רוצה לנצח? תרדי במשקל: תחרות היופי דרשה מהאישה הזו להרעיב את עצמה

ארנה ייר יונסדוטיר, דוגמנית בת 20 ומלכת היופי הנבחרת של איסלנד, הגיעה השבוע ללאס וגאס כמועמדת בתחרות יופי נוספת, מיס גראנד אינטרנשיונל. אולם מסתבר שאיכשהו, היפהפיה הזו לא עומדת בקריטריונים של התחרות: הבעלים של מותג מיס גראנד אינטרנשיונל, נוואט איטסראגריזיל, העביר מסר לדוגמנית "להפסיק לאכול ארוחת בוקר, לאכול רק סלט לצהריים ולשתות מים בכל ערב עד לתחרות, כי הוא מחבב אותה ורוצה שתצליח". במילים אחרות, להרעיב את עצמה. דרישות כאלו הן מרתיחות ובעלות השלכות הרסניות בכל מקרה, אבל מבט אחד בצעירה הזו מבהיר שבמקרה שלה, זה פשוט טירוף.

מתוך עמוד האינסטגרם של יונסדוטיר

מסרבות לרעוב: מחאת הדוגמניות צוברת תאוצה

ליותר ויותר דוגמניות נמאס לשמוע מסוכנויות שהן שמנות מכדי לדגמן עבורן. עכשיו הן מרימות את קולן

לכתבה המלאה

"אם הבעלים של התחרות באמת רוצה שאוריד משקל ולא אוהב אותי כפי שאני, הוא לא ראוי לקבל אותי בעשירייה המובילה שלו", הדוגמנית אמרה בתגובה לדרישות שהוכתבו לה, שהובילו אותה להחליט ולפרוש מהתחרות רגע לפני הגמר המפואר. והיא לא עשתה זאת בשתיקה – היא ציטטה את הדברים שנאמרו לה באוזני כתב מקומי, והמשיכה להגיב אליהם נחרצות. "כן, הכתפיים שלי קצת יותר רחבות מאלו של הבנות האחרות", אמרה מלכת היופי, אבל זה משום שהייתי חברה בנבחרת האתלטיקה האיסלנדית, ואני גאה בזה".

יונסדוטיר עשתה את דרכה מהבירה האיסלנדית רייקוויק לתחרות בארה"ב כמה ימים לפני הגמר שנערך ממש היום (25.10), בכדי להיערך לתחרות הבינלאומית. לפני שנה היא הוכתרה כמלכת היופי של מדינתה, אחרי מעל לעשור כמתעמלת תחרותית וחברה בנבחרת הלאומית לקפיצה במוט. כל אלו הצליחו לבנות אצל הצעירה ביטחון, גאווה וצלילות מספקים כדי שתוכל להגיב לאמירות המטרידות האלו של בעלי התחרות בהתאם ולענות לו כראוי.

מתוך עמוד האינסטגרם של יונסדוטיר

"כמובן, אני לא לוקחת את התגובות האלו ללב", היא הוסיפה. "אבל לעשות כמיטב יכולתי, ואז לשמוע דברים כאלה… אישית, אני חושבת שאני בסדר גמור כפי שאני". בעקבות הפרשה הזו יונסדוטיר הכריזה שלא תשתתף יותר בתחרויות יופי, ונראה שגם לא תהיה לה בעיה למצוא תעסוקה אחרת – מיד אחרי הפרשה, חברת נייק פנתה אל הדוגמנית הצעירה והחתימה אותה על חוזה כאחת הפנים החדשות לקמפיין הבא שלהם. אחרי ניצחון כזה, נותר ליפהפיה האיסלנדית רק לחתום את העניין עם משפט מנצח באינסטגרם שלה: "תהיי יפהפיה בדרך שלך, אף פעם אל תתני לאף אחד לומר לך משהו אחר".