קחי לך רגע עם האקטיביה שלך – 5 דוגמניות ששינו את עולם האופנה

אשלי גרהאם

כבר בשנת 2009 אשלי הייתה אחת הנשים שהניעו את השינוי בעולם האופנה ואת השינוי ביחס למודל היופי האידיאלי. בהיותה דוגמנית פלאס סייז, אשלי כיכבה במגזין Glamour בכתבת "גופים אלה יפים בכל גודל", והפרסומת שלה עם ליין בריאנט הגיעה ל-800 מיליון צפיות ביוטיוב וסוקרה על ידי הניו יורק פוסט. בשנת 2010 היא התארחה בתכנית של ג'יי לנו ודיברה על הנושא. לאורך השנים אשלי פעלה רבות לשינוי עולם האופנה ולנרמול נשים בכל המידות ובשנת 2016 היא הייתה דוגמנית הפלאס סייז הראשנה שהופיעה על שער המגזין 'ספורטס אילוסטרייטד'.

וויני הארלו

בשנת 2018 וויני הארלו עשתה היסטוריה והפכה לדוגמנית הראשונה עם ויטליגו שצעדה על המסלול בתצוגת האופנה של מותג ההלבשה התחתונה 'ויקטוריה'ס סיקרט'. וויני, שמתמודדת ממחלת עור שגורמת להופעת כתמים לבנים על גופה, וסבלה מחרמות ובריונות בילדות רק בשל המראה השונה שלה, פיסלה את דרכה אל עבר צמרת האופנה העולמית והיום היא אחת הדוגמניות המצליחות בעולם. בשל המראה הנדיר שלה, וויני קידמה את הסובלנות כלפי אנשים עם ויטליגו ועודדה חברות אופנה נוספות לשתף אנשים עם ויטליגו בקמפיינים שלהן.

אימאן

הרבה לפני נעמי קמפבל וטיירה בנקס, הייתה אימאן. אימאן נולדה בסומליה, והתחנכה במצרים ובקניה. בעודה לומדת באוניברסיטה, התגלתה על ידי הצלם האמריקאי פיטר בירד, עברה לארה"ב והחלה את קריירת הדוגמנות שלה. המראה הייחודי של אימאן כבש במהרה את עולם האופנה והיא הפכה לאחת הדוגמניות המצליחות והעסוקות ביותר, והיוותה השראה למעצבים נחשבים כמו ג'אני ורסצ'ה, קלווין קליין, דונה קארן ואיב סן-לורן. אימאן עשתה היסטוריה כשהייתה לדוגמנית השחורה הראשונה שהופיעה על שער של המגזיןן 'ווג'.

ולנטינה סמפאיו

ולנטינה נולדה כגבר בברזיל, ואינה מוכנה לחשוף את שמה הקודם, וכבר בגיל צעיר היה לה ברור שהיא רוצה להיות דוגמנית. היום היא שוברת תקרות זכוכית, מדגמנת לחברות הגדולות ביותר בעולם ופעילה אקטיביסטית לוחמנית שמקדמת זכויות טראנסג'נדרים ברחבי העולם כולו. בין הפרויקטים הגדולים שלה היא שימשה כפרזנטורית של מותג האופנה ארמני ביוטי ובשנת 2019 הפכה לדוגמנית הטראנסג'נדרית הראשונה שכיכבה בקמפיין של ויקטוריה'ס סיקרט.

סופיה ג'ירו

הרבה דברים השתנו בעולם האופנה לאורך השנים. חברות האופנה הבינו כי מודל היופי הבלתי אפשרי שהן ניסו למכור לנו במשך שנים כבר לא עובד עבור החברה שמבקשת יותר, והשכילו לשלב בקמפיינים שלהן דוגמנים ודוגמניות מכל קשת המידות והצבעים. אך לא רק. סופיה בת ה-24 היא הדוגמנית הראשונה בקאסט של ויקטוריה'ס סיקרט שיש לה תסמונת דאון. סופיה הפורטוריקנית צוברת שם כדוגמנית על וכבר הספיקה לצעוד בשבוע האופנה בניו יורק ואף מחזיקה בחנות בגדים אינטרנטית הנושאת את שמה. בעמוד המותג כתבה סופיה: "זה חלום שמתגשם. אני מרגישה בטוחה בגלל ש'פחד' לא נמצא באוצר המילים שלי", ובפועלה היא מהווה דוגמה והשראה לכל מי שמתמודד עם תסמונת דאון ולכל חברות האופנה הגדולות.

אימאןאקטיביהאשלי גרהאםהפסקת אקטיביהוויני הארלוולנטינה סמפאיוסופיה ג'ירו