היא רוצה להשתמש בו או שהרופאים יעשו זאת. בזכות Specu.La המטופלת יכולה לחוות יותר שליטה וכך להפחית את החרדה והכאב הנגרמות מהבדיקה.

 

 

שלום רםעיצב פרוטזה לקטיעה מעל הברך המיועדת לפליטים ולקטועים ממדינות עולם שלישי. הפרוטזה מתוכננת לייצור המוני בסדרות גדולות בכדי להוריד את עלויות הייצור והתמחור שקיימים כיום בפרוטזות. הפרוטזה היא אוניברסלית ומתכווננת לפי גדם המשתמש וברת תיקון והחלפת חלקים במידת הצורך.

 

 

התערוכה של המחלקה לעיצוב פנים תתקיים ב- 14-22 ביולי,  בה יציגו 60 סטודנטים.

 הפרויקט של גל רובין ובר ראובני – המחיה מחדש את יקב ראשון לציון והפיכתו למרכז תרבות ופנאי בנושא היין. הפרויקט עוסק ביצירת פונקציות חדשות במבנים לשימור במטרה להנגיש את תרבות היין.

הפרויקט של יאיר אטיאס – מקום לזיכרון  A trail of a memory המתקיים בבית הקברות הישן של תל אביב ב-3 מפלסים שונים העוסקים במונח ובחוויה של זיכרון: מתחת לאדמה-טקס קבורה חדש, במישור ה-0.0 מוזיאון פתוח בתוך החומה שמציגה את סיפורי הנקברים, ובמפלס חדש מעל בית הקברות כמקום שמגשר בין בית הקברות לעיר. הפרויקט בוחן שאלות על המרקם והאיזון שבין האדם לטבע.

 

גל חסון ונועה פדידה מציגות את "האסלה של אפלטון", בתי המערות׳ של המאה ה-21, הפרויקט מתייחס למתח במערכת היחסים בין הטבעי למלאכותי. ובוחן שאלות על המרקם והאיזון שבין האדם לטבע, והיחס בין המבט הקדום אל מול המבט של שתי נשים צעירות; המעצבות במרחב העירוני העכשווי.

4-10 ביולי במחלקה לתקשורת חזותית, 14-22 ביולי במחלקה לעיצוב תעשייתי והמחלקה לעיצוב פנים. פרטים באתר https://www.hit.ac.il/

המכון הטכנולוגי חולון HIT  הפקולטה לעיצוב בניין 6 רח' הופיין 63 חולון

הכניסה חופשית

 

"לונאנה – יש יאק בכיתה", זה אחד הסרטים הקסומים שראיתי לאחרונה 

שמעתם על בהוטאן? מדינה בדרום אסיה, ללא מוצא לים, שוכנת בהרי ההימלאיה המזרחיים וגובלת בצפון עם המחוז האוטונומי של טיבט. במדינה שולט המלך שכולם מעריצים ואוהבים. כמה שהמקום יפיפה, נופים עוצריי נשימה, הוא גם המקום הכי נידח בעולם והסרט צולם בכפר הכי נידח במדינה הכי נידחת. ועם זאת בכל דקה אתם מקווים שהסרט לא יגמר.

אוגין, הוא מורה צעיר המתגורר בבהוטאן בחלק המודרני שלה וחולם לעבור לאוסטרליה ולהגשים את חלומו להפוך לזמר. הוא מנסה להתנער ממחויבותו כמורה, אך נשלח ללמד ילדים בבית הספר הכי נידח בעולם, בכפר לונאנה על רכס ההימלאיה. בכפר אין חשמל, אין ספרי לימוד, לוח, ובטח לא אינטרנט, הגורמים לאוגין לרצות לעזוב ברגע שהוא מגיע. לאט לאט הוא מגלה שהאושר נמצא במקום הכי פחות צפוי. כל תושבי הכפר לונאנה מגלמים את עצמם בסביבתם הטבעית בסרט המוקיר כבוד לעבודה הכי משמעותית בעולם – להיות מורה המסוגל לעצב את עתידם של תלמידיו.

בהוטן היא אומה המצהירה שהיא מרכז של אושר לאומי. ומהו אושר? מה זה להיות מאושר? למה האנשים של בהוטאן מאושרים, ולמה יש במדינה אנשים שמחפשים את האושר בערים נוצצות במערב?

 

דברי הבמאי, פאוו צ'וינינג דורג'י , תסריטאי, צלם ובמאי מממלכת בהוטאן, התוודע לעולם הקולנוע כשהפך עוזר במאי, לבמאי קינסטה נורבו בסרטו "ואריה – הברכה", ב – 2016 הפיק את הסרט הבהוטאני, "המה, המה, שיר לי שיר בזמן שאני ממתין" בכורת הסרט התקיימה בפסטיבל לוקרנו בשוויץ. הסרט זכה בציון לשבח בפסטיבל טורונטו. "לונאנה, יש יאק בכיתה" הוא סרטו העלילתי הראשון.

 "בסרט הזה רציתי לספר סיפור בו הגיבור, מנסה למצוא את האושר שלו. אבל הוא נשלח למסע בו הוא מגיע לעולם שהוא הכי רחוק מהעולם המודרני. במהלך מסעו הוא מגלה שמה שאנחנו בעצם מחפשים בעולם החומרני החיצוני, קיים למעשה בתוכנו ושהאושר שאנו מחפשים הוא לא המטרה, אלא המסע עצמו".

הסרט צולם בבית הספר המרוחק ביותר בעולם, בכפר לונאנה הממוקם על הרי הקרח בהימלאייה. אל הכפר השוכן בעמק בין ההרים הגבוהים בעולם ניתן להגיע בטרק רגלי של שמונה ימים. בכפר מתגוררים 56 אנשים בלבד, מרביתם לא ראו חלקים אחרים של העולם.

משמעות המילה לונאנה היא עמק שחור, עמק רחוק כל כך שקרן אור לא מגיעה אליו. הוא כל כך מבודד שעד היום לא מגיעים אליו חשמל או רשת סלולרית. תנאים בשלהם הייתה ההפקה תלויה לחלוטין באנרגיה סולרית. 

הנושא המרכזי של הסרט הוא החיפוש אחר אושר ותחושת שייכות. אלה נושאים אוניברסליים שכל אחד יכול להתחבר אליהם ללא קשר למוצאו ולרקע התרבותי שלו. רציתי להעביר את הנושאים הללו דרך לונאנה, עולם ואנשים כל כך שונים, לא רק משאר העולם אלא גם מבהוטאן עצמה. רציתי להראות שגם עולם כה ייחודי חולק את התקוות והחלומות שמאחדים את האנושות. 

בממלכת בהוטאן, כל ילד זכאי לחינוך, גם אם הוא גר בלונאנה. המדינה עליה שורה הלך הרוח הבודהיסטי המלא בחמלה ואהבת הזולת מנסה לשמר את המסורת מול חדירת ההשפעה המערבית. בבהוטאן רואים בהשכלה ערך עליון, למרות היות רוב תושבי המדינה כפריים ורועי יאקים.

רבים מבני המקום החיים בהרים, לוהקו לתפקידים ראשיים בסרט.

רק שתדעו שהשחקן הראשי שראב דורג'י בתפקיד אוגין, עזב את לימודיו לטובת קריירה מוסיקלית ומקליט בחברת הקלטה בהוטאנית. לפני ששיחק בסרט, חשב לנסות ולהגר לאוסטרליה כדי להגשים את חלומו המוסיקלי, כמו גיבור הסרט אותו הוא מגלם.

בטוחה שתיהנו

"לונאנה, יש יאק בכיתה" סרטי נחשון, החל מ – 7 ביולי בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ

 

 

לונאנה יש יאק בכיתהתערוכת הסיום של בוגרי הפקולטה לעיצוב בחולון HIT